Flashback bygger pepparkakshus!
2014-04-03, 11:54
Medlem
Kundalinis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mckenzy
Hur många fall som helst säger du? Säg nån mer som dominerade i pojklandslaget och var Sveriges största talang?

Det finns nån kakelsnubbe i Göteborg som var rankad topptio i Europa i sin åldersgrupp som junior (samma generation som Zinedine).

Han pallade inte träna och fixar folks toaletter i stället. Hörde en längre intervju med honom på radion. Han var hur nöjd som helst med sin nuvarande situation och att han valde bort fotbollen en gång i tiden. Minns tyvärr inte hans namn.
Citera
2014-04-03, 20:14
Medlem
Citat:
Den största anledningen till att Tony inte lyckades på seniornivå är nog det vanligaste, det vill säga att vissa är större och har bättre fysik i junioråldern. När sedan andra spelare också kommer upp i samma nivå fysmässigt så blir det svårare, eller vad tror ni?

Jag är ingen expert men den mentala delen tror jag nog är den som är mest avgörande, visst är talang bra men med rätt sinne och mogenhet kan en mindre talangfull spelare också lyckas, med tanke på vad som hände efter han missade den där straffen för Malmö och detta patetiska och i viss mån sorgliga spektakel med hans bok så skulle jag vilja säga att han saknade och saknar rätt mentalitet för att få en lyckad karriär inom fotboll eller vilken annan idrott som helst.
Citera
2014-04-18, 21:22
Medlem
Fick mycket svar MEN:

Otroligt dåligt skriven, hoppar mycket fram och tillbaka. Tycker gott det kunde varit fler händelser utan Zlatan för de måste också funnits.
Han skriver mycket om de provspelningar var det gått, enligt honom bra, men han skriver inget om varken Stoke eller Farum. När han spelade med Cementarnica (det hette väl det laget från Makedonien?) hittade jag uppgifter på att han spelade 0 matcher från start och gjorde 0 mål, iofs skriver han heller inte i boken att han var en målspruta där.

Jag tror att hans största misstag var att han inte gick till GAIS som dessutom spelade i allsvenskan och MFF i superettan på den tidpunkten. Det skrivs i boken att de ville ge honom samma lön som i MFF men inte kunde erbjuda boende och jag tror att det hade varit en bra punkt att utgå ifrån. Han ´skyller´ lite smått på sin dåvarande agent och sin pappa för att han ´hade ju alltid lyssnat på de äldre tidigare´. I mina ögon var han gammal nog att fatta sina egna beslut, men lite hybris samt förmodligen övertalande från dom att han var för bra för GAIS och kanske allsvenskan var bidragande till att han valde bort den chansen.

Min egen känsla efter att ha läst boken och all annan fakta jag kommit över är att han var otroligt talangfull, tidig i utvecklingen och så tror jag att han hade hybris. Skador tillsammans med hybrisen tror jag var orsakerna som sänkte hans karriär, tyvärr.

Föressten, har ni sett bilden på Flygare med Zlatans bror i en röd Ferrari? Den lär väl vara Zlatans? Med andra ord har han inte träffat Zlatan på 13 år med åkt i hans bil, skumt...

Jag läste på ett ställe att Tony sagt att nu va han o Zlatan ´lika´ iom boken. Jag tror att han vill att det ska vara som förr, han o Zlatan är polare och säkert att Zlatan ska se upp lite till honom, när han innerst inne nog avgudar Zlatan bedrifter. Känns lite som att han lever kvar på samma stadie som när de var 16-17 år tillsammans i MFF.

Han hoppade av gymnasiet och har inte tagit tag i någon utbildning efter hans fallerande fotbollskarriär, hamnade i ett missbruk osv och med det har vi nog svaret. Tony hade svårt att kämpa för det han ville och är nog en person som tar de lättaste utvägarna och med den inställningen blir man heller inte fotbollsproffs.
Citera
2014-04-18, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kundalini
Det finns nån kakelsnubbe i Göteborg som var rankad topptio i Europa i sin åldersgrupp som junior (samma generation som Zinedine).

Han pallade inte träna och fixar folks toaletter i stället. Hörde en längre intervju med honom på radion. Han var hur nöjd som helst med sin nuvarande situation och att han valde bort fotbollen en gång i tiden. Minns tyvärr inte hans namn.

Bosko Orovic, va? Han har en tråd här på FB tror jag. Spelade i samma lag som Teddy Lucic.

