Citat:
Ursprungligen postat av Dvärgrom
Jag gav operativsystemet en ärlig chans, jag var positivt inställd och gav inte upp på direkten.
För det första crashade ubuntu ett antal gånger, något som vissa linux-fantaster har sagt åt mig att linux aldrig gjorde. För det andra fungerade inte Snabel-a (jag skaffade support på fb men de kunde inte lösa det). För det tredje så uppdaterades inte tray-ikonerna, tillexempel nätverksikonen. För det fjärde så kunde inte texteditorn öppna upp stora filer (ett litet problem fast ändå jobbigt). För det femte så var stilen på ubuntu, enligt mig, ganska ful (den där kuben och det var dock VÄLDIGT Häftigt, men inget som man verkligen behöver i ett OS). För det sjätte så var programen ganska dåliga, många ut av dem i alla fall.
1. Det gjorde det för mig de första gångerna också, eller rättare sagt, Synaptic. Jag gav inte upp där.
2. @ i Ubuntu är ett välkänt fenomen, finns massor med info om det.
3. ..
4. "texteditorn" = ? Jag har då inte haft några problem med det.
5. Ja, Ubuntu direkt ur paketet är jävligt fult, men det är ju mest tack vara Gnome. xubuntu ser bättre ut, men fortfarande inte bra. Det är ju dock det som är fördelen med linux, att du kan konfiguera det precis som DU vill ha det.
Du kan väl inte påstå att detta är fult?
http://www.flashback.org/showpost.p...&postcount=706
Jo visst kan du det, men då kanske du förstår att du kan konfiguera det PRECIS som du vill ha det.
Och kom för fan inte och säg att "programmen är dåliga", vilka program? Dåliga på vilket sätt?