Citat:
Ursprungligen postat av Pagliacci
Vad skönt, äntligen hittar jag rätt. Italiensk fotboll där diskussionen är Rom derbyt. Härligt. Ja ni, mitt kära Roma är nu mer Pazza Roma kan man väl säga. Baby Roma stämpeln har man lämnat då man gjord det relativt bra ifrån sig ute i europa och även vice mästarna i Italien. Nu är man Pazza Roma men det krisen tar man sig ur snart. Jag är glad att Sensi inte sparkat mister ännu, det hade bara förvärrat situation, istället fick vi se ett pånyttfött Roma kriga sig tillbaka mot det gamla formen mot Chelsea där Grande Vucigol hade lekstuga med Mikel, Terry och Chelseas målvakt.
ang Derbyt hade jag en känsla att Roma skulle vinna, men det vart jämnare än jag anat. Skönt att Julio lever upp till sitt smeknamn La Bestia och att han håller sitt ord när han innan matchen sade att han skulle bli derbyhjälten vilket inte Zarate gjorde när han lovade 2 mål.
Kort och gott: Vi härskar över Rom igen. snart skall vi klättra i tabellen också, håll i er.
Givetvis kommer vi klättra, men att påstå att vi är pånyttfödda och hade lekstuga vet jag inte om jag kan hålla med om. Bara dippen mellan våra två "form"-matcher tyder ju på att det egentligen inte var annat än tillfälligheter. Kan vi inte vinna mot alla motståndare, kan inte jag kalla det form.
Spaletti sitter säkert där han sitter, han har större förtroende en vad t ex Juande Ramos hade, och jag tror att vi tom kan hamna i mitten tillslut, och att han ändå får sitta kvar. Vårt kära Roma är inte vad det är för låt oss säga 1-2 säsonger sedan, då vi faktiskt avancerade en bit in i CL. Det tror jag visserligen att vi skulle kunna göra nu också, helt beroende på vilka vi får möta och om detta motståndet passar oss, men vi kan drömma om en semi, och går aldrig till en final.
Angående Totti, så såg jag eurotalk senast, där Ola Wenström sågade honom totalt, och påstod att han var helslut. Vilket naturligtvis mest är spekulationer. Jag säger som så, att så länge som Totti inte bevisar annat, så är jag beredd att ställa mig till den skaran som säger att han tappat magin. Han har varit skadad, och jag förväntar mig inte att han ska gå in på göra 2 mål, de gör väl egentligen ingen? Men fortsätter han att vara medioker säsongen igenom, förutsatt att han håller sig skadefri, DÅ kan vi snacka om att han är slut.
Det är ju ungefär i klass med att påstå att Essien skulle vara slut, och då förstår ni kanske hur dum man framstår.. Grattis Ola :P