Citat:
Ursprungligen postat av DiscoJoppe
Orkar inte direkt vända hamburgare på donken i ett år (eller ens en timme)

Här ÄR ditt problem.
Du har två val, vilket väljer du?
1. Du jobbar på Mc Dolnads, du får pengar, du sparar det mesta då du bor hemma. En del tar du för att ha kul. Efter några månader så har du lite ekonomi. Du har lite pengar på kontot som du har sparat, du har pengar för att ha kul med på helger och även vardagar.
Samtidigt kan du söka jobb. Eftersom du redan har jobb så får du lättare jobb då en arbetsgivare hellre antsäller en som har jobb än en som är arbetslös.
2. Du vill inte jobba på tråkiga jobb. Du måste därför bo hemma. Du har inga pengar. Du har inte råd för något alls. Hela dagarna blir bara en lång väntat på något du inte rikgit vet det är.
Nå, ska du välja punkt 2 för du är lat eller punt 1 som ger dig så mycket mer i livet än att bara vara lat?
Det är DITT liv, därför måste DU göra något åt det. Man ser lätt att du gillar livet i barndommen p.g.a. att du inte behöver tänka. Du blir tillsagd i skolan att göra det du ska göra. Du får pengar per automatik genom studiebidrag + mamma/pappa. Gratis boende.
Är DET verkligen ett skönt liv? Du kan inte på något sätt påverka ditt liv som DU vill, alla andra styr ditt liv.
Skaffa ett jobb!!!! Vad fan som helst. Det finns massor av jobb i städbranchen just nu. Sök sök och sök!!!!
Visst var gymnasiet kul. Men inte fan roligare än tiden från 20 till mina 33 år nu. Nu har jag pengar, nu kan jag resa runt , nu har jag bra bostad, har sambo, har kul.
Visst kan vardagslivet ibland kännas tråkigt. Men då det gör det är det bara att inse att det är en själv som gör det tråkigt. Då går man ut och fiskar efter jobbet. Cyklar iväg och tränar lite. Gå en promenad med sambon eller vänner.
Så ta dig i kragen. Det är ju NU ditt roliga liv börjar. NU kan du påverka DITT liv!!!
Lycka till.