2009-06-30, 21:33
Medlem
Dequiallos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hampus183
Inget jag har sett/hört något med belägg. Vart kommer det ryktet/påståendet ifrån?
å andra sidan har jag ibland hört saker som folk skulle ha sagt i deras tonår så jag vet faktiskt inte riktigt hur mycket belägg det påståendet har. Men det skulle kännas väldigt konstigt om det stämmer..
Ryktet kommer förmodligen ifrån den gången då Mehdi blev stoppad av polis då han sittandes bakom ratten, framförde den nu avskedade polisen Olle Lilljegrens stadsjeep av märket Audi Q7 ( om jag inte har fått modellbeteckning fel ).
Och för dom som inte är bekanta med vem Olle är, så kan jag berätta att det var han som hade hand om diverse informatörer i den sk undre världen, bla Peter Rätz och Max Åström.

Jag kan ha fel, men det är vad jag tror.
Citera
2009-06-30, 22:48
Medlem
Citat:
Inget jag har sett/hört något med belägg. Vart kommer det ryktet/påståendet ifrån?
å andra sidan har jag ibland hört saker som folk skulle ha sagt i deras tonår så jag vet faktiskt inte riktigt hur mycket belägg det påståendet har. Men det skulle kännas väldigt konstigt om det stämmer..
Begär ut FUP och domen så ser du vad Mehdi babblat.
Citera
2009-06-30, 22:53
Medlem
Svartskjortas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Delije
Begär ut FUP och domen så ser du vad Mehdi babblat.
Detta har jag saxat från en annan tråd. Ska tydligen vara i detta mål som han skulle ha golat.

M.S medlem i BMC
Ärende: Olaga frihetsberövande, vapenbrott m m i Göteborg 1998
Dom: Målnr B 16295-98 (från tingsrätten Gbg)
FUP: Dnr 1400-K 86261-98 (från tingsrätten Gbg)
Citera
2009-07-01, 09:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zanga
Hur kom Mehdi in i bikerkretsar från början? Känns inte vanligt att invandrare börjar åka hoj sådär.

Bra fråga!
Jag vet att dom på något vis startade upp ett x-team i göteborg och sedan, typ 2002, startade Methi med flera som prospect's i HBG.
Methi var ju en vanligt "blattegangster" från början..
Men betänk att på den tiden hade BMC ett fullvärdigt chapter och ett på g. -Stockholm (prospect/Probate) samtidigt som HA hade flera. Här öppnades en möjlighet till etablering i Göteborg-givetvis superintressant för BMC.
Och jag skall inte bli personlig och klanga ner på enskilda men det e inte alla i BMC som kör hoj riktigt bra... Dock Methi kör mycket, men finns vissa andra som man ibland kan fundera om dom verkligen lever för detta (live to ride-ride to live..)
Och, för en gångs skull skall jag bli personlig, Jag anser att Methi Inte på något sätt hör hemma i biker-kretsar. Ett skämt att sätta = tecken mellan Methi och bikers. Synd för BMC, Methi e ju den (i min åsikt) som pajat bmc's rykte mest, bomber som jag tycker inte var befogade (kan man kalla det övervåld? )
Jag menar, försöker någon ta kål på typ mig/närstående-i leken får man tåla leken, då ser jag inga direkta moraliska fel att försvara mig med till buds stående medel. men givetvis, inte mitt i stan.
I min mening borde han ha sparkats ut. Faktiskt redan med den där restaurang-utpressar historien. Men det e ju bara min åsikt..
Citera
2009-07-01, 09:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nwodasd
Precis, den har höjts markant jämnfört med för någon månad sedan, går ju att läsa nu utan en massa störande inlägg av mindre begåvade personer.

Vad har BMC för status nu i Finland och Norge?

Samma som tidigare, en av de 2 stora (andre e HA). Outlaws räknas inte riktigt här i scandinavien.
En hel del "incidenter" i Norge mellan HA (attackerar) och OMC..
Rent allmänt e det lugnare i Norge, bmc där e inte lika "hard-core" (om man nu kan kalla det så?), faktum e att i Norge känns det mera som biker-land och mindre pissa längst. Var bättre innan OMC kom tillbaka, nu vill dom ju etablera sig.
Finland, en av de 2 stora. Finnarna e etablerade och respekterade. Dock har dom mellan varven vissa "incidenter"med andra typ streetgang, men finnarna står stadiga så att säga.
I bmc kretsar har scandinavien/scandinaiver hög status, framförallt Dk och SE tätt följda av Finn. Norge e inte i riktigt i samma division.
BMC blev ju typ världskända i och med kriget i skandinavien, med andra ord har HBG avdelningen en stor del i det. PR... vet i fan...
Citera
2009-07-01, 09:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartskjorta
Detta har jag saxat från en annan tråd. Ska tydligen vara i detta mål som han skulle ha golat.

