Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-08-06, 21:20
  #3517
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av robinnilsson403
Wtf? Pajen tar runt 5 min att fritera. Låt gå att det friteras något annat just när man beställer, men då handlar det om max 10 min innan din paj borde vara färdig.

Nyfriterade pajer får inte säljas, de är för heta. Det tar 30 minuter från frys till kund. Jag gillar pajen men det händer mig oftare att de slänger den sista färdiga pajen för att den legat för länge än att jag får med mig en paj till kaffet.
Citera
2013-08-07, 12:02
  #3518
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Nyfriterade pajer får inte säljas, de är för heta. Det tar 30 minuter från frys till kund. Jag gillar pajen men det händer mig oftare att de slänger den sista färdiga pajen för att den legat för länge än att jag får med mig en paj till kaffet.

Mmm, gjorde min sista dag på donken i förrgår, och jag vet att pajerna egentligen måste ligga 30 min, men du menar alltså att det finns någon restaurang som bryr sig om det, mer än sälj?

Kollade på tavlan med sekundära hållbarhetstider innan jag gick hem. Enligt den hade inget fyllts på sedan början av juli.
Citera
2013-08-07, 14:44
  #3519
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av robinnilsson403
Mmm, gjorde min sista dag på donken i förrgår, och jag vet att pajerna egentligen måste ligga 30 min, men du menar alltså att det finns någon restaurang som bryr sig om det, mer än sälj?

Kollade på tavlan med sekundära hållbarhetstider innan jag gick hem. Enligt den hade inget fyllts på sedan början av juli.

Vad innebär stycke två, att ni aldrig tillagar paj för lagret? Förklarar ju mina svårigheter att få paj till kaffet men såna varor bör inte finnas på menyn.
Citera
2013-08-07, 17:52
  #3520
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Vad innebär stycke två, att ni aldrig tillagar paj för lagret? Förklarar ju mina svårigheter att få paj till kaffet men såna varor bör inte finnas på menyn.

Förlåt för otydligheten. Vi hade så gott som aldrig färdig paj, men serverade den nyfriterad.

Stycke två menade mer på restaurangens bristande rutiner i att märka upp sådana saker som glasstoppingar, kaffebönor, osv. Så klart att produkterna har roterats, men inget är uppmärkt, och det brukade inte grönsakerna i köket heller vara. En oannonserad inspektion skulle nog få konsekvenser.
Citera
2013-08-07, 20:59
  #3521
Medlem
loafmasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av robinnilsson403
Mmm, gjorde min sista dag på donken i förrgår, och jag vet att pajerna egentligen måste ligga 30 min, men du menar alltså att det finns någon restaurang som bryr sig om det, mer än sälj?

Ja, det finns mängder med restauranger som bryr sig om det där då det kan vara förenat med fara. Vad hade du själv gjort om en liten unge på tre år satt tänderna i pajen och bränt sönder hela munnen endast på grund av din lathet att inte följa McDonald's direktiv?
Citera
2013-08-08, 10:35
  #3522
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av loafmaster
Ja, det finns mängder med restauranger som bryr sig om det där då det kan vara förenat med fara. Vad hade du själv gjort om en liten unge på tre år satt tänderna i pajen och bränt sönder hela munnen endast på grund av din lathet att inte följa McDonald's direktiv?

Kalla mig inte lat, du känner inte mig.
Det jag gjorde när jag jobbade där var att följa instruktionerna från min restaurangchef, hans assistenter och skiftledare. För att vara mer exakt så var de instruktionerna att servera, med en uppmaning till försiktighet pga temperaturen.
Citera
2013-08-08, 16:17
  #3523
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enzyme
Jo visst är den lite grisig att äta men inte värre än Big Tasty. Ingen bilhamburgare direkt

Knepet är att beställa Big Nasty utan tomatskivehelvetet, det är den som saboterar hela burgaren.

En fråga till insatta:
De flesta burgarna man får är i princip "torra" i förpackningen, men just QP Cheese har alltid en liten pöl med flott i kartongen. Varför på detta viset?
Citera
2013-08-21, 22:04
  #3524
Medlem
Ett tips för alla som vill ha en varm & fräsch burgare!

Jag har, sedan jag såg den där dokumentären på SVT angående fusket på MC, alltid beställt min burgare utan gurka eller lök (så länge du beställer din burgare utan 1 ingrediens så spelar det ingen roll). Om man käkar på ett ställe som verkar tomt och inte har många kunder är det vanligt för hamburgarna att stå kvar och bli kalla/ofräscha. MC har som regel att kasta hamburgare som har stått i mer än 10 min men självklart gör alla inte detta.

I vissa fall får man kanske vänta 5 min för att få sin burgare men jag har alltid fått den varm och fräsch, nästan som på bilden!
Citera
2013-08-21, 22:07
  #3525
Medlem
eXtremos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cesio
Ett tips för alla som vill ha en varm & fräsch burgare!

Jag har, sedan jag såg den där dokumentären på SVT angående fusket på MC, alltid beställt min burgare utan gurka eller lök (så länge du beställer din burgare utan 1 ingrediens så spelar det ingen roll). Om man käkar på ett ställe som verkar tomt och inte har många kunder är det vanligt för hamburgarna att stå kvar och bli kalla/ofräscha. MC har som regel att kasta hamburgare som har stått i mer än 10 min men självklart gör alla inte detta.

I vissa fall får man kanske vänta 5 min för att få sin burgare men jag har alltid fått den varm och fräsch, nästan som på bilden!
Äsch, en cheeseburgare skall vara flottig och bör ha legat i värmeskåpet i minst tio minuter.
Citera
2013-08-22, 01:02
  #3526
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eXtremo
Äsch, en cheeseburgare skall vara flottig och bör ha legat i värmeskåpet i minst tio minuter.

Pga av det du säger kommer jag att åka en sväng till MC under helgen för att köpa både en fräsch och en "ofräsch" chesseburgare för att jämnföra dem båda och se vilken som är godas
__________________
Senast redigerad av Cesio 2013-08-22 kl. 01:30.
Citera
2013-08-22, 01:15
  #3527
Medlem
Uppe i Umeå fick jag en gång en burgare med en lapp på. "Ta denna först". Kändes småkonstigt men var så sjukt hungrig att jag inte brydde mig. Sedan är personalen otroligt sega. Stället kan vara helt tomt och ändå är dom sega. På tal om Umeå så har jag varit där en hel del och tycker deras matställen är usla. Varit på många olika ställen. Snabbmat som donken men även bättre restauranger och allt som oftast varit missnöjd och då är ändå inte jag kräsen av mig. Att t.o.m misslyckas med snabbmat är bra gjort!

Big Mac och McFeast blir det oftast på donken.
Citera
2013-08-22, 11:55
  #3528
Medlem
eXtremos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cesio
Pga av det du säger kommer jag att åka en sväng till MC under helgen för att köpa både en fräsch och en "ofräsch" chesseburgare för att jämnföra dem båda och se vilken som är godas
Det är naturligtvis en smaksak, och någonting som delar mina vänner. Vissa håller med, medan vissa inte kan tänka sig någonting annat än en nygjord burgare. Jag gillar burgarna som legat ett tag för att osten då har smält ned.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback