2009-06-26, 17:52
  #5689
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hampus183
Suck... många inom mc-klubbarna jobbar ärligt...
Fortfarande, man kan jobba ärligt och vara med i BMC...
det ena utesluter inte det andra.
Sa jag det eller?

Försökte bara svara på hans fråga :P
Citera
2009-06-26, 18:00
  #5690
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jojjesthlm
Hampus, vad vet du om Raffe då?
Vad jag hört från bekanta ska han va jävligt schysst och pålitlig.
Men han kanske kan lacka ur oxå?

Vet inte riktigt. Alla kan väl lacka ur...
Min åsikt, blandad kompost. Inte en person som jag ser som ledande eller med ledar-egenskaper...Inte i topp typ..mer andra änden..
Bland bekanta, de flesta som känner en medlem ser honom som en bra och snäll kille. dessa pojkar är inga översittare, tvärt om. så visst, schysst o pålitlig-absolut.
Citera
2009-06-26, 18:02
  #5691
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Christianaye
Sa jag det eller?

Försökte bara svara på hans fråga :P

jag missuppfattade kanske..
Vad jag menade i alla fall e att man kan ju både ha, som du tycker, fördelar med att jobba-skatta-rätt sida om lagen Och vara medlem i BMC..
Citera
2009-06-26, 18:30
  #5692
Medlem
Gamla Bfl

Hampus: Har någon av de som var ledande i BFL sedemera X-Team tagit steget upp i Bandidos? Hur ser man på dem i organisationen, det var ändå en rokad som hette duga att först supporta ett gäng för att sedan byta till deras fiender...Kanske svårt att se dem som lojala även nu?
Citera
2009-06-26, 18:57
  #5693
Medlem
treoturkens avatar
Det är säkert jättekul och roligt att va medlem i en så lugn o närapå kristen klubb som BMC....
Citera
2009-06-26, 20:05
  #5694
Medlem
EVO98s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OskarDLH
Hampus: Har någon av de som var ledande i BFL sedemera X-Team tagit steget upp i Bandidos? Hur ser man på dem i organisationen, det var ändå en rokad som hette duga att först supporta ett gäng för att sedan byta till deras fiender...Kanske svårt att se dem som lojala även nu?

Ja på din första fråga.

Hampus, jag tror vi har träffats
Citera
2009-06-26, 21:20
  #5695
Medlem
Svartskjortas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hampus183
Och vad kan du tänkas veta om det? Du har ju faktiskt 0% erfarenhet från denna miljö.
Skrattretande att påstå annat? Vad baserar du din åsikt på? Min baseras från upplevt+verklighet. och då menar jag inte verklighet framför datan hemma..
Visst, i HA/BMC är det mycket förpliktelser och klubbverksamheten tar mycket tid-resor,fester osv.
Visst, du kan ha det 'enklare' i en mindre klubb, och passar det dig bättre, fine. De som kliver in i BMC är medvetna om att klubben tar mycket tid. Du har ju hangaround och prospect tiden till att se om detta verkligen är passande.
Och vill man inte lägga tid på en klubb, ja då kan man helt enkelt sitta hemma i stället, alla väljer sin väg.
Du har ingen aning om vem jag är eller inte är så säg inte till mig vad jag har och inte har erfarenhet av din jävla flöjt.

Jag baserar mina åsikter på de gånger jag har vistats i den miljön samt på vänner eller numera snarare är de endast bekanta som flitigt rör sig i de kretsarna och i vissa fall är medlemmar i diverse klubbar. Jag baserar även ibland mina åsikter på saker jag hör eller läser om.

Du verkar tro att man når den ultimata friheten genom att vara med i en mc-klubb...Enligt mig så gör man inte det. Att backpacka runt om i världen i månader eller kanske rentav år med endast en ryggsäck på ryggen och med pengar på kontot är hundra gånger mer friare än att vara med i en mc-klubb.
Citera
2009-06-26, 21:30
  #5696
Medlem
Svartskjortas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Christianaye
Jag skulle säga att det är samma som att jobba ärligt, du har skatter, förpliktelser, kan inte dricka 3-4 öl till lunchen, varje söndag måste du gå och lägga dig i tid för att ta dig till jobbet.

