2009-06-26, 13:35
  #5677
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartskjorta
Delar delvis din åsikt här, men detta räcker inte för mig. I den situation som du beskriver ovan har man fortfarande polisen i hälarna, förpliktelser till klubben och förmodligen bekymmer med andra klubbar och jag känner att det för mig inte är frihet. Du kan göra som du vill till en viss gräns. Att bryta samhällets regler och normer går bra, men sen har du andra förpliktelser, bl.a mot klubben och det är i mina ögon inte frihet.
Jag skulle säga att det är samma som att jobba ärligt, du har skatter, förpliktelser, kan inte dricka 3-4 öl till lunchen, varje söndag måste du gå och lägga dig i tid för att ta dig till jobbet.

Det finns både för och nackdelar med att vara på rätt sida av lagen, jag själv ser väl mer fördelar på den rätt sida av lagen, men på andra sidan finns MÅNGA fördelar med.
Citera
2009-06-26, 14:33
  #5678
Medlem
Vågar man fråga vem den asiatiska linslusen är?
Citera
2009-06-26, 15:38
  #5679
Medlem
En ledare inom BMC sitter häktad sen ett par veckor tillbaka. utpressning,olaga hot
Citera
2009-06-26, 15:39
  #5680
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eqvist
Vågar man fråga vem den asiatiska linslusen är?
Jeffrey
Citera
2009-06-26, 17:01
  #5681
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jojjesthlm
Är detta Jocke B eller L? (han till höger)

http://www.bandidosmchbg.se/images/HPIM0032.JPG


Svar Nej. Det är Raffe. tidigare i HBG, numera i malmö.
Jocke.B hittar du bla: bilder 1 hbg's hemsida, high chaparall 2005, rad 5 bilden till vänster, rad 6 vänster, han o cato
Citera
2009-06-26, 17:03
  #5682
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Christianaye
Jag skulle säga att det är samma som att jobba ärligt, du har skatter, förpliktelser, kan inte dricka 3-4 öl till lunchen, varje söndag måste du gå och lägga dig i tid för att ta dig till jobbet.

Det finns både för och nackdelar med att vara på rätt sida av lagen, jag själv ser väl mer fördelar på den rätt sida av lagen, men på andra sidan finns MÅNGA fördelar med.


Suck... många inom mc-klubbarna jobbar ärligt...
Fortfarande, man kan jobba ärligt och vara med i BMC...
det ena utesluter inte det andra.
__________________
Senast redigerad av hampus183 2009-06-26 kl. 17:28.
Citera
2009-06-26, 17:05
  #5683
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av My name is Earl
Hampus: Du som verkar ha lite koll, har du även koll på läget i Danmark?
Jag är lite nyfiken på en gammal bekant, "Posten" som iaf,VAR äldsta banditen i DK (talar om ålder), är han kvar? Han bör ju vara 58-60 nu ungefär.


Du menar Post, eller hur?
Sist jag var i dk var han kvar...
Citera
2009-06-26, 17:32
  #5684
Medlem
My name is Earls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hampus183
Du menar Post, eller hur?
Sist jag var i dk var han kvar...
Jo, det är nog samma (Per heter han) , konstigt att han levar (och är medlem) än, redan för 25 år sen var han rejält nojjig.
Citera
2009-06-26, 17:41
  #5685
Medlem
Mesmeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hampus183
Det jag reagerar mot på denna tråd e allt skitsnack och osanning som vissa spyr ut. Det vill jag rätta med att komma med ren och sann fakta. Plus, givetvis, mina åsikter. Ok?

Det är bättre än ok. Personligen reagerar jag dagligen på allt skitsnack och osanning som vissa (förvånansvärt många) spyr ut sig överallt i samhället. Att stå upp för sig själv och sina åsikter (som bör vara verklighetsbaserade) är ett mål som du inte är ensam om att sträva efter. Ju fler ju bättre.
Citera
2009-06-26, 17:43
  #5686
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av My name is Earl
Jo, det är nog samma (Per heter han) , konstigt att han levar (och är medlem) än, redan för 25 år sen var han rejält nojjig.


Ha ha!
Klart man inte har den fräschaste kroppen/skallen efter så många år i bikermiljön..Inte direkt bara mjölk och kakor..
Citera
2009-06-26, 17:45
  #5687
Medlem
Hampus, vad vet du om Raffe då?
Vad jag hört från bekanta ska han va jävligt schysst och pålitlig.
Men han kanske kan lacka ur oxå?
Citera
2009-06-26, 17:50
  #5688
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mesmero
Det är bättre än ok. Personligen reagerar jag dagligen på allt skitsnack och osanning som vissa (förvånansvärt många) spyr ut sig överallt i samhället. Att stå upp för sig själv och sina åsikter (som bör vara verklighetsbaserade) är ett mål som du inte är ensam om att sträva efter. Ju fler ju bättre.


Spot on. Hoppas på mer vettiga svar och mindre personangrepp på dagisnivå..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in