2008-11-16, 23:06
Medlem
Über_menschs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luffsen
Bara att lyfta på hatten för Zarate. Fan vilken lirare . Fantastiskt bra andra halvlek i ett neutralt perspektiv fö.
Är du milan-fan? Inga värderingar, bara undrar
Citera
2008-11-16, 23:54
Medlem
Villons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brulla
Fan vilken skön seger för Roma. Kul med Baptista som typ var sämst på plan innan målet men sedan växte tre snäpp och spelade riktigt bra.
Kul att han dessutom avgjorde el clasico för ett år sedan med matchens enda mål.
Citera
2008-11-17, 00:22
Medlem
Über_menschs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Villon
Kul att han dessutom avgjorde el clasico för ett år sedan med matchens enda mål.
Vilket jävla mål dessutom!
Citera
2008-11-17, 08:23
Medlem
Ari.Golds avatar
Jaha, då var det en till match där Roma kom ihåg hur man spelar fotboll (senast var mot Chelsea).
Det verkar vara nån grej att man kommer på hur man spelar mot nått storlag, glömmer bort det igen och förlorar mot typ Chievo hemma för att några matcher senare vinna igen mot nåt annat storgäng.

Att Lazio inte sätter någon av alla chanser är en jävla gåta. Varför satte han inte in Kolarov? Killen kan ju göra mål och satt på bänken hela matchen?!

Trist, trist.
Citera
2008-11-17, 09:48
Medlem
Pumpkings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Über_mensch
Vilket jävla mål dessutom!

http://www.youtube.com/watch?v=l7A5D4rdysU

Upploppet till målet är magiskt, just själva avslutet känns jävligt marginalt, kunde lika gärna gått 2 meter över och 5 meter utanför. Tycker Baptista får fortsätta göra sådär nu när han är i Roma

Kikade lite i tabellen, vi ligger fortfarande på 17:eplats trots segern.. Vi behöver verkligen bygga upp en streak nu om vi ska komma nån vart.. Gärna 5 raka segrar, å 8 utan förlust iaf, så att vi kan stabilisera oss lite mer i topp 8 iaf..

Detta kommer faktiskt bli en intressant säsong känns det som nu. Guldet är borta, men siktet är inställt på CL-plats
Citera
2008-11-17, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4522
Skildring av resa och match...

Härlig rapport från San Siro. Strålande.

Då var de tre, åtminstone av mig, tippade topplagen samlade överst i tabellen.

Citat:
Ursprungligen postat av Shuyin
När man förlorar mot Cagliari så kan man inte sjunka lägre . Eller hur Brille?

Fiorentina hade möjlighet att ta rygg på topplagen, men Cagliari har som sagt kommit igång nu. 10 poäng på de fyra senaste hemmamatcherna (oavgjort endast mot formstarka Milan) visar att det inte var en slump att Fiorentina fick lämna Sardinien utan poäng.

Som vanligt så är det på hemmaplan som poängen ska samlas. Nästa match är borta mot Napoli, där det förmodligen blir för svårt med poäng. Men efter den katastrofala inledningen med fem raka förluster, så ligger snart Cagliari på den mittenplats som eftersträvas denna säsong.

Cagliari är ett välbalanserat och taktiskt drivet lag där Acquafresca förmodligen är den enda spelaren som skulle kunna ta en förstaplats i något av mitten/toppenlagen i Serie A. Det visar sig bl a i att Foggia som kanske var förra årets bästa spelare numera sitter på bänken i Lazio.

För att kunna vidga vyerna och höja målsättningen så krävs ett antal förstärkningar samtidigt som man lyckas bevara ”vi-mot-dem-känslan”.

I Rom derbyt så visade Roma att de trots allt håller en betydligt högre klass än deras tabellplacering visar. Dock inte en helgjuten insats. Imponerades över Lazios moral, då de fortsatte att jaga kvittering trots en man mindre. Oavgjort hade inte alls varit orättvist i en ganska bra match.
Citera
2008-11-17, 19:16
Medlem
rocchis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Cagliari är ett välbalanserat och taktiskt drivet lag där Acquafresca förmodligen är den enda spelaren som skulle kunna ta en förstaplats i något av mitten/toppenlagen i Serie A. Det visar sig bl a i att Foggia som kanske var förra årets bästa spelare numera sitter på bänken i Lazio.

I Rom derbyt så visade Roma att de trots allt håller en betydligt högre klass än deras tabellplacering visar. Dock inte en helgjuten insats. Imponerades över Lazios moral, då de fortsatte att jaga kvittering trots en man mindre. Oavgjort hade inte alls varit orättvist i en ganska bra match.

Lägger mig endast i de delar som berör Lazio då. Eller ja, nästan. Håller med om Aquafresca, riktigt grym spelare, och det skulle inte förvåna mig om han tar steget upp till Inter nästa säsong - jag trodde han skulle göra det redan den här.

Ang. Foggia så sitter han på bänken enbart p.g.a platsbrist, i alla fall så som jag ser det. Vi måste ju balansera laget på något sätt, och det är ju inte lätt att peta någon ur anfalltrion heller. Foggia har ju varit riktigt bra hittils på säsongen och jag ser han gärna ta en startplats snart igen, dock måste man ju alltid tänka på balansen.

Derbyt... Jag orkar fortfarande inte snacka om det. Usch.
Citera
2008-11-17, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rocchi
Lägger mig endast i de delar som berör Lazio då. Eller ja, nästan. Håller med om Aquafresca, riktigt grym spelare, och det skulle inte förvåna mig om han tar steget upp till Inter nästa säsong - jag trodde han skulle göra det redan den här.

Ang. Foggia så sitter han på bänken enbart p.g.a platsbrist, i alla fall så som jag ser det. Vi måste ju balansera laget på något sätt, och det är ju inte lätt att peta någon ur anfalltrion heller. Foggia har ju varit riktigt bra hittils på säsongen och jag ser han gärna ta en startplats snart igen, dock måste man ju alltid tänka på balansen.

Derbyt... Jag orkar fortfarande inte snacka om det. Usch.

Jag har också uppfattat det som så att Foggia gjort bra ifrån sig vid de tillfällen som han har fått spela. Men redan innan Rocchi var tillbaka så hade han svårt att få speltid. Det är helt enkelt så att det finns många bra spelare i Lazio, varav Foggia är en.

Det var det som var min poäng att de spelare som står ut i lag som Cagliari ofta blir en i mängden i de lite större lagen. Men jag tror att Foggia kommer att ta en ordinarie plats i Lazio förr eller senare.
Citera
2008-11-18, 14:22
Medlem
Pumpkings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Härlig rapport från San Siro. Strålande.

Då var de tre, åtminstone av mig, tippade topplagen samlade överst i tabellen.

Mitt tips stämmer också relativt bra hitentills. Jag har alla i rätt rangordning, förutom dipparna som jag inte riktigt hade räknat med, i Roma, Fiorentina och Sampdoria. Plockar jag bort de 3 lagen ifrån min topp 9, så har jag exakt den topp 6 som vi ser i tabellen just nu.

Den största överraskningen för mig hitentills, är faktiskt Catania som jag tippat betydligt längre ner.. Fast de kanske inte gått speciellt tunga matcher än? Har ingen stenkoll på spelschemat..
Citera
2008-11-19, 01:15
Medlem
Pagliaccis avatar
Vad skönt, äntligen hittar jag rätt. Italiensk fotboll där diskussionen är Rom derbyt. Härligt. Ja ni, mitt kära Roma är nu mer Pazza Roma kan man väl säga. Baby Roma stämpeln har man lämnat då man gjord det relativt bra ifrån sig ute i europa och även vice mästarna i Italien. Nu är man Pazza Roma men det krisen tar man sig ur snart. Jag är glad att Sensi inte sparkat mister ännu, det hade bara förvärrat situation, istället fick vi se ett pånyttfött Roma kriga sig tillbaka mot det gamla formen mot Chelsea där Grande Vucigol hade lekstuga med Mikel, Terry och Chelseas målvakt.

ang Derbyt hade jag en känsla att Roma skulle vinna, men det vart jämnare än jag anat. Skönt att Julio lever upp till sitt smeknamn La Bestia och att han håller sitt ord när han innan matchen sade att han skulle bli derbyhjälten vilket inte Zarate gjorde när han lovade 2 mål.

Kort och gott: Vi härskar över Rom igen. snart skall vi klättra i tabellen också, håll i er.
Citera
2008-11-19, 08:52
Medlem
Pumpkings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pagliacci
Vad skönt, äntligen hittar jag rätt. Italiensk fotboll där diskussionen är Rom derbyt. Härligt. Ja ni, mitt kära Roma är nu mer Pazza Roma kan man väl säga. Baby Roma stämpeln har man lämnat då man gjord det relativt bra ifrån sig ute i europa och även vice mästarna i Italien. Nu är man Pazza Roma men det krisen tar man sig ur snart. Jag är glad att Sensi inte sparkat mister ännu, det hade bara förvärrat situation, istället fick vi se ett pånyttfött Roma kriga sig tillbaka mot det gamla formen mot Chelsea där Grande Vucigol hade lekstuga med Mikel, Terry och Chelseas målvakt.

ang Derbyt hade jag en känsla att Roma skulle vinna, men det vart jämnare än jag anat. Skönt att Julio lever upp till sitt smeknamn La Bestia och att han håller sitt ord när han innan matchen sade att han skulle bli derbyhjälten vilket inte Zarate gjorde när han lovade 2 mål.

Kort och gott: Vi härskar över Rom igen. snart skall vi klättra i tabellen också, håll i er.

Givetvis kommer vi klättra, men att påstå att vi är pånyttfödda och hade lekstuga vet jag inte om jag kan hålla med om. Bara dippen mellan våra två "form"-matcher tyder ju på att det egentligen inte var annat än tillfälligheter. Kan vi inte vinna mot alla motståndare, kan inte jag kalla det form.

Spaletti sitter säkert där han sitter, han har större förtroende en vad t ex Juande Ramos hade, och jag tror att vi tom kan hamna i mitten tillslut, och att han ändå får sitta kvar. Vårt kära Roma är inte vad det är för låt oss säga 1-2 säsonger sedan, då vi faktiskt avancerade en bit in i CL. Det tror jag visserligen att vi skulle kunna göra nu också, helt beroende på vilka vi får möta och om detta motståndet passar oss, men vi kan drömma om en semi, och går aldrig till en final.

Angående Totti, så såg jag eurotalk senast, där Ola Wenström sågade honom totalt, och påstod att han var helslut. Vilket naturligtvis mest är spekulationer. Jag säger som så, att så länge som Totti inte bevisar annat, så är jag beredd att ställa mig till den skaran som säger att han tappat magin. Han har varit skadad, och jag förväntar mig inte att han ska gå in på göra 2 mål, de gör väl egentligen ingen? Men fortsätter han att vara medioker säsongen igenom, förutsatt att han håller sig skadefri, DÅ kan vi snacka om att han är slut.

Det är ju ungefär i klass med att påstå att Essien skulle vara slut, och då förstår ni kanske hur dum man framstår.. Grattis Ola :P
Citera
2008-11-19, 11:29
Medlem
Brullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pumpking
Givetvis kommer vi klättra, men att påstå att vi är pånyttfödda och hade lekstuga vet jag inte om jag kan hålla med om. Bara dippen mellan våra två "form"-matcher tyder ju på att det egentligen inte var annat än tillfälligheter. Kan vi inte vinna mot alla motståndare, kan inte jag kalla det form.

Spaletti sitter säkert där han sitter, han har större förtroende en vad t ex Juande Ramos hade, och jag tror att vi tom kan hamna i mitten tillslut, och att han ändå får sitta kvar. Vårt kära Roma är inte vad det är för låt oss säga 1-2 säsonger sedan, då vi faktiskt avancerade en bit in i CL. Det tror jag visserligen att vi skulle kunna göra nu också, helt beroende på vilka vi får möta och om detta motståndet passar oss, men vi kan drömma om en semi, och går aldrig till en final.

Angående Totti, så såg jag eurotalk senast, där Ola Wenström sågade honom totalt, och påstod att han var helslut. Vilket naturligtvis mest är spekulationer. Jag säger som så, att så länge som Totti inte bevisar annat, så är jag beredd att ställa mig till den skaran som säger att han tappat magin. Han har varit skadad, och jag förväntar mig inte att han ska gå in på göra 2 mål, de gör väl egentligen ingen? Men fortsätter han att vara medioker säsongen igenom, förutsatt att han håller sig skadefri, DÅ kan vi snacka om att han är slut.

Det är ju ungefär i klass med att påstå att Essien skulle vara slut, och då förstår ni kanske hur dum man framstår.. Grattis Ola :P

Tror inte att Totti är slut. Han har varit en hel del skadad och han har inte hunnit spela ihop sig med Baptista och Menez än känns det som. Dessutom har inte Taddei spelat när Totti har varit inne. Dom brukar hitta varandra ganska bra. Tror och hoppas att Totti kommer igång snart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in