Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-04-18, 08:56
  #193
Medlem
Betraktas Soran Ismail verkligen som komiker? Han är ju faktiskt inte det minsta rolig och han saknar såväl komisk tajming som språklig begåvning.
Citera
2014-04-18, 11:32
  #194
Medlem
Engelskas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Betraktas Soran Ismail verkligen som komiker? Han är ju faktiskt inte det minsta rolig och han saknar såväl komisk tajming som språklig begåvning.

Givetvis kan han det, även fast hans komik inte faller dig i smaken. Och uppenbarligen så gör han det eftersom det finns de som tycker att han är rolig och som därefter kallar honom för komiker.
Citera
2014-04-18, 11:35
  #195
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Engelska
Givetvis kan han det, även fast hans komik inte faller dig i smaken. Och uppenbarligen så gör han det eftersom det finns de som tycker att han är rolig och som därefter kallar honom för komiker.

Vem tycker att han är rolig? Kan du ge exempel på något roligt han sagt? Jag har i dagarna sett honom i reklamen för ett humorprogram för tv3 och rimligtvis har han blivit utvald i det klippet för att han är extra rolig men inte ens det är roligt. Jag kan tänka mig att folk tycker han är rolig av sympati eftersom folk delar hans politiska åsikter men det innebär inte att han är rolig. Jag har inget emot vänsterkomiker, många sådana är jätteroliga. Men Soran?
Citera
2014-04-18, 11:41
  #196
Medlem
Engelskas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Vem tycker att han är rolig? Kan du ge exempel på något roligt han sagt? Jag har i dagarna sett honom i reklamen för ett humorprogram för tv3 och rimligtvis har han blivit utvald i det klippet för att han är extra rolig men inte ens det är roligt. Jag kan tänka mig att folk tycker han är rolig av sympati eftersom folk delar hans politiska åsikter men det innebär inte att han är rolig. Jag har inget emot vänsterkomiker, många sådana är jätteroliga. Men Soran?

Jag avskyr komiker och ståuppkomik hatar jag med hela min kropp, så jag har nästan aldrig bekantat mig med Sorans Ismails skämt -- men jag vet att många tycker om honom och tycker han är rolig. Om de tycker han är rolig för att de är i synk med hans politiska åsikter spelar väl mindre roll? Men att det skulle vara skälet att de tycker han är rolig kan jag inte uttala mig om.
Citera
2014-04-19, 00:57
  #197
Medlem
Tregays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rimbert
Jag struntar i hans påbrå.
Han är en liten beskäftig och humorlös tönt.
Det nyanlagda jihadskägget som inramar hans barnsliga ansikte
gör inte att man revideras i sin uppfattning om honom direkt.
Du har en poäng där i det du säger:
Bakgrund/etnicitet etc bryr jag mig inte heller om - det är mer Ismails beskäftighet, dryghet, självgodhet i kombination med att han egentligt sett inte alls klarar att backa upp och matcha detta, den attityden, det pretentiösa - med något roligt, med något intressant budskap - det är det man reagerar på och småfascineras av.
Vad lockas, attraheras hans fans egentligen av hos honom?


M a o: Vad har han att komma med av humorvärde? Vad är det intressanta i det han levererar?

Som skribent är han klart undermålig. Han skriver både färglöst, intetsägande och ointressant samtidigt som han använder dålig (och bitvis felaktig) svenska.
Detta visar redan hans korta tid på SvD som kolumnist.

Som komiker? Ta t ex det senaste: Hårdvinklat på TV3. Är det roligt, finns det humor i, när han ger sig på Beatrice Ask som han gör? Nej. Både det humorgrepp han använder där (välbeprövad teknik/form) och texten/ämnet i sig är kass, näst intill usel komik.
Aftonbladet-TV:s TV-Domarna tittade och snackade för övrigt om Soran vs Beatrice i avsnittet nu i veckan. Inte direkt tummen upp där. Se själva.

Länk till Hårdvinklat
Länk till TV-Domarna

Det narraktigt löjeväckande jihadskägget (parodi?) är nog det enda roliga med honom (om man nu ska leta efter något som möjligen har teoretisk potential att kunna funka som humoringrediens). Och då talar vi humor avsedd som förortsbuskis, gästspel på en höstadieskola i Göteborgs förorter eller så.
__________________
Senast redigerad av Tregay 2014-04-19 kl. 01:09.
Citera
2014-04-20, 13:23
  #198
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frantik
Kapolain ‏@Kapolain ·16 apr
Stå inte och säg att du är feminist när du inte har en aning om vad ordet bär på. Samhället har nog med hycklare.

