2012-01-05, 16:15
  #11689
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Mystic
Allt detta trots att du nästan aldrig går utanför ditt pojkrum där du har dina datorer och är uppkopplad dygnet runt. Och DET, måste jag säga, DET är den stora bedriften
Har du inte fått in i din stora vattenskalle att man kan surfa även när man är ute på vift?

Nog för att du inte är smart, men jag skulle ändå rekommendera en smartphone. Så du kan läsa och skriva om BMC fastän du är hundvakt hos din fosterfaster.
Citera
2012-01-05, 16:18
  #11690
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 81rulez
5
1 av dessa 5 är ju inte särskilt aktiv i landet längre, men nog fan räknas han. Han kanske t.om räknas mest av alla, beroende på hur man ser det.

Strongt av dem hursomhelst.
__________________
Senast redigerad av xtroverto 2012-01-05 kl. 16:22.
Citera
2012-01-05, 16:22
  #11691
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Mystic
Ok, så man kan säga att du endast har läst dig till den kunskap om Bandidos som du har genom att lusläsa FB tråden och Svensk Maffia? Och har en direktlina till google högkvarter där du har personlig 24 timmars service?

Fast Björn Hellberg kan allt bra mycket mer om tennis än du kan om Bandidos, så det var en dålig jämförelse tycker jag. Men tack för svaret.
En som spelar mycket fotboll, kollar på mycket fotboll, känner massa andra spelare, läser om fotboll, han kan förmodligen en del om fotboll, om reglerna, om många andra lag, om olika divisioner, etc. Annorlunda är det inte inom andra områden. BMC och världen runt omkring utgör inget undantag.
Citera
2012-01-05, 16:24
  #11692
Medlem
81rulezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xtroverto
1 av dessa 4 är ju inte särskilt aktiv i landet längre, men nog fan räknas han. Han kanske t.om räknas mest av alla, beroende på hur man ser det.

Strongt av dem hursomhelst.

Jag personligen tycker att det visar på en genuin maktstruktur där man värderar högt de saker som gör en mc-organisation till just en mc-organisation. Det tar sin tid att få en FP, men när man väl har den, så värderas den, och fjantas inte bort. Man tar just ledorden: Brödraskap, Respekt och Lojalitet på allra högsta allvar.

Jag hoppas att Du förstod att jag menade HBG´s charter. (kommentar på det fetstilta ovan)
Citera
2012-01-05, 16:29
  #11693
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 81rulez
Jag personligen tycker att det visar på en genuin maktstruktur där man värderar högt de saker som gör en mc-organisation till just en mc-organisation. Det tar sin tid att få en FP, men när man väl har den, så värderas den, och fjantas inte bort. Man tar just ledorden: Brödraskap, Respekt och Lojalitet på allra högsta allvar.

Jag hoppas att Du förstod att jag menade HBG´s charter. (kommentar på det fetstilta ovan)
Bra att du kallar det charter, alla andra kallar det chapter av ren vana.

Visst är det som du säger, men betänkt ändå vad fan dessa har fått gå igenom. Men nu när de varit med så länge så är det ju lika bra att köra vägen ut. Häftigt, mäktigt och signifikativt för de få som klarade av att gå med utan att gå ur, trots enorma prövningar. Det är stort.
Citera
2012-01-05, 16:37
  #11694
Medlem
81rulezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xtroverto
Bra att du kallar det charter, alla andra kallar det chapter av ren vana.

Visst är det som du säger, men betänkt ändå vad fan dessa har fått gå igenom. Men nu när de varit med så länge så är det ju lika bra att köra vägen ut. Häftigt, mäktigt och signifikativt för de få som klarade av att gå med utan att gå ur, trots enorma prövningar. Det är stort.

Det hedrar Dig att Du verkligen ser det så, utan sarkasm. Jag vet hur det är, har levt med dessa under hela denna tidsperiod. ÄR INGEN MEMBER, och har ALDRIG gjort gällande så.

Jag älskar gemenskapen, och vet verkligen vilket storslaget "gäng" det är. Personligen valde jag sida som ung, och har ALRDIG tänkt tanken att byta eller "överge" den röd/vita sfären.
Citera
2012-01-05, 16:47
  #11695
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 81rulez
Det hedrar Dig att Du verkligen ser det så, utan sarkasm. Jag vet hur det är, har levt med dessa under hela denna tidsperiod. ÄR INGEN MEMBER, och har ALDRIG gjort gällande så.

Jag älskar gemenskapen, och vet verkligen vilket storslaget "gäng" det är. Personligen valde jag sida som ung, och har ALRDIG tänkt tanken att byta eller "överge" den röd/vita sfären.
Nu när jag tänker igenom dina inlägg och att du skriver *ler* ganska ofta, och att du varit en del av detta så lång tid, utan att vara med, så kommer jag osökt att tänka på ifall du är någons kvinna?

Jag tror du är en kvinna som sett detta livet passera framför dig, runt dig genom livet som gått?
Citera
2012-01-05, 16:54
  #11696
Medlem
81rulezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xtroverto
Nu när jag tänker igenom dina inlägg och att du skriver *ler* ganska ofta, och att du varit en del av detta så lång tid, utan att vara med, så kommer jag osökt att tänka på ifall du är någons kvinna?

Jag tror du är en kvinna som sett detta livet passera framför dig, runt dig genom livet som gått?

Du kan vara helt lugn... Är INGEN kvinna. Att jag skriver "ler" är en jävla ovana från tiden utan tanke på smilies. Är en Free Rider, så jag har inga krav på ngt. Men anser nog att jag har förtjänat min respekt inom detta gebit. Din tanke var bra, och den fick mig att le. Fy fan vilket fult fruntimmer man hade varit i så fall. Man får bjuda på sig själv.
Citera
2012-01-05, 17:01
  #11697
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 81rulez
Du kan vara helt lugn... Är INGEN kvinna. Att jag skriver "ler" är en jävla ovana från tiden utan tanke på smilies. Är en Free Rider, så jag har inga krav på ngt. Men anser nog att jag har förtjänat min respekt inom detta gebit. Din tanke var bra, och den fick mig att le. Fy fan vilket fult fruntimmer man hade varit i så fall. Man får bjuda på sig själv.
Haha, jag du ser vad det kan skena iväg ibland. Typiskt att den som är ödmjuk och skriver ler ska tas för kvinna. Säger en del om forat i övrigt.

De vi diskuterar står ganska slätt mot SB, som jag tror firar 50 år som HA-medlem nästa år. Det är tungt. Jag vet ingen bandit som har så många år på nacken. Men i närheten finns det.
Citera
2012-01-05, 17:14
  #11698
Medlem
81rulezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xtroverto
Haha, jag du ser vad det kan skena iväg ibland. Typiskt att den som är ödmjuk och skriver ler ska tas för kvinna. Säger en del om forat i övrigt.

De vi diskuterar står ganska slätt mot SB, som jag tror firar 50 år som HA-medlem nästa år. Det är tungt. Jag vet ingen bandit som har så många år på nacken. Men i närheten finns det.

Kul och intressant att vi står på olika spelplan... Det gör att man kan växa när en debatt leder framåt med saklighet, och inget trams. Ödmjukheten kommer med alla strider man har överlevt. Är ju 40+, så man har ju hängt med ett tag. Oavsett vart man står i livet, och vem man "hejar" på, så måste man i mångt och mycket respektera varandra. Annars blir det lätt som hulliganism inom fotbollen.
Citera
2012-01-05, 17:27
  #11699
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 81rulez
Kul och intressant att vi står på olika spelplan... Det gör att man kan växa när en debatt leder framåt med saklighet, och inget trams. Ödmjukheten kommer med alla strider man har överlevt. Är ju 40+, så man har ju hängt med ett tag. Oavsett vart man står i livet, och vem man "hejar" på, så måste man i mångt och mycket respektera varandra. Annars blir det lätt som hulliganism inom fotbollen.
Det där med olika spelplan är en sanning med modifikation, för jag har väldigt bra vänner i "ditt" läger också. Men visst umgås jag mer med fläskmex Men det har bara blivit så, det finns bra gubbar i båda läger, många är ganska lika, men de gillar olika färger.

Jag menar, du ser ingen skillnad i psyke, beteende, uppfostran, på de som gillar AIK och de som gillar IFK.

Men som klubbar så är det klart att det med tiden blivit skillnader, skillnader som jag tror varit oundvikliga då båda velat växa men när de inte kan växa med samma metod så måste den andre hitta sin egen.
Citera
2012-01-05, 17:40
  #11700
Medlem
ComplicatedMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xtroverto
Bra att du kallar det charter, alla andra kallar det chapter av ren vana.

Vad är enligt dig den rätta benämningen på en avdelning, och varför anser du så?
Bandidos kallar det på sin officiella hemsida för CHAPTERS.
http://www.bandidosmc.dk/chapters.asp

Hells Angels kallar det på sin World sida för CHARTERS
http://www.hells-angels.com/?HA=charters

HAMC Helsingborg kallar sig för CHAPTER
http://hells-angels.se/helsingborg/

Skulle vara intressant att få höra varför du tycker att det ska kallas för charter istället för chapter, speciellt eftersom dom inte ens inom HA verkar ha ett unisont uttryck. Och dina vänner BMC kallar det ju som sagt för chapter på sin officiella hemsida.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in