Jag uppmärksamande BESK rätt fort när jag flyttade till Malmö. Jag bodde utanför lundavägens station, sedermera Östervärn. Det stannade ofta gods där och BESK dök upp på en hel del. Dock var IKON obestridligen störst. Hursomhelst, mig veterligen körde han med sammanslagna crewet SAKNADS hemmahörande i Älmhult. Samtliga i SAKNADS var faktiskt rätt duktiga, iallafall vad jag minns. Tror att jag snackat med dem på Phuset för massa år sedan. BESK var hursomhelst rätt aktiv och flyttade ner till Malmö för 10 år sedan. I samma veva började han reppa ett av Malmös mest legendariska crews, DNA. Slängde upp en hel del av sina semi-wildstyle grejer på både tåg och väggar. Han var inte den mest aktiva, men samtidigt syntes han regelbundet. Innan BATES gjorde askania till det färgglada ställe det är i dag så rockade RELY och BESK stället. Minns att BESK bröt mot regeln highlights-på-motsatt-sida-skuggan som verkar vara rätt vanligt idag. Det är länge sedan jag sett något av BESK, men han har alltid kunnat leverera kvalitet före kvantitet.
Vad gör förresten resten av SAKNADS? De var rätt duktiga då det begav sig. Dessutom hade de en egen hemsidan som var listad på artcrime.com
En annan snubbe som BESK målade med var SPEL från Kristianstad, tyckte han hade en trevlig newskool.
Hoppas infon dög