2009-06-30, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartskjorta
Fast låt oss säga att det var hetlevrerade Matte utan körkort som var ute och körde och råkade utför en olycka som han inte var vållande till. Med tanke på att han inte har körkort så gäller inte försäkringen även om det var den andra personen som var vållande så blir det ändå så att Matte får ta ansvaret eftersom han kör utan körkort.

Den andra personen är en helt vanlig laglydig Svensson som varit ouppmärksam en kort stund och då var olyckan framme, kan hända vem som helst. Svensson vill givetvis använda sin försäkring till att betala för skadorna på Mattes hoj som uppgår till säkert 100.000 kr, men som sagt så går inte detta då Matte inte har körkort och blir därmed automatiskt ansvarig för olyckan. Hur löser man en sån här situation?

Grymt bra formulerat! Fan, vad har du käkat till frukost?
Om vi tar det mer generellt, behöver inte pricka in oss på Matte.
Om det skulle ske en olycka där den andre är den felande men om det då blir något fel med försäkringsbolaget, vad gör man?
Har känns det som att svaret blir att personen (Sven Svensson) blir troligtvis den som anses skall betala..
Men, finns alltid ett men, om detta kommer upp på ett medlemsmöte e det faktiskt troligt att personen i fråga kan bli tillsagt att inte dumma till det, trots allt hans eget fel.
Men visst, grymt bra skrivet av dig!
Och som du sammanfattar, chansen e ju stor att en person som Matte skulle provat och löst det på hans sätt...
Citera
2009-06-30, 17:12
Moderator
oilslicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hampus183
För BMC e mycker mer än så, det finns gott om medlemmar som e riktigt trevliga och som inte springer runt och tex hotar andra klubbar. Verkar som ett fåtal drar ner ryktet?

Har personligen inte träffat nån Bandido, men känslan jag och dom flesta får är ju att dom är smuts.
Förmodligen mest pga deras support och Mehdi.
Personligen så skulle jag föredra om alla 1%-klubbar försvann.
Dom kan ju inte ens anordna en fest som är värd att gå på längre.
Alla står ju förfan bara mot väggarna och försöker se så hårda ut som dom bara kan.

Men du har förmodligen rätt i det du skriver.
Citera
2009-06-30, 17:15
Medlem
thefisks avatar
Citat:
Vill inte utveckla de olika posternas uppgifter allt för mycket.

Okej, vad kan vara så hemligt med vilken titel man har inom en av världens största MC-klubbar?
Citera
2009-06-30, 17:17
Medlem
Citat:
Han har alltså inte varit det?

Jag tolkade ditt inlägg som att du var skönt ironisk med tanke på det jag skrev att ofta e sekreteraren lite mer bildad och Matte har ju inte direkt uppvisat en allt för s.k bildad sida...
Citera
2009-06-30, 17:22
Medlem
Svartskjortas avatar
Citat:
Jag tolkade ditt inlägg som att du var skönt ironisk med tanke på det jag skrev att ofta e sekreteraren lite mer bildad och Matte har ju inte direkt uppvisat en allt för s.k bildad sida...
Från en sak till en annan. Det pratas mycket om att Mehdi skulle vara en golare. Stämmer detta?
Citera
2009-06-30, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oilslick
Har personligen inte träffat nån Bandido, men känslan jag och dom flesta får är ju att dom är smuts.
Förmodligen mest pga deras support och Mehdi.
Personligen så skulle jag föredra om alla 1%-klubbar försvann.
Dom kan ju inte ens anordna en fest som är värd att gå på längre.
Alla står ju förfan bara mot väggarna och försöker se så hårda ut som dom bara kan.

Men du har förmodligen rätt i det du skriver.

Bra formulerat.
Håller med om att det e lite för mycket attityd när vissa går på fest...
Citera
2009-06-30, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thefisk
Okej, vad kan vara så hemligt med vilken titel man har inom en av världens största MC-klubbar?

Skrev inte att det e hemligt med vilken titel olika personer har inom bmc.
Jag vill inte utveckla det mer ingående än vad jag skrev.
Dessutom undviker jag att hänga ut folk mera personligt, jag håller mina inlägg mera allmänna, tror det är mer av intresse.
Citera
2009-06-30, 17:36
Medlem
Citat:
Från en sak till en annan. Det pratas mycket om att Mehdi skulle vara en golare. Stämmer detta?

Inget jag har sett/hört något med belägg. Vart kommer det ryktet/påståendet ifrån?
å andra sidan har jag ibland hört saker som folk skulle ha sagt i deras tonår så jag vet faktiskt inte riktigt hur mycket belägg det påståendet har. Men det skulle kännas väldigt konstigt om det stämmer..
Citera
2009-06-30, 17:47
Medlem
thefisks avatar
Citat:
Skrev inte att det e hemligt med vilken titel olika personer har inom bmc.
Jag vill inte utveckla det mer ingående än vad jag skrev.
Dessutom undviker jag att hänga ut folk mera personligt, jag håller mina inlägg mera allmänna, tror det är mer av intresse.

Sorry, formulerade mig fel. Menade inte vem som var det utan varför det skulle vara hemligt vad en titel innebär?

Detta om något borde vara allmänt och av intresse. Samtidigt som man inte hänger ut en enskild person.
Citera
2009-06-30, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thefisk
Sorry, formulerade mig fel. Menade inte vem som var det utan varför det skulle vara hemligt vad en titel innebär?

Detta om något borde vara allmänt och av intresse. Samtidigt som man inte hänger ut en enskild person.

Presidenten; meste ansiktet utåt-representerar sin avdelning osv. Ledaregenskaper samt teamplayer- skall ju medverka till att samtliga medlemmar drar åt samma håll osv.
Vice.Pres; kliver in i Presidentens frånvaro samt i många fall skall han kunna "byta" av en annan officer's roll vid dennes frånvaro-lite allkunnig.
Sekretaren; sköter det administrativa, som tex betalar räkningar osv.
Sgt; ser till att alla typ sköter sig, ser efter det diciplinära- regler att följa. kan vara att framföra mindre beslut till enskilda medlemmar osv.
Roadcaptain; ser till att allas hojar e funktionsdugliga osv samt vid kortege e han ansvarig.
Citera
2009-06-30, 18:13
Medlem
thefisks avatar
Citat:
Presidenten; meste ansiktet utåt-representerar sin avdelning osv. Ledaregenskaper samt teamplayer- skall ju medverka till att samtliga medlemmar drar åt samma håll osv.
Vice.Pres; kliver in i Presidentens frånvaro samt i många fall skall han kunna "byta" av en annan officer's roll vid dennes frånvaro-lite allkunnig.
Sekretaren; sköter det administrativa, som tex betalar räkningar osv.
Sgt; ser till att alla typ sköter sig, ser efter det diciplinära- regler att följa. kan vara att framföra mindre beslut till enskilda medlemmar osv.
Roadcaptain; ser till att allas hojar e funktionsdugliga osv samt vid kortege e han ansvarig.

Okej, tack för bra svar.
Citera
2009-06-30, 18:16
Medlem
Hur kom Mehdi in i bikerkretsar från början? Känns inte vanligt att invandrare börjar åka hoj sådär.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in