Citat:
Ursprungligen postat av monti garbi
Synd att du inte länkade något som är allmänt accepterat inom forskarvärlden.
Länkarna gör ju ingen annan nytta än att förminska dig till en trångsynt rasse.
Källa? Wikipedia är helt accepterat inom forskarvärlden om de tillger en källa på påståenderna i artikeln. Sedan gör inte mina länkar mig till en "rasist" (som du stavade fel på), bevisa det gärna, och varför var du tvungen att kommentera det? Jag kan påstå att du är en kuksugande kommunist, men det betyder inte att det är sant, eller hur?
Citat:
Ursprungligen postat av ...
Ja för i Afrika har de ju alla kontrollen över sina egna tillgångar.
Det är fullkomligt absurt att mäta kulturell stratifiering utifrån den infrastruktur man skapar.
De olika typer av nätverk där de naturtillgångar du nämner kan vara intressanta är ju främst kolloniala och tiden därefter.
Verkligen inte, de har för låg intelligens för att kunna kontrollera den.
Negrer har en mycket primitivare kultur, och nej, jag mäter inte deras kultur öht, utan deras GDP/Intelligenskvot.
Guld, olja och diamanter (kenya har extremt mycket av detta) är verkligen intressant och dyrt, varför använder de inte detta? En simpel orsak: De är för dumma. Negrer säljer diamanterna för några tiotals dollar så de kan köpa sig lite öl på en pub, varför tänker de inte smart?
Citat:
Ursprungligen postat av ..
De vitas samhällen i de delarna av afrika är ju skapade på en ojämlikhet baserad på hudfärg; tacka fan att det finns en massa interna spänningar som rätt snabbt visar sig.
Självklart är de ojämlikheter, då det var de vita som byggde upp samhällerna, tror du verkligen att de skulle funka med båda svarta och vita där? Nej, det skulle blivit som Sydafrika är nu.
De svarta i Sydafrika har väl intelligens nog att förstå att det var vitas förfädrar som gjorde detta, och inte dem? Sydafrika har högst brott/per capita, och har ändå en hyffsat hög GDP tack vare vita.
Citat:
Ursprungligen postat av ..
När du talar om vita menar du ju troligtvis dina egna "kussiner", vilka knappast Karagenerna eller Egyptierna var (såtillvida du inte själv härstammar från området kring levanten?)
EliasAlucard har skrivit mycket om detta, vet du ens vem som är klassificerad som vit? Vem tror du jag menade? Tror du jag menade de svartmuskiga araberna när jag skrev detta? Nej, uppenbarligen inte.
Sedan var inte egypterna nödvändigtvis svarta, det fanns mer semiter/"vita" i antikens egypten som vi kan se här:
http://www.catchpenny.org/race.html
Edit:
Citat:
Ursprungligen postat av Monti
I fina och väl fungerande samhällen med god infrastruktur går alla i skola, oavsett hudfärg. Tycker du det varit fallet någonstans i afrika?
Källa? Så du menar att rom inte var ett fungerande samhälle, eller babylon?