2010-02-07, 15:54
Medlem
lendrygghs avatar
Nätverket gör inte mer än går med i grupper, blir vänner med andra busar, skapar grupper som inte är vidare PK, och annat som förgyller facebook-vardagen
Citera
2010-02-07, 16:34
Medlem
fuskarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Axell
Bara för mig det inte kommer upp någon sådan knapp?

Det nya facebook är ju helt värdelöst! Jag skiter faktiskt i vilka av mina vänner som blivit vän med vilka personer.
Kolla när inlägget du citerade är skrivet
Det finns ingen sån knapp nu..
Citera
2010-02-07, 16:41
Medlem
blotarns avatar
Nya designen är ju lite snyggare och så, det kan jag medge. Fast jag gillade facebook som det var 2006-2007, men är väldigt sällan emot förändringar.
Som med allt annat, så får man vänja sig. Tvivlar på att de gjort om hela designen för att medvetet göra det sämre än tidigare, även om vissa verkar tolka det så...
Citera
2010-02-07, 17:43
Medlem
jontäs avatar
Vi har väl mer eller mindre gått under radarn sedan facebooktrolling tråden blev låst här på FB.
Citera
2010-02-07, 23:09
Medlem
Jag sitter på den gamla designen. Hur gör jag för att få den nya?
Citera
2010-02-07, 23:50
Medlem
Bjørnebrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av varmkanin
Jag sitter på den gamla designen. Hur gör jag för att få den nya?
Verkar komma allteftersom. Min byttes i förrgår och polarens idag.
Citera
2010-02-17, 22:54
Medlem
1800KELLYs avatar
Jag tycker att den nya designen var jobbig ett tag men jag har vant mig nu. Det är en vanesak.

När Flashback fick sin nya design så tyckte jag att även den var jobbig men som sagt, det är en vanesak.
Citera
2010-02-18, 21:27
Medlem
Tycker desigen är helt ok. Saknar en "Careface" knapp dock. Alla inlägg är så galet meningslösa.
Citera
2010-02-19, 23:52
Medlem
Stalkad via facebook, bör jag vara orolig?

Sedan ett par dagar tillbaka har någon skapat ett anonymt konto på facebook och börjat skriva till mig.
Det började med att personen visste väldigt mycket om mig, jag tänkte först att denne måste kollat upp mig på nätet eller något.

Sedan visar det sig att den kan sådant om mig som jag knappt kan.
Idag börjar denna person skriva till mig igen. Han påstår att han letat efter mig länge och att han äntligen hittat mig. Han ska ha letat i två år och sett mig flera gånger.
Jag ska ha sett honom endast en gång.

Personen skriver väldigt flummigt och precis men avslutar alltid med en intressant hake som t.ex:
"Jag kan sluta skriva om du vill. Jag hoppas att du kommer att få reda på varför jag letat efter dig blablabla...."

Personen verkar ha en anledning till att vilja träffa mig. Han ska tydligen helt veta vem jag är nu.
Jag känner dock inget aggresiv ton eller hot i samtalet. Bara att det är väldigt konstigt.

Jag har tidigare haft en lirare som ringde mig för två somrar sedan som grät i luren och frågade hur jag kunde göra så mot honom.
Men mig veterligen har jag inte gjort något mot någon. Misstänker att det kan vara samma person som är i farten igen?

Ska jag bara glömma allt eller vad anser ni?
Citera
2010-02-19, 23:54
Medlem
eXtremos avatar
Nu kanske du kan få bättre hjälp av killarna i juridikforumet, men är det inte olagligt att stalka någon? Har för mig att lagen ändrades för några år sedan, om du tycker det är obehagligt bör du naturligtvis polisanmäla det.
Citera
2010-02-19, 23:55
Medlem
anooonyms avatar
Be honom/hennes skicka en bild . Eller säg att du skiter i varför han /hon letat efter dig o se va han säger bah
Citera
2010-02-19, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raggarsvin
Du vet inte hur han ser ut? Be honom skicka en bild på sig.

Jag får inte ut någon info alls.
Så fort jag ber honom om info byter han samtalsämne eller säger att han ska sluta skriva och droppar en kommentar som gör mig ännu mer nyfiken.

Jag ska tydligen veta vem han är, har enligt honom sett honom en gång men han ville inte avslöja sig själv ÄN.
Men tydligen har han sett mig ofta..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in