Det finns både för och nackdelar med att vara på rätt sida av lagen, jag själv ser väl mer fördelar på den rätt sida av lagen, men på andra sidan finns MÅNGA fördelar med.
Jag håller med. Om man jobbar som anställd på ett vanligt företag mellan 08.00-17.00 och har lån att betala m.m. så är man inte särskilt fri. Man måste jobba varje dag och sköta räkningar och allt annat som hör till för att livet skall fungera och detta nöjer sig de flesta medborgare med.

Men man är definitivt friare än dessa gossar är.
http://www.bandidosmcsthlm.se/chaingang.html

Sedan kan man vara egen företagare eller ha ett sådant jobb eller position inom företaget som ger dig mycket mer frihet än vad en vanlig Svensson har. Allt handlar om hur man formar sitt eget liv.
Citera
2009-06-26, 21:37
  #5697
Bannlyst
Hur stor andel pundar?
Citera
2009-06-26, 22:47
  #5698
Medlem
Leif.Jennekvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartskjorta
Jag håller med. Om man jobbar som anställd på ett vanligt företag mellan 08.00-17.00 och har lån att betala m.m. så är man inte särskilt fri. Man måste jobba varje dag och sköta räkningar och allt annat som hör till för att livet skall fungera och detta nöjer sig de flesta medborgare med.

Men man är definitivt friare än dessa gossar är.
http://www.bandidosmcsthlm.se/chaingang.html

Sedan kan man vara egen företagare eller ha ett sådant jobb eller position inom företaget som ger dig mycket mer frihet än vad en vanlig Svensson har. Allt handlar om hur man formar sitt eget liv.

Kamrat!

Som vanligt leverar du, klockrent inlägg. Vissa män behöver styras av andra män, i de flesta fall har dessa män som gillar att gå med läderbyxor, inte haft en riktigt fadersgestalt under sin uppväxt. Deras president blir pappan de saknade i yngre dar.

Intresset för motorcyklar är bara en fasad, saknaden av en fadersgestalt och homosexualitet är det som lockar, ett tydligt tecken på detta är- att de inte tar in kvinnor i klubben.

Citat:
Ursprungligen postat av Själsfrände
Hur stor andel pundar?

Majoriteten är narkomaner, dessa västnollor är mycket förtjusta i det colombianska och polska hockeypulvret.

Citat:
Ursprungligen postat av stibkloF
Nej - det förstår jag. Du är väl arbetstagare till förfogande?

Tyvärr, jag står inte till förfogande och du kan bara drömma om att ha den inkomst jag har. Det finns folk här i tråden som kan intyga att jag talar sanning. Kom med något konstruktivt istället din sopa.
Citera
2009-06-26, 22:53
  #5699
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Leif.Jennekvist
Kamrat!

Som vanligt leverar du, klockrent inlägg. Vissa män behöver styras av andra män, i de flesta fall har dessa män som gillar att gå med läderbyxor, inte haft en riktigt fadersgestalt under sin uppväxt. Deras president blir pappan de saknade i yngre dar.

Intresset för motorcyklar är bara en fasad, saknaden av en fadersgestalt och homosexualitet är det som lockar, ett tydligt tecken på detta är- att de inte tar in kvinnor i klubben.



Majoriteten är narkomaner, dessa västnollor är mycket förtjusta i det colombianska och polska hockeypulvret.


Tyvärr, jag står inte till förfogande och du kan bara drömma om att ha den inkomst jag har. Det finns folk här i tråden som kan intyga att jag talar sanning. Kom med något konstruktivt istället din sopa.
Så sant.
Citera
2009-06-26, 22:54
  #5700
Bannlyst
Hur stor andel har stått upprätt efter en en-mot-en-fight?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in