Citat:
Ursprungligen postat av
goosehunter
Jag kan tycka Zlatan bar sig väldigt taskigt åt när han dissade Tony offentligt på presskonferensen när boken kom ut, typ något i stil med "Jasså han säger han var större än mig. Men kolla vem som sitter här nu. Jag har också missat straffar men är ändå här." Tonys boktitel återspeglar ju inte bokens innehåll. Den handlar om hela hans liv och det är uppenbart att han mins Zlatan och är genuint glad för hans framgångar. Zlatan o Tony var ändå väldigt nära vänner, Zlatan var med Tony o hans familj på semester i Spanien och var och tittade på camp nou. Tänk om Zlatan hade vetat där o då att en dag ska detta bli din hemmaplan. Sen påstår Zlatan att efter tiden i Malmö så hade dom ingen mer kontakt men det framgår ju att dom visst hade kontakt även under tiden i Ajax där Tony var på g i ett farmarlag till Ajax. Hade jag varit Zlatan så hade jag skickat Tony en flyg o match biljett sedan tagit med honom på en rundvandring i Milan, visat stadion, gått på restaurang, snackat minnen. Tagit ett värdigt farväl. Jag kan inte förstå hur man dissar sin barndomspolare så faktiskt. En barndomsvän är alltid något speciellt. Jag o några polare som inte träffats på 20år träffades förra året. Jag svär, allt var som tiden hade stått still. Det är magi att få se gamla vänner.
Jag tror inte bristen på talang var den avgörande faktorn. Det var inställningen. Zlatan hade den. Tony saknade den. Jag följde Zlatan i Ajax och det var där saker började bli på allvar. Man såg hur hornen började växa ut på honom. Han hade bestämt sig att jag ska bli större än detta. Jag ska visa varenda jävel. När han gick till Juventus tänkte jag shit alltså, ska detta gå. Och han kommer in och bara köttar. Noll respekt. Hundra procent jävlar anamma. Man måste ändå tacka Zlatan. Det har varit en av idrottsvärldens finaste resor att få ta del av. Från grabben i Superettan till Allsvenskan till Ajax och vidare ut i världen. Hans karriär har varit som en saga. För mig är Zlatan större än Messi och Ronaldo. Han har spelat i fler lag med sjuk konkurrens och bara blivit bättre. Alltid levererat. Vore mäktigt om han avslutade i allsvenskan. Då bara måste man ha en biljett och se honom. Jag kan förstå att ni MFFare blev bittra när han köpte en del i Hammarby. Men där man har sin plånbok och där man har sitt hjärta är inte alltid samma plats. Affärer o kärlek är två skilda ting.
Ännu mer skäl för TF att skita helt i Zlatan.
Då han inte ens verkar gilla honom eller deras tid tillsammans i barndomen.
Men jag misstänker att TF undviker offentlig kritik eftersom han när en dröm att Z en dag ska vilja träffas och kanske umgås igen.
Han fjäskar för en hånfull idiot. För vadå? Att de tränade tillsammans för 100 år sedan?
Det är ju uppenbart att Zlatan dissar honom och tycker han är löjlig.
Man måste inte fortsätta med något för att man kände varandra som små.
Du skriver också anledningen till varför Zlatan inte hör hemma i ett svenskt landslag; där allting för honom går ut på att hämnas på Sverige/svenskarna och "visa alla", och blottlägger hela den psykologin som finns i ett invandrings-dominerat land, som blir ännu värre när svenska tränare och spelare börjar underkuva sig och fjäska extra för blatte-spelarna och gråta om rasism.
Det är en toxisk spelare i grunden. Han hade aldrig kunnat bete sig så i Kroatiens landslag, eller vilket andra han nu kunde välja mellan.
Tony hade mått bra av att be Zlatan dra åt helvete, och stolt gå vidare. Sluta slicka apans röv.