2008-09-11, 10:08
Medlem
slutagnälls avatar
Riktigt B-program. Det enda som gör att det inte är helt uselt är faktumet att Fredrik och Filip är med, även fast de inte är på topp längre är de ändå ljusår roligare att se på än de flesta andra.

Dåliga sidor:
  • Programmets längd. En timme + reklam är alldeles för långt. En timme total tid (dvs. ca 40 min + reklam) hade räckt, speciellt med tanke på att de sänder tre avsnitt i rad.
  • Alldeles för långsamt. Det är som om de verkligen har mjölkat ur så många minuter som möjligt: Varenda litet delmoment tar 100 år att genomföra.
  • För mycket av samma deltagare. Det hade varit tillräckligt att se H. Rosvall en timme, och inte 3 * 1,5 timme som nu. Oerhört tröttsamt.
  • Programmet verkar allmänt taffligt. Orsaken tror jag är att de har använt lika mycket inspelningstid som för vanliga program på 40 min för att spara pengar, sedan har de helt enkelt klippt bort mindre än vanligt. Detta leder till att alla taffliga kommentarer och annat som normalt klipps bort blir kvar.
  • Töntig poängberäkning. Visst, som de säger kommer det inte att vara avgjort förrän i slutet, men detta betyder även att de första grenarna är betydelselösa.
Citera
2008-09-11, 10:18
Medlem
Vaftrudners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PontiakJohanzon
Klart det var ström i, vissa kan stålsätta sig och tål elstötar väldigt bra och andra inte.

Tex så har jag kompisar som slänger iväg elpennor (skämtpennor som man får stöt av när man trycker) så fort dom kan när dom får en stöt aven fast dom är med på noterna, medans jag kan sitta och hålla in den tills batteriet tar slut. Nu rörde det sig inte om direkt samma styrka, men det jag menar är att det finns stora skillnader på vad folk tål och inte tål.

Och en annan kompis köpte hem en "tazer" från thailand. Knappast the real deal, men man fick en rejäl kyss av den. Den kan jag trycka in i armen, benet, nacken eller ja.. nästan vart som helst. Medans några andra skriker högt och går runt och ojjar sig flera timmer etfer så fort dom får en liten stöt.

Och det var ingen post för att skryta eller liknande(om det nu ska vara något att skryta om), det kunde lika gärna ha varit min kompis jag pratade om.

Slutsats: Folk är olika.

Hmmmm. Bra argumentation. Jag köper att folk kan hantera elstötar olika bra. Men jag tror ändå inte att det var någon ström; eller i alla fall betydligt mindre än i Filips.

Grejen är den att förutom att man får en stöt, så fastnar prylen i metallen. Jag har gjort liknande tester där man skall föra en metallgrej genom en massa hinder som har ström på sig. (För att kolla koordinationsförmåga.) Prylen "fastnar" och det ser man om man kollar på Filip, att hans ring fastnar samtidigt som han får sin kyss. Håkan drar sin grej rakt igenom och klonkar i, men man ser inte en tendens till att den skulle fastna. Inte en raktion eller blinkning. Visst, det kan ju vara ett enormt sammanträffande, att just Håkan är extremt okänslig mot elstötar och att han har en grym korrdiniationsförmåga så att prylen bara snuddar. Att döma av hans förmåga att hantera spakarna i grävmaskinen är det ju inte frågan om en kille med världens bästa motorik.

Plus. Det finns ett motiv. Håkan ligger kraftigt under och riskerar dels att framställas som ett fån och dels försvinner spänningsmomentet om F&F drar ifrån. Om DU hade varit programmakare på Kanal 5 i det läget, hade inte du då sett till att Håkan fick lite mindre kräm? Det är ju bara en vridpotentiometer; så lätt hänt......
Citera
2008-09-11, 10:38
Medlem
FMMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vaftrudner
Plus. Det finns ett motiv. Håkan ligger kraftigt under och riskerar dels att framställas som ett fån och dels försvinner spänningsmomentet om F&F drar ifrån. Om DU hade varit programmakare på Kanal 5 i det läget, hade inte du då sett till att Håkan fick lite mindre kräm?

Kan bara hålla med.

När Filip & Fredrik och deras bolag troligen äger programidén ligger det i deras intresse att hålla spänningen uppe (no pun intended) för att göra succé och ev. sälja konceptet vidare.
Citera
2008-09-11, 10:40
Medlem
cecels avatar
Tycker programet är hur bra som helst, och det faktum att dom lyckats få just Oldsberg till programet är ju lysande. Och "Pippi Långstrump" borde bli bannad till följd av okunnighet och för att ha förolämpat en av Tvs största
Citera
2008-09-11, 11:05
Medlem
rostkorvs avatar
Tycker det suger som fan. Det roliga i F&Fs program är klippningen och det F&F säger. I Vem kan slå Filip och Fredrik så innehåller det inga roliga klippningar och direkt de börjar prata kommer gubbsatan Oldsberg in och avbryter.

Lika intressant program som "Megadrome" som sändes på svt för några år sedan...
Citera
2008-09-11, 11:13
Medlem
swebarbs avatar
Alltså hur fan många program blir det med en och samma deltagare ? helt åt skogen juu segt och utdraget trodde dom skulle köra flera deltagare under samma program. Dom kör ju fan över den jäveln grävskopan var ju fan roligast tror lite tv spel hjälpte
Citera
2008-09-11, 11:56
Medlem
söltas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pepsthecat
F&F sa ju själva att han är Sveriges bästa programledare...

Jag vågar lova att Filip och Fredrik inte lär säga samma sak nu efter att de har jobbat med honom. Även om samspelet dem emellan ökade rejält från första programmet, så är det fortfarande alldeles för dåligt.

Nu är jag väl för ung för att ha kollat speciellt mycket på På spåