2008-06-21, 10:37
Medlem
Cantorass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Riddaren
Är du sugen på receptet? En saftig kycklingcarpaccio med några glas rosé så här på kvällskvisten är svårslaget!

Sant: kycklingsashimi eller carpaccio är fantastiskt gott - enda sättet att äta kycklingfilé utan att det blir torrt

...men det är inte värt risken - jag trodde att det var överdrivet - men det är det inte - inte roligt när campylobakterna slår till
Citera
2008-06-21, 14:39
Medlem
Är insjuknande i salmonella värt några minuters njutning?
Citera
2008-06-21, 16:11
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cantoras
Sant: kycklingsashimi eller carpaccio är fantastiskt gott - enda sättet att äta kycklingfilé utan att det blir torrt

...men det är inte värt risken - jag trodde att det var överdrivet - men det är det inte - inte roligt när campylobakterna slår till
Åt grillad kycklingfile igår och den var allt annat än torr, kanske du som inte tillagar det rätt.
Citera
2008-06-21, 17:05
Medlem
Lite skit rensar magen, mycket skit blir man mätt på

Det är bara att köra allt i ugnen, din ost kommer ju smaka väl ävenom du steker/bakar
Citera
2008-06-21, 17:15
Medlem
StigAllans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cantoras

Farsgubben blev smittad av campylobacter på cypern.
Han höll på att dö, gubbstackarn och var sjuk mer än en månad efter.
Skulle aldrig chansa att äta rå kyckling oavsett hur gott det är.
Citera
2008-06-22, 18:50
Medlem
trafalgars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kunten
Är insjuknande i salmonella värt några minuters njutning?

Det är väl inte bara salmonella som är den stora risken?
Citera
2008-06-22, 22:02
Medlem
Riddarens avatar
“Kycklingcarpaccio” var ett skämt givetvis. Tycker nästan lite synd om er som inte förstod det.
Citera
2008-06-22, 22:09
Medlem
trafalgars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Riddaren
“Kycklingcarpaccio” var ett skämt givetvis. Tycker nästan lite synd om er som inte förstod det.

Inte för att jag trodde på det då men, bra att få folk att försöka dö liksom. Orka lära sig att gå och prata igen, alternativt bli förlamad det kan ju gå hur som helst med de där bakterierna.
Citera
2008-06-22, 22:13
Medlem
Riddarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trafalgar
Inte för att jag trodde på det då men, bra att få folk att försöka dö liksom. Orka lära sig att gå och prata igen, alternativt bli förlamad det kan ju gå hur som helst med de där bakterierna.

Haha, man kan väl säga att jag bedriver lite negativ eugenik. Inget fel i det.
Citera
2008-06-22, 22:28
Medlem
Kycklingsashimi är väl tyvärr (?) inte ett skämt.
http://www.chowhound.com/topics/312520
http://www.flickr.com/photos/antimega/130816015/

Jaja, kanske är gott...
Citera
2008-06-23, 13:16
Medlem
YDKJs avatar
Kan flika in lite att INGA bakterier dör vid nedfrysning, dom lägger sig i dvala och återupplivas när det blir tillräckligt varmt, den generella regeln är 72grader för att döda alla bakterier. Det enda som dör vid nedfrysning är parasiter som kan förekomma på fisk.
Citera
2008-06-23, 15:39
Medlem
Njadu. DÖR gör inte alla bakterier, däribland C. Botulinium, den kapslar in sig och väntar på bättre tider. Typ att maten efter tillagning får stå i rumstemperatur. Vips är maten fri från konkurrens.

Börjar kännas som att någon villig och ambitiös person borde skriva en FAQ om matsäkerhet snart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in