2010-08-20, 00:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av GloomyLunatic
Vad jag fått höra är han med i ett gäng nu förtiden och bötfäller folk till höger och vänster och terroriserar dem med hotelser om både det ena och det andra.

Ja, jag har hört liknande, känner dock inte killen men har fått höra vilka han hänger med.

Å andra sidan så skvallrar alla om alla i hålan Malmö trots att man inte känner personerna ifråga. kan vara bullshit ryktet alltså. Malmö är litet som sagt.
Senast redigerad av 4570 2010-08-20 kl. 00:15.
Citera
2010-08-20, 00:33
Medlem
Pvt. Jokers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GloomyLunatic
Vad jag fått höra är han med i ett gäng nu förtiden och bötfäller folk till höger och vänster och terroriserar dem med hotelser om både det ena och det andra.

Med tanke på Zlatans, eh, lite lätt struliga attityd som ung kan man ju inte låta bli att tänka tanken att det är kanske så Zlatans tillvaro hade sett ut idag om han hade lagt av med fotbollen (som han var nära att göra i tonåren).

Olika falla ödets lotter. En gång i tiden: två spelare, samma ålder, båda stora talanger. Idag: den ene är (enligt ryktet) någon sorts halvgangster, den andre fick Barca att hosta upp en halv miljard och Eto'o.
Citera
2010-08-20, 00:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pvt. Joker
Med tanke på Zlatans, eh, lite lätt struliga attityd som ung kan man ju inte låta bli att tänka tanken att det är kanske så Zlatans tillvaro hade sett ut idag om han hade lagt av med fotbollen (som han var nära att göra i tonåren).

Olika falla ödets lotter. En gång i tiden: två spelare, samma ålder, båda stora talanger. Idag: den ene är (enligt ryktet) någon sorts halvgangster, den andre fick Barca att hosta upp en halv miljard och Eto'o.

Fast jag tror det är skitsnack bara. Ryktet uppkommer för att denne flygare råkar umgås med "vissa personer" då han och många andra i Malmös uteliv känner varandra. Behöver inte betyda ett skit, vilket är det troliga scenariot också.
Citera
2010-08-20, 02:29
Medlem
Zlatan har sin pappa att tacka för mycket. Det är han som pushade på Zlatan när det behövdes som mest. Flygare kanske inte hade sånt stöd? Zlatan ville ju sluta med fotbollen det är sant.
Men ett riktigt snack med tränarna och ansvariga så fick han motivationen tillbaka.
Men det blir så, det vet alla som har tränat något. Ibland tröttnar man bara på det.
Men det är just då som man ska ta sig i kragen och göra ännu bättre ifrån sig.

Det är fan mycket som ska spela in för att lyckas nå den absoluta toppen. Zlatan kunde lika gärna ha stannat i utveckligen och nöjt sig med att spela i Ajax livet ut och tjäna bra med pengar.
Men killen har haft bra tajming i allt. Vill peka på vissa punkter som jag anser är viktiga.

1. Hans attityd.
Mycket viktigt. Utan rätt självförtroende lyckas du inte. Zlatan jäkligt bra självförtroende.
Hade han haft en sämre attityd tror jag folk hade kört över han. (Hade flygare haft hälften av Zlatans självförtroende hade han spelat i Allsvenskan idag)

2.Drömmen
Hans dröm att spela med Ronaldo i anfallet. Och kämpa som fan för att nå den.
Uppnåde det i stort sett när Inter mötte Milan och Ronaldo spelade i anfallet i Milan.
Går inte att komma närmare typ. Finns ett klipp på jewtube när Zlatan spanar in Ronaldo då.
Skulle ge mycket för att få reda på vad Zlatan tänker.

http://www.youtube.com/watch?v=zrebi...eature=related

3.Talangen
Borde kanske legat på plats 1. Men ändå inte. Många har talang men blommar aldrig ut.
Zlatan hade en enorm talang. Det såg man redan tidigt. Men att han skulle nå toppen av sin potential den var det inte många som trodde.

http://www.youtube.com/watch?v=55Ebd...ext=1&index=11

Dock var det vissa som påpekade att han kan gå hur långt som helst redan i början. Det ser man i denna länk. Lyssna vad Kindvall säger om Zlatan 1:13. Kindvall målkung i Allsvenskan under sin karriär och vad han pratar om.

http://www.youtube.com/watch?v=6aLQ_yu0trw

Fast för att nå toppen av sin potential krävs det mycket mer.

4. Rätt folk omkring sig
Zlatan han haft just det. Pappan har alltid gett honom sitt stöd och pushat.
Han har träffat en äldre kvinna som inte ville ute o festa varje helg som dessa unga tjejer gör.
Om Zlatan han träffat en "fest princessa" hade han kanske inte kunna fokusera fullt ut på fotbollen.
Sjukt bra tränare har han haft. Speciellt när han blev proffs. Går ju bara att bli bättre o bättre med dessa. Koeman, Capello, Mancini o Mourinho m.m. Finns massa olika saker som man kan lära sig ifrån de. Du måste ju vara bra dum i huvet för att INTE utvecklas under deras skydd.

5.Tajming
Det är helt jävla otroligt vilken tajming Zlatan har haft när det gäller att lyckas o prestera på väg till toppen. Jag påstår att Zlatan har haft perfekt tajming i allt. Visst, du är själv som skapar det.
Men helvete vad flyt han har haft i det. Han har gjort mål när han behöver göra det. Han har flyttat vidare när han behöver göra det. Helt otroligt.

