2009-06-30, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av My name is Earl
HELT sant, där har ni/de verkligen nåt att jobba på. Till en början kan man ju lägga ner x-team och Örebro chapteret.
Jag tycker att det dummaste man gjort inom BMC var att lägga ner Diablos som med lite hjälp på traven kunne ha utvecklats i positiv riktning för BMC.

Problemet med Diablos var brist på (bra) folk, att vara ett chapter kräver ett visst antal medlemmar.
Därav anledningen till att tex Diablos ängelholm lades ner och dess medlemmar klev in som prospects i BMC HBG, dock gick enbart en person vidare till att bli medlem i bmc.

Håller med dig till 100% om en viss utrensning vore bra. Dock vill jag tillägga att det inte är alla som vet hela historierna om det man läser om i tidningarna osv. Mycket här tex baseras på saker personer har "hört"..
Citera
2009-06-30, 16:10
Medlem
thefisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hampus183
Dålig PR? Det är ingen Public Relations byrå vi snackar om, i stora drag skiter klubbar i vad gemene man tycker, vilket dom har gjort i alla år.

Förstår det också. Men då får man nog fortsätta leva med att man ses som en kriminell organisation också.

Vad är ditt svar på resten av mitt tidigare inlägg?
Citera
2009-06-30, 16:25
Medlem
My name is Earls avatar
Citat:
Problemet med Diablos var brist på (bra) folk, att vara ett chapter kräver ett visst antal medlemmar.
Därav anledningen till att tex Diablos ängelholm lades ner och dess medlemmar klev in som prospects i BMC HBG, dock gick enbart en person vidare till att bli medlem i bmc.

Håller med dig till 100% om en viss utrensning vore bra. Dock vill jag tillägga att det inte är alla som vet hela historierna om det man läser om i tidningarna osv. Mycket här tex baseras på saker personer har "hört"..
Jag är väl medveten om att Diablos imploderade (har ganska näre förbindelse till en tidigare medlem); men hade det inte ganska mycket att göra med att de kanske fick lite väl mycket "uppdrag" från BMC?
Rent faktiskt tycker jag att Diablos var bra mycket mera bikers än mycket av skiten som man tagit in genom t.ex. kryssteam och annat konstigt folk.

Min helt personliga hållning när det gäller BMC är att de har sjunkit rejält genom de senaste åren, jag respekterade dom när de stod upp emot HA, inte tog skit och inte störde andra klubbar genom att leka polis som HA gör; men som jag förstår det har man nu (iaf i Örebro) rent faktiskt börjat hota andra klubbar och sånt som inte hör hemma i en bikervärld, man har fullt upp med att diverse trakkaserier från myndigheter, sen ska man ta skit från diverse nyblivna bikers också, och bristen på bra folk är uppenbar i dag.
Citera
2009-06-30, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thefisk
Förstår det också. Men då får man nog fortsätta leva med att man ses som en kriminell organisation också.

Vad är ditt svar på resten av mitt tidigare inlägg?

Vill inte utveckla de olika posternas uppgifter allt för mycket.
Citera
2009-06-30, 16:37
Medlem
Citat:
Jag är väl medveten om att Diablos imploderade (har ganska näre förbindelse till en tidigare medlem); men hade det inte ganska mycket att göra med att de kanske fick lite väl mycket "uppdrag" från BMC?
Rent faktiskt tycker jag att Diablos var bra mycket mera bikers än mycket av skiten som man tagit in genom t.ex. kryssteam och annat konstigt folk.

Min helt personliga hållning när det gäller BMC är att de har sjunkit rejält genom de senaste åren, jag respekterade dom när de stod upp emot HA, inte tog skit och inte störde andra klubbar genom att leka polis som HA gör; men som jag förstår det har man nu (iaf i Örebro) rent faktiskt börjat hota andra klubbar och sånt som inte hör hemma i en bikervärld, man har fullt upp med att diverse trakkaserier från myndigheter, sen ska man ta skit från diverse nyblivna bikers också, och bristen på bra folk är uppenbar i dag.

Du skriver: hade det inte ganska mycket att göra med att de kanske fick lite väl mycket "uppdrag" från BMC

Som vad? I mina ögon var gubbarna i Diablos vanliga bikers mer eller mindre.
Jag känner inte till några "uppdrag" som Diablos fick. ? Utveckla tack.

Sen skriver du : Rent faktiskt tycker jag att Diablos var bra mycket mera bikers än mycket av skiten som man tagit in genom t.ex. kryssteam och annat konstigt folk.
Min helt personliga hållning när det gäller BMC är att de har sjunkit rejält genom de senaste åren, jag respekterade dom när de stod upp emot HA, inte tog skit och inte störde andra klubbar genom att leka polis som HA gör; men som jag förstår det har man nu (iaf i Örebro) rent faktiskt börjat hota andra klubbar och sånt som inte hör hemma i en bikervärld, man har fullt upp med att diverse trakkaserier från myndigheter, sen ska man ta skit från diverse nyblivna bikers också, och bristen på bra folk är uppenbar i dag.[/quote]

Bra skrivet! Håller med. MEN, handen på hjärtat, vilka inom BMC har du träffat? Eller kanske ska jag fråga; när du hör namnet Bandidos, tänker du då vissa idioter i Örebro & Methi? För BMC e mycker mer än så, det finns gott om medlemmar som e riktigt trevliga och som inte springer runt och tex hotar andra klubbar. Verkar som ett fåtal drar ner ryktet?
Citera
2009-06-30, 16:47
Medlem
Svartskjortas avatar
Citat:
!/ Kalla inte mej kamrat

Jag vet inte om du har sagd det; men svarten påstod ju att de var mera rumsrena.
Merd tanke på att du enbart härjar i denna tråd; måste det ju vara just BMC du hysar ett stort. personligt agg emot.
Jag har sagt att de KÄNNS MER RUMSRENA, inte att de är. Sätt inte ord i min mun som jag inte har sagt. Du beteer dig som en riktig sopa, du förvränger saker som jag skrivit till något annat än det var från början så att det passar dig bättre. Kamma till dig nu för i helvete!
Citera
2009-06-30, 16:52
Medlem
Svartskjortas avatar
Citat:
Varför borde BMC ha kickat ut honom? Han har väl inte brutit mot klubbreglerna. Samt så blev han ju friad i rätten. Sen, skotten mot nattklubben var ju trots allt riktade mot vaktena eller inte ens det, kallas i min värld för att skrämas. Ville personen skjuta dom hade han ju gjort det vid ett bättre tillfälle, typ i en gränd sent en natt typ..
Rätt man på rätt plats.... Matte e en tuffing, generellt i klubbar e Sergenten den tuffaste eller en av de tuffare, sekretaren kanske lite mer bildad osv..
Det roliga är väl att Matte har även varit sekreterare ett tag...?
Citera
2009-06-30, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JJDecay
Spelar ju ingen roll i detta fall..indrivning, rån eller vad som helst, sätter man en pistol mot skallen på ett spädbarn har man tappat ALLA skruvar...

HELT åt helvete är det minst sagt!!
Citera
2009-06-30, 17:00
Medlem
Citat:
Inte ens det, det var väl hos grannen eller nåt, fel adress var det iaf.

Det du tänker på är när HA sthlm var prospects, några skulle göra nån indrivning eller nåt, men tar fel adress, stackarn dom ringde på hos blev misshandlad och avdumpad på en soptipp tror jag det var.
Citera
2009-06-30, 17:01
Medlem
Svartskjortas avatar
Citat:
Din fantasi skenar vilt.....
Om du backar på en hoj, olyckshändelse, ägaren kommer ju givetvis att vara skit-sur på dig en stund, sen kommer ni överens om att ses nästa dag för att skriva alla försäkringspapper. Lugnt.
Nästa dag är chansen mycket stor att Du tar med en kompis (stöd...), BMC medlemmen kommer mest troligt ensam. Finns ingen anledning att ta med sig folk, handlar om att skriva ett papper.
Sen skriver ni under skadeanmälan , skakar hand och säger hej då.
Varför i hela fridens namn skulle du tro att en medlem skulle ta med sig 3-4 pers och hota sig till pengar? Olyckor e vad försäkringsbolagen e till för.
5 siffrigt belopp osv. Mycket tramsigt att du tror att BMC medlemmar e neandertalare...
Fast låt oss säga att det var hetlevrerade Matte utan körkort som var ute och körde och råkade utför en olycka som han inte var vållande till. Med tanke på att han inte har körkort så gäller inte försäkringen även om det var den andra personen som var vållande så blir det ändå så att Matte får ta ansvaret eftersom han kör utan körkort.

Den andra personen är en helt vanlig laglydig Svensson som varit ouppmärksam en kort stund och då var olyckan framme, kan hända vem som helst. Svensson vill givetvis använda sin försäkring till att betala för skadorna på Mattes hoj som uppgår till säkert 100.000 kr, men som sagt så går inte detta då Matte inte har körkort och blir därmed automatiskt ansvarig för olyckan. Hur löser man en sån här situation?
Citera
2009-06-30, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartskjorta
Det roliga är väl att Matte har även varit sekreterare ett tag...?

Ha ha!!
Du är faktiskt rolig ibland..
Citera
2009-06-30, 17:09
Medlem
Svartskjortas avatar
Citat:
Ha ha!!
Du är faktiskt rolig ibland..
Han har alltså inte varit det?
Citera