Mycket skönare snubbe än Flygare.
Citera
2014-04-23, 19:18
Medlem
Fick Tony lägga om straffen i HBK´s premiär eller hur blev det?
Citera
2014-04-24, 17:16
Medlem
L-illuminatos avatar
Citat:
Den största anledningen till att Tony inte lyckades på seniornivå är nog det vanligaste, det vill säga att vissa är större och har bättre fysik i junioråldern. När sedan andra spelare också kommer upp i samma nivå fysmässigt så blir det svårare, eller vad tror ni?

Ja hade en stort inlägg kanske 40inlägg sedan om nuvarande nivå och potential. Flygare hade aldrig någon riktigt stor potential visst var han duktig visst skulle han kunnat hamnat på en nivå som kanske Skoog eller Kindvall. Men han hade inte unik potential som Zlatan...
Citera
2014-05-27, 14:02
Bannlyst
Zlatan har kommenterat boken nu.

Citat:
”Ännu en som är bättre än mig. Kul att han får lite uppmärksamhet… men visst, han var en stor talang.”, kommenterade Zlatan, som även sa att de tappade kontakten i 17-årsåldern.
”Vi var bra kompisar. Sen vi kom upp i a-laget, och efter något år såg jag honom inte mer. Det är sånt som händer.”
Citera
2014-05-27, 14:11
Medlem
ZlatanManias avatar
Väntar bara på att Daniel Nicklasson släpper sin självbiografi: "En gång var jag större än Zlatan och Flygare"

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/landslagsfotboll/landslaget/article18952499.ab

EDIT: När vi ändå håller på kan Goran Slavkovski släppa sin version: "En gång var jag större än Mario Balotelli".
Citera
2016-01-15, 23:38
Medlem
Rubbes avatar
Ingen rök utan eld!? Om detta stämmer så är Mr Flygare ett störe kräk än vad jag trodde.

https://jenniestinksrok.wordpress.com/2014/03/24/en-gang-var-han-storre-an-zlatan/
Citera
2016-01-21, 23:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania

EDIT: När vi ändå håller på kan Goran Slavkovski släppa sin version: "En gång var jag större än Mario Balotelli".

Haha den var bra.

Citat:
Zlatan, som varnade mig för dig så många gånger, han som lyckades för att han kämpade och hade värderingar. Han blev till slut större än dig. Både på och utanför fotbollsplanen.

Tony din jävla fjant.
Citera
2016-03-18, 01:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubbe
Ingen rök utan eld!? Om detta stämmer så är Mr Flygare ett störe kräk än vad jag trodde.

https://jenniestinksrok.wordpress.com/2014/03/24/en-gang-var-han-storre-an-zlatan/
Han må ha vrt alkis samt suttit på kåken-----men detta=helt säk så uppdikt det kan
vara ! Inte första gånger sånt här kommer upp, visst fan hade han kunnat bli proffs i Europa
om han kämpat och haft 1 annan inställn. Givetv inte på "zlatans" nivå------men typ mindre

klubbar i Tyskl,Portugal,Italien e,t.c hade kunnat funka. Tror inte "zlatan" vill se hnm ngt mer i
livet efters han ogillar "flygares" sätt att till varje pris dra in stålar på hans namn !
Citera
2017-05-21, 08:46
Medlem
TheMiracles avatar
Jag läste Tonys bok strax efter att ha läst Zlatans självbiografi. Det är intressant hur Tony trots sina motgångar är förlåtande och förstående mot de han känner sig sviken av medan Zlatan, som fastän han hör till världens bäst betalda idrottsmän vid det här laget, fortfarande är bitter över att Hasse Borg och MFF inte såg till att han fick tillräckligt många miljoner vid övergången till Ajax, och öser skit på en rad andra personer som han känner sig förorättad av.

Tony ger faktiskt intryck av att vara en sympatisk och storsint person. Istället för att vara avundsjuk och bitter på Zlatan följer han hans matcher och gläds åt hans framgångar. Man får hoppas att boken har sålt bra och att han inte spelat bort pengarna. Fånigt och småaktigt av Zlatan att inte kunna unna sin gamle vän en liten framgång som plåster på såren för de grusade proffsdrömmarna. Oavsett hur mycket bättre Zlatan lyckades på fotbollsplanen så är och förblir Tony den större människan av de två.

Sen tror jag Tony egentligen ska vara tacksam över straffmissen, som ger ett sorts poetiskt skimmer till hans misslyckade fotbollskarriär, vilket bidrar till att han kunnat tjäna pengar på historien. Även om han hade satt straffen och MFF hade satsat på honom följande år så hade sannolikt hans anlag för övervikt och skadebenägenhet samt hans ibland nonchalanta inställning satt käppar i hjulen för honom. Han har inte presterat något på seniornivå som talar för att han hade verklig stjärnpotential utan antagligen var det mest tidig utveckling som gjorde att han kunde dominera under junioråren.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in