6. Det lilla extra
För att lyckas fullt ut och nå den absoluta världstoppen måste du ha det där lilla extra. Oavsett vart på planen du spelar. Zlatan har det. Har alltid haft det. Kommer alltid ha det.

http://www.youtube.com/watch?v=TTSlc...eature=related

http://www.youtube.com/watch?v=7-22c...eature=related

http://www.youtube.com/watch?v=sar9s...eature=related

http://www.youtube.com/watch?v=Q_91S...eature=related

http://www.youtube.com/watch?v=lcVLf99hfpI

http://www.youtube.com/watch?v=lVyQu...eature=related

http://www.youtube.com/watch?v=Ycz7G...eature=related

http://www.youtube.com/watch?v=88q2D...eature=related

----------------------------------------------------------------

Efter detta borde det vara solklart för alla att Zlatan är en fenomenal spelare.
Ofta har han varit i en klass för sig ute på plan. Tänker fotboll på en helt annan nivå än resten av spelarna.

Svärje ska vara glada att en sån spelare spelar i landslaget. Fråga vem som helst som har en aning om fotboll.

Peace
Senast redigerad av Ploppmannen 2010-08-20 kl. 02:35.
Citera
2010-08-20, 03:27
Medlem
zizacons avatar
Väldigt intressant tråd måste jag säga. Kom på lite funderingar:

1. Finns det något exempel på någon (inte nödvändigtvis svensk) med så groteskt mycket rå talang att de trots att de har haft värdelös attityd likt Flygare, och efter att ha gjort allting fel ändå blev världsspelare.

2. Vem tror ni har haft mest rå talang genom tiderna och alltid varit exceptionellt enormt jävla bra sedan barnsben, och egentligen aldrig mött några större bekymmer genom klättringen i olika pojklag, b-lag osv..

3. Vem tycker ni är världens genom tiderna bästa träningsprodukt. Alltså den världsspelare med minst talang från början men som tränat sig till det med enorm disciplin och vilja.
Citera
2010-08-20, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zizacon
2. Vem tror ni har haft mest rå talang genom tiderna och alltid varit exceptionellt enormt jävla bra sedan barnsben, och egentligen aldrig mött några större bekymmer genom klättringen i olika pojklag, b-lag osv..

Messi, Van Basten för att nämna några...

Citat:
3. Vem tycker ni är världens genom tiderna bästa träningsprodukt. Alltså den världsspelare med minst talang från början men som tränat sig till det med enorm disciplin och vilja.

Världens bästa? Svårt att säga exakt. De som ploppar fram i huvet direkt är ju några utav följande.

McDonald Mariga
Killen spelar i Enköping 2005 för att sedan hoppa in mot Barcelona i semin o sitta på bänken för Inter förra säsongen när de vann trippeln. Helt otroligt. Jävligt stor utveckling på 5 år. Killen måste ju ha en vilja av stål.

Sen har du "later boomers" de som blommar ut sent.

Nämner några...

Didier Drogba blommar ut vid 25 typ. Innan det spelade han runt i de lägre franska systemen.

Jan Koller, samma sak, bara det att han höll till i Belgien.
Citera
2010-08-20, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ploppmannen

Nämner några...

Didier Drogba blommar ut vid 25 typ. Innan det spelade han runt i de lägre franska systemen.

Luca Toni kan vi lägga till antar jag. Sedan spelade ju Koller i rätt bra belgiska lag och gjorde alltid mycket mål.
Citera
2010-08-20, 19:30
Medlem
abcdefghijklmnos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ploppmannen
Messi, Van Basten för att nämna några...

Världens bästa? Svårt att säga exakt. De som ploppar fram i huvet direkt är ju några utav följande.

McDonald Mariga
Killen spelar i Enköping 2005 för att sedan hoppa in mot Barcelona i semin o sitta på bänken för Inter förra säsongen när de vann trippeln. Helt otroligt. Jävligt stor utveckling på 5 år. Killen måste ju ha en vilja av stål.

Nämner några...

Absolut ingen världsspelare men Pontus Wernbloom tycker jag är ett typexempel på en s.k träningsprodukt.
Citera
2010-10-29, 16:01
Medlem
bananjukkas avatar
Citat:

1. Finns det något exempel på någon (inte nödvändigtvis svensk) med så groteskt mycket rå talang att de trots att de har haft värdelös attityd likt Flygare, och efter att ha gjort allting fel ändå blev världsspelare.

En spelare som jag alltid tyckt varit fruktansvärt bra när han inte varit fruktansvärt usel är Adriano. I mina ögon är han en spelare med långt mer talang än de flesta av dagens spelare som nått längre. Han nådde iof väldigt högt ändå, men det skulle vara kul att veta hur långt han kunnat ta sig om han inte vore så benägen att kasta bort sin karriär.
Citera
2010-10-29, 23:21
Medlem
LXXVs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bananjukka
En spelare som jag alltid tyckt varit fruktansvärt bra när han inte varit fruktansvärt usel är Adriano. I mina ögon är han en spelare med långt mer talang än de flesta av dagens spelare som nått längre. Han nådde iof väldigt högt ändå, men det skulle vara kul att veta hur långt han kunnat ta sig om han inte vore så benägen att kasta bort sin karriär.
samma sak är det också lite med Cassano, sjukt duktig men på grund av hans taskiga attityd så får han nöja sig att spela för sampdoria
Citera
2010-10-30, 09:00
Medlem
Citat:

Haha, Gattuso är given på den listan. Livrädd varje gång han har bollen. Fast kötta, det kan han.
Citera
2010-10-30, 10:32
Medlem
zzwampens avatar
Citat:

Recoba är ett klockrent exempel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in