2013-10-21, 12:49
Medlem
SadEyess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoeL431
Kul att du sett dem! Själv håller jag med SadEyes angående Eyeball, det är nästan en favorit! Just den udda klaustrofobiska känslan man får av den stängda miljön, precis som Bava's Five Dolls for an August Moon så tillger de krypheten och spänningen en hel del.

Seven Bloodstained Orchids är, likt Amer, en hyllning till Giallo-genren eller en automatisering av vad genren vill tilldela och sedan byggd efter mallen. Men jag gillar den, precis som jag gillar Amer.

Kino Video har börjat släppa nya utgåvor av flera Bava filmer på DVD och Blu-ray. Bland annat Five Dolls for an August Moon. Tycker de ser bra mycket snyggare ut än Arrows dito. Gillar inte alls deras utgåvor rent estetiskt. Blir till att uppgradera Bava boxarna med de nya Kino släppen.

Ser de bara hälften så bra ut som Rollins Redemption släpp så är jag mer än nöjd.
Senast redigerad av SadEyes 2013-10-21 kl. 13:03.
Citera
2013-10-22, 17:42
Medlem
JoeL431s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SadEyes
Kino Video har börjat släppa nya utgåvor av flera Bava filmer på DVD och Blu-ray. Bland annat Five Dolls for an August Moon. Tycker de ser bra mycket snyggare ut än Arrows dito. Gillar inte alls deras utgåvor rent estetiskt. Blir till att uppgradera Bava boxarna med de nya Kino släppen.

Ser de bara hälften så bra ut som Rollins Redemption släpp så är jag mer än nöjd.
Vad fan gör man nu.. Börjat samla på Arrow's utgåvor som ett komplement och uppdatering till Anchor Bay boxarna (äger bara box 2 dock).
Vet du om Kino kommer "storsatsa" på Bava eller är det enstaka släpp dem riktar in sig på? Five Dolls.. Såg riktigt bra ut dessutom.
Citera
2013-10-22, 17:55
Medlem
ragingcows avatar
Har nog aldrig sett en film inom denna genren men jag ska göra slag i saken och se Opera av Dario Argento.
Citera
2013-10-22, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ragingcow
Har nog aldrig sett en film inom denna genren men jag ska göra slag i saken och se Opera av Dario Argento.

Ingen bra idé. Se hans debut The Bird with the Crystal Plumage!
Citera
2013-10-24, 13:55
Medlem
Hittade soundtracket till filmen Omicidio per vocazione när jag var på dollarstore igår för 10kr. Blev väldigt överraskad när jag såg den ligga bland en massa andra tråkiga skivor. Nu har jag inte sett filmen ännu, men laddar ner den från CG just nu.

http://tinypic.com/view.php?pic=16914xc&s=5
Citera
2013-10-24, 22:40
Medlem
gorgons avatar
La Residencia från 1969 och Who can kill a child från 1976 båda spanska, överraskade i en positiv bemärkelse och var intressanta att bevittna. Men det verkar problematiskt med dvd, så jag får sätta mina förhoppningar till njuta och studio S!
Citera
2013-10-25, 01:11
Medlem
loafmasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreenMath
Hittade soundtracket till filmen Omicidio per vocazione när jag var på dollarstore igår för 10kr. Blev väldigt överraskad när jag såg den ligga bland en massa andra tråkiga skivor. Nu har jag inte sett filmen ännu, men laddar ner den från CG just nu.

http://tinypic.com/view.php?pic=16914xc&s=5

Må vara lite OT, men heter affären Dollarstore och tar 10:- för sina varor?
Citera
2013-10-25, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av loafmaster
Må vara lite OT, men heter affären Dollarstore och tar 10:- för sina varor?
Affären heter Dollarstore och säljer varor till ett lågt pris, dom säljer det mesta. Kollar igenom deras filmsortiment när jag är där, dom säljer ut rätt många för 10 kr.
Citera
2013-10-25, 13:00
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gorgon
La Residencia från 1969 och Who can kill a child från 1976 båda spanska, överraskade i en positiv bemärkelse och var intressanta att bevittna. Men det verkar problematiskt med dvd, så jag får sätta mina förhoppningar till njuta och studio S!

Har du sett remaken av Who Can Kill a Child, den heter Come Out and Play?
Citera
2013-10-26, 11:39
Medlem
Hejsan alla, är ny i tråden men gillar Giallo starkt. Har dock sett mest från Argento.
Mina favoriter hittills:
The bird with the Crystal Plumage
Tenebre
Profondo Rosso
Opera
Susperia (tveksamt om det är Giallo men listar den ändå)
Bay of Blood
The New York Ripper
Don't torture a Duckling
Dressed to Kill

Ska kolla på Puzzle idag.

Söker tips på någon bra sida att ladda ner Giallofilmer ifrån.
Senast redigerad av hatapepsi 2013-10-26 kl. 11:54.
Citera
2013-10-26, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hatapepsi
Söker tips på någon bra sida att ladda ner Giallofilmer ifrån.
Cinemageddon är den enda stället jag vet om som har mycket giallo, inte bara klassikerna heller. Men dom tar inte in nya användare för tillfället. Men du kan ju hålla utkik på sidan.
Citera
2013-10-26, 12:26
Medlem
Finns det någon bra sida att handla region2 eller okodade dvd/BD giallos på nätet. Har precis upptäckt Subdvd men där är många filmer dyra eller slut.

Tack på förhand
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in