Citat:

Ursprungligen postat av TheDaVooDoo

EHG?
3. Nån som har koll på smålands = laglig/olaglig vägg/ska bli olaglig?

Jag bor på smålands och jag har inte hört att den skulle bli olaglig, den låga väggen utmot parkeringen gjordes olaglig för ett tag sedan vet jag.
Smålands fungerar så att Nationsmötet där alla medlemmar är välkommna är det högst beslutande organet. Dock finns det en bostadsstiftelse som bestämmer om bostäderna. Vet inte om väggen skulle kunna gälla under detta, men jag har mycket svårt att tro det. Skulle väggen göras olaglig via ett nationsmötesbeslut tror jag att det blir svårt att få igenom detta då jag tror att de flesta boende tycker den är ganska trevlig. men det är bara mina spekulationer.
I övrigt kan jag tillägga att Jammet som av 19/5 fick rätt mycket kritik av boende. Smålands fick rätt mycket skit för att hela gatan bombades under kvällen dessutom var en del jag pratade med rätt sura för att någon stulit både burkar och kontanter under eftermiddagen.
jag vill verkligen inte vara någon moralgubbe och personligen tycker jag att man ska få bomba precis var man vill, men rent taktiskt, om man vill ha kvar väggen tror jag det kan vara en poäng att hålla sig till det lagliga och försöka att undvika att bomba grannarnas gård och fasad. 
Men som sagt, jag moraliserar inte över det utan vill bara berätta att smålands fick mycket klagomål efter jammet och har haft stora saneringskostnader under våren och även på något obeskrivligt sätt lyckats bli tvingade och betala buff på grannhusen.(fråga mig inte hur)
Sprayförsäljningen på smålands är inte lönsam utan drivs på +/-0 och de som arbetar med den gör det helt ideellt och får ta mycket skit när kostnade osv går upp.