M.S medlem i BMC
Ärende: Olaga frihetsberövande, vapenbrott m m i Göteborg 1998
Dom: Målnr B 16295-98 (från tingsrätten Gbg)
FUP: Dnr 1400-K 86261-98 (från tingsrätten Gbg)

1998 var Methi inte ens påtänkt gällande bmc men det spelar ju iof sig ingen roll
Men jag har varken tid eller ork att ladda ner dom/Fu osv. kan någon kolla upp detta? För stämmer det skall jag skicka det vidare till rätta personer.
Fan, e han en golare=inget att ha i bmc.
Citera
2009-07-01, 09:52
Medlem
Citat:
1998 var Methi inte ens påtänkt gällande bmc men det spelar ju iof sig ingen roll
Men jag har varken tid eller ork att ladda ner dom/Fu osv. kan någon kolla upp detta? För stämmer det skall jag skicka det vidare till rätta personer.
Hampus...både du o jag vet att detta redan diskuterats på diverse möten förut. och han blev inte utsparkad då heller.
Citera
2009-07-01, 09:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Delije
Hampus...både du o jag vet att detta redan diskuterats på diverse möten förut. och han blev inte utsparkad då heller.

Som sagt, går det att bekräfta så...
Hur laddar jag ner dom+Fu?
Skillanden nu och tidigare e ju att tidigare styde C. i sverige. Nu e han ju ej kvar och Jim e ju i Sverge nu mera...
Citera
2009-07-01, 10:53
Medlem
Citat:
Gått 11 år sen den incidenten, tror Methi har gått förbi "golar" stadiet sen länge, men vad vet jag, men känns ju som om ledningen i BMC borde kollat upp sånt här innan dom satte han på presidentsposten, right?
Citera
2009-07-01, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Christianaye
Gått 11 år sen den incidenten, tror Methi har gått förbi "golar" stadiet sen länge, men vad vet jag, men känns ju som om ledningen i BMC borde kollat upp sånt här innan dom satte han på presidentsposten, right?

Fair Point.
är dock sugen på att läsa FU+domen..
Citera
2009-07-01, 11:26
Bannlyst
Citat:
Bra fråga!
Jag vet att dom på något vis startade upp ett x-team i göteborg och sedan, typ 2002, startade Methi med flera som prospect's i HBG.
Methi var ju en vanligt "blattegangster" från början..
Men betänk att på den tiden hade BMC ett fullvärdigt chapter och ett på g. -Stockholm (prospect/Probate) samtidigt som HA hade flera. Här öppnades en möjlighet till etablering i Göteborg-givetvis superintressant för BMC.
Och jag skall inte bli personlig och klanga ner på enskilda men det e inte alla i BMC som kör hoj riktigt bra... Dock Methi kör mycket, men finns vissa andra som man ibland kan fundera om dom verkligen lever för detta (live to ride-ride to live..)
Och, för en gångs skull skall jag bli personlig, Jag anser att Methi Inte på något sätt hör hemma i biker-kretsar. Ett skämt att sätta = tecken mellan Methi och bikers. Synd för BMC, Methi e ju den (i min åsikt) som pajat bmc's rykte mest, bomber som jag tycker inte var befogade (kan man kalla det övervåld? )
Jag menar, försöker någon ta kål på typ mig/närstående-i leken får man tåla leken, då ser jag inga direkta moraliska fel att försvara mig med till buds stående medel. men givetvis, inte mitt i stan.
I min mening borde han ha sparkats ut. Faktiskt redan med den där restaurang-utpressar historien. Men det e ju bara min åsikt..

Vem är denna Methi??? Nån ny? Första gången jag hör om honom.
Citera
2009-07-01, 11:34
Medlem
My name is Earls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alexgr
Vem är denna Methi??? Nån ny? Första gången jag hör om honom.
Mehdi Seyed, f.d. president i Gtb. chaptret som har hållit på att bomba bilar och skit, sitter nu inne några år.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in