Den här tweeten verkar vara rätt så tydlig med att han gjort bort sig fullständigt. Att han dessutom har åkt på två fotbollsmatcher inom loppet av en månad säger, på något märkligt sätt, att han är singel.
Får den känslan när jag lyssnar på TSKNAS.
Dom diskuterade någonting om sex i förra avsnittet. Varpå Petter säger till Soran "Men, det är väl bara att ligga då" varpå Soran replikerar: "Vem ska jag ligga med?"
Något åt det hållet. Så det verkar som att dom har gjort slut.

Varför sitter jag och skvallrar 05:18?

Spännande! Undrar verkligen vad som har hänt, hon twittrar sjukt kryptiskt i dagarna.
Citera
2014-04-26, 11:04
  #199
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scandiscandi
Spännande! Undrar verkligen vad som har hänt, hon twittrar sjukt kryptiskt i dagarna.

Ska inte de ha barn? Inte för att det förutsätter att man är i en relation iofs...
Citera
2014-04-26, 21:47
  #200
Medlem
Så här har hans (fd?) flickvän twittrat;

"Var aldrig beredd på detta. Kunde aldrig ana detta. Fick aldrig chansen att förbereda mig inför detta.
Man väljer inte liv." 23/4

"Vi längtade tillsammans under så lång tid. Var tog den gemensamma längtan vägen och varför blev detta mitt fel? Varför lever jag detta liv?" 23/4

"Men jag är inte den som inte ger livet en andra, tredje eller fjärde chans!" 24/4

https://twitter.com/Kapolain


Teori; hon är gravid och när S fick reda på det drog han. Ett svin helt enkelt.
Citera
2014-04-27, 07:13
  #201
Medlem
Sweeper80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gere
Korrekt analys, hans kolumn var rent ut sagt bedrövlig.

Men eftersom SvD tydligen har bestämt sig för att skrämma bort sina gamla läsare så får vi väl se hur det går.

Inte bra, får vi verkligen hoppas. Skönt att jag, redan, inte har tidningen längre. Det slutade jag med när de började att ändra i citat.

...och nu DETTA!
Citera
2014-04-27, 20:51
  #202
Medlem
siisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blaclint
Så här har hans (fd?) flickvän twittrat;

"Var aldrig beredd på detta. Kunde aldrig ana detta. Fick aldrig chansen att förbereda mig inför detta.
Man väljer inte liv." 23/4

"Vi längtade tillsammans under så lång tid. Var tog den gemensamma längtan vägen och varför blev detta mitt fel? Varför lever jag detta liv?" 23/4

"Men jag är inte den som inte ger livet en andra, tredje eller fjärde chans!" 24/4

https://twitter.com/Kapolain


Teori; hon är gravid och när S fick reda på det drog han. Ett svin helt enkelt.

Oj, detta blev jag lite förvånad av och tror nu blint på din teori. Vilket svin
Citera
2014-04-28, 20:10
  #203
Medlem
NyanNyans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bandit201
Inte lite rasistisk där. Jag själv är kurd och tar det du skriver med ett skratt bara. Så mycket hat, måste nog komma från att en kurd med megakuk knullade ditt ex elr nått, eller blev du mobbad utav kurder när du va liten.
Och Sorans hat mot oss svenskar beror på vad?
Citera
2014-04-29, 21:50
  #204
Medlem
TheBurdens avatar
Babben Soran Ismail: Nationalister är ”det mest osvenska som finns”:
Citat:
Sveriges Radio har belönat ståuppkomikern Soran Ismail med en egen radiodokumentär, “Sorans kamp”. Den handlar om Soran Ismails så kallade kamp mot Sverigedemokraterna och nationalism.

I dokumentären säger Soran Ismail bland annat att Sverigedemokraterna och nationalister är ”det mest osvenska som finns”. Han pratar vidare om att nationalism är ett ”hot” mot hans land Sverige, som han kallar det.
http://www.nationell.nu/2014/04/25/s...ska-som-finns/
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback