Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-06-16, 02:04
  #4717
Medlem
Predator123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ripples
Jag har fattat det som att Jureskog hade 150 gram kött, alltså lika stor som 3:1-köttet är (det som återfinns på Big Tasty och alla andra kampanjburgare som inte är dubbelt kött). Köttbitarna är således 75 gram vardera och det är samma som är på dubbel QP (dubbel QP är givetvis inte QP*2 = 227 gram).

Det torde vara samma visa på nya Grand Big Mac, det vill säga 150 gram kött istället för 90 gram som är den vanligas storlek. Vid en närmre analys så är en Big Mac knappast "big", utan kan efterliknas med en dubbel cheeseburgare. För er som vill vara riktigt snåla och djävliga: beställ en dubbel CB, ta bort ketchup och senap, lägg till sallad och Big Mac-sås. Kostar ca 26-28 kr och det enda som saknas är det där brödet i mitten.

Dubbel QP Är ju visst två QP-kött? Vad har du fått den informationen ifrån?
Citera
2016-06-16, 10:00
  #4718
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ripples
Jag har fattat det som att Jureskog hade 150 gram kött, alltså lika stor som 3:1-köttet är (det som återfinns på Big Tasty och alla andra kampanjburgare som inte är dubbelt kött). Köttbitarna är således 75 gram vardera och det är samma som är på dubbel QP (dubbel QP är givetvis inte QP*2 = 227 gram).

Det är ju bara att läsa innantill på Mcdonalds webbsida: "Dubbel QP Cheese. Stillar garanterat hungern. 226 gram saftigt nötkött..." dvs. QP*2.

Citat:
Ursprungligen postat av Ripples
Det torde vara samma visa på nya Grand Big Mac, det vill säga 150 gram kött istället för 90 gram som är den vanligas storlek. Vid en närmre analys så är en Big Mac knappast "big", utan kan efterliknas med en dubbel cheeseburgare. För er som vill vara riktigt snåla och djävliga: beställ en dubbel CB, ta bort ketchup och senap, lägg till sallad och Big Mac-sås. Kostar ca 26-28 kr och det enda som saknas är det där brödet i mitten.

Samma sak här, bara att läsa på deras webbsida: "Därför gör storfavoriten Grand Big Mac comeback med sina respektingivande 130 gram nötkött!"
Citera
2016-06-17, 15:27
  #4719
Medlem
htsolna08s avatar
På appen har dom flera erbjudande idag med olika menyer för 30 kr!
Citera
2016-06-18, 20:50
  #4720
Medlem
PollosHermanoss avatar
Är Jureskogburgarn borta från Mcdonalds nu? De brukar väl köra kampanjer på sommarn? Är det Grand Bigmac eller en större Bigmac? Jureskog gillade jag riktigt myckett
Citera
2016-06-18, 20:58
  #4721
Medlem
Spyrrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PollosHermanos
Är Jureskogburgarn borta från Mcdonalds nu? De brukar väl köra kampanjer på sommarn? Är det Grand Bigmac eller en större Bigmac? Jureskog gillade jag riktigt myckett

Ja, Jureskogs hamburgare är borta från menyn nu. Maestro Tasty, Grand Big Mac och Chicken Big Mac är de nuvarande kampanjburgarna.
Citera
2016-06-20, 00:53
  #4722
Medlem
mbois avatar
Nån som prövat Chicken Bing Mac?
Citera
2016-06-22, 14:12
  #4723
Medlem
khrysothemiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mboi
Nån som prövat Chicken Bing Mac?
Sekunderas!
Jag tvingade en pulare att testa en men hen vägrar berätta något om upplevelsen... och jag bor långt från närmaste donken nu...
Citera
2016-06-22, 15:14
  #4724
Medlem
Moffins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mboi
Nån som prövat Chicken Bing Mac?

Ja, riktigt god var den. Helt klart bättre än den vanliga tyckte jag, men å andra sidan är jag lite svag för donkens kycklingburgare. Saknar McChicken.. hoppas de gör sig av med den där chicken legend skiten snart
Citera
2016-06-22, 15:37
  #4725
Medlem
manodepressivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av khrysothemis
Sekunderas!
Jag tvingade en pulare att testa en men hen vägrar berätta något om upplevelsen... och jag bor långt från närmaste donken nu...

Smakade precis som jag tänkte mig att den skulle göra. Kycklingskivorna har lagom tjocklek. Paneringen på dem är försiktigt kryddad. De är ju lite tjockare än 10:1-köttet så ration protein/bröd/sås blir således förskjuten. Dock är det fortfarande Big Macsåsen som smakar mest och det är den som är grejen när allt kommer omkring.

Tycker självklart att en vanlig Big Mac är godare (tror att det beror på att nötköttet är saltare än kycklingen), det är ju världens i särklass bästa hamburgare, men kycklingvarianten är rolig och jag kommer fortsätta beställa den så länge den finns tillgänglig.

Den nya pommes friteskryddan var makalöst god. Stark vinägersmak. Som man får dem på en chip shop i Storbritannien. Trodde inte svensken var mogen för det, men uppenbarligen är vi det.

Roliga nyheter!
Citera
2016-06-22, 16:10
  #4726
Medlem
0wes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av manodepressiv
Smakade precis som jag tänkte mig att den skulle göra. Kycklingskivorna har lagom tjocklek. Paneringen på dem är försiktigt kryddad. De är ju lite tjockare än 10:1-köttet så ration protein/bröd/sås blir således förskjuten. Dock är det fortfarande Big Macsåsen som smakar mest och det är den som är grejen när allt kommer omkring.

Tycker självklart att en vanlig Big Mac är godare (tror att det beror på att nötköttet är saltare än kycklingen), det är ju världens i särklass bästa hamburgare, men kycklingvarianten är rolig och jag kommer fortsätta beställa den så länge den finns tillgänglig.

Den nya pommes friteskryddan var makalöst god. Stark vinägersmak. Som man får dem på en chip shop i Storbritannien. Trodde inte svensken var mogen för det, men uppenbarligen är vi det.

Roliga nyheter!
Kan man bara få den till kycklingburgaren?
Citera
2016-06-22, 19:06
  #4727
Medlem
manodepressivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0we
Kan man bara få den till kycklingburgaren?


Det är kryddpåse + skakpåse likt El Macokryddan så jag utgår från att det bara är att be om den oavsett vad man äter.
Citera
2016-06-23, 20:04
  #4728
Medlem
khrysothemiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moffin
Ja, riktigt god var den. Helt klart bättre än den vanliga tyckte jag, men å andra sidan är jag lite svag för donkens kycklingburgare. Saknar McChicken.. hoppas de gör sig av med den där chicken legend skiten snart
Citat:
Ursprungligen postat av manodepressiv
Smakade precis som jag tänkte mig att den skulle göra. Kycklingskivorna har lagom tjocklek. Paneringen på dem är försiktigt kryddad. De är ju lite tjockare än 10:1-köttet så ration protein/bröd/sås blir således förskjuten. Dock är det fortfarande Big Macsåsen som smakar mest och det är den som är grejen när allt kommer omkring.

Shysst att ni provar! Låter ju onekligen lovande. Och ja - varför går det inte köpa big mac-såsen som dip? Mc feast-sås finns ju av någon anledning. More like Mc Fis, amirite?

En annan tanke jag har haft är att ta med en våg till donken och väga 4 nuggets, och jämföra med vikten av kycklingen i en chicken junior. Måhända är det billigare att köpa en sådan burgare och sedan inte äta brödet?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback