2008-09-05, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ari.Gold
Jag tror bestämmt att PSG i Frankrike har ett liknande dilemma. Ena läktaren är "den vita" med franska rasister och Vichyregimsälskare. Den andra läktaren är en massa vänsterflummare och muslimer.

Så kan det gå om man bara har en klubb i stan.

Och då kan det sluta såhär

http://www.youtube.com/watch?v=_wSoq...eature=related
Citera
2008-09-05, 20:38
Medlem
Brullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackAssassin
Påtal om det ..hur blir man en supporter egentligen ?

Jag försöker verkligen brinna för ett lag , men ..hur har ni fått sådan kärlek till era lag ? Alla Juve fans , varför hejar ni på "den gamla damen " .

Med andra ord : Hur blir man en brinnande Romanista , Juve - fans . Eller något annan lags supporter .

Tack på för hand .

Dom flesta svenskarna håller på det laget som Zlatan spelar i. Såg en omröstning på Aftonhoran där 40 % av dom som röstade höll på Inter. Inte fan hade det varit så för fem år sedan.
Citera
2008-09-05, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4522
Oj, den repliken tog sin tid att tänka ut. Jag avskyr Napolis ultras av två anledningar, dels för att de ligger i "fejd" med Udinese men främst för att det är kriminellt drägg som jag föraktar mer än pesten. Således avskyr jag ingenting kring deras fotbollsengemang eller våld kring klubben, utan det de sysslar med på heltid. Nämligen kriminalitet av den värsta sorten. En stor del av Europas droginförsel går via Neapel och dessa element som sysslar med knarket återfinns även på läktaren. I dagarna skrevs det en hel del i italiensk press om att camorran infiltrerat stora delar av Napolis ultrasgrupper. Det är inget nytt att det finns kriminella som gillar fotboll, men att det görs i den här utsträckningen och med ett tydligt mål känns rätt skrämmande samt sällsynt.

Jag är ingen ultimat supporter, men jag har stöttat mitt lag längre i en vecka. Kalla mig elitsupporter eller vad som faller dig in då jag inte kunde bry mig mindre. Napoli är avskum. Punkt.

Wow, just läst Gomorra eller? Varför skulle det som italiensk press skriver stämma?
Senast redigerad av avanti_ 2008-09-05 kl. 20:48.
Citera
2008-09-05, 20:49
Medlem
4522s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avanti_
Wow, just läst Gomorra eller? Varför skulle det som italiensk press skriver stämma, det är snarare bullshit.

Nej, det har jag inte. Sen är det väl ingen nyhet att det förekommer? Bara en massa blåögda jönsar som förnekar det, först nu det kommer upp till ytan. Det är ingen tidningsanka.

Avskyr de flesta hamnstäder av hela mitt hjärta på grund av allt pack det medför. Men nu sätter vi punkt här och diskuterar fotbollen istället. Vill ni fortsätta diskutera Napoli eller annan smörja så står min inbox till ert förfogande.
Citera
2008-09-05, 22:52
Medlem
Pumpkings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brulla
Dom flesta svenskarna håller på det laget som Zlatan spelar i. Såg en omröstning på Aftonhoran där 40 % av dom som röstade höll på Inter. Inte fan hade det varit så för fem år sedan.

Det är ju helt otroligt egentligen, hur fan kan man hålla på Inter? De har ju varit under Milan, Juve, Roma, Lazio och i princip även Parma och Fiorentina nu de senaste 20 åren. Men så försvinner Juve, Fiorentina och delvis Milan, och så passar Inter på. Och helt plötsligt har de 40% av alla svenska fans

Nä, det är väl bara att gratta Zlatan, till att han tillför så mycket Dock konstigt, vad hände med alla Zlatan-fans som började hålla på Juve..? Hmm..
Citera
2008-09-05, 22:57
Medlem
evolutes avatar
Om man egentligen inte bryr sig så är det väl inte så konstigt? Själv har jag inget lag i Italien som jag håller på men jag vill att det ska gå bra för Zlatan så jag ser gärna att Inter vinner.
Citera
2008-09-05, 23:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av evolute
Om man egentligen inte bryr sig så är det väl inte så konstigt? Själv har jag inget lag i Italien som jag håller på men jag vill att det ska gå bra för Zlatan så jag ser gärna att Inter vinner.

Varför vill du då inte att Juve ska vinna? De har ju två svenskar!
Citera
2008-09-05, 23:59
Medlem
evolutes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bLyGE_kEntA
Varför vill du då inte att Juve ska vinna? De har ju två svenskar!

Eftersom Zlatan är mycket viktigare för Sverige helt enkelt.
Citera
2008-09-06, 12:43
Medlem
alpha-betas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pumpking
Det är ju helt otroligt egentligen, hur fan kan man hålla på Inter? De har ju varit under Milan, Juve, Roma, Lazio och i princip även Parma och Fiorentina nu de senaste 20 åren. Men så försvinner Juve, Fiorentina och delvis Milan, och så passar Inter på. Och helt plötsligt har de 40% av alla svenska fans

Nä, det är väl bara att gratta Zlatan, till att han tillför så mycket Dock konstigt, vad hände med alla Zlatan-fans som började hålla på Juve..? Hmm..

Så är det ju, lojaliteten till klubbarna är kortvarig. Jag kan tänka mig att hälften av alla Barca-fans försvann den dagen som Ronaldinhos storhetsdagar var över och det är väl ingen slump att man utd var som störst när de vann 3 är i rad...Kan dock bli en del pinsamma förklaringar när man ska argumentera för varför man har hållit på 6 lag på lika många år Jag är för övrigt glad för Ronaldinhos byte till Milan, då kan man räkna bort Milan från topp 5 för den här säsongen, det enda stället han verkar prestera på nuförtiden är baren
Citera
2008-09-06, 12:45
Medlem
zzwampens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alpha-beta
Så är det ju, lojaliteten till klubbarna är kortvarig. Jag kan tänka mig att hälften av alla Barca-fans försvann den dagen som Ronaldinhos storhetsdagar var över och det är väl ingen slump att man utd var som störst när de vann 3 är i rad...Kan dock bli en del pinsamma förklaringar när man ska argumentera för varför man har hållit på 6 lag på lika många år Jag är för övrigt glad för Ronaldinhos byte till Milan, då kan man räkna bort Milan från topp 5 för den här säsongen, det enda stället han verkar prestera på nuförtiden är baren
Ja du verkar ha sett matchen mot Bologna
Citera
2008-09-06, 12:51
Medlem
Shuyins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zzwampen
Ja du verkar ha sett matchen mot Bologna

Och här kan man se lite godis från debuten: http://www.youtube.com/watch?v=3dS6szPbDyk

Som jag skrivit om mycket tidigare så tror jag verkligen på Ronaldinho i Milan.
Citera
2008-09-06, 13:26
Medlem
evolutes avatar
Jag blev så irriterad på kommentarerna på fotbollskanalen (?) där de bara kommenterade hur han verkar ha tappat förmåga till dirbblingar och genombrott men ignorerade det faktum att han spelade fantastiskt större delar av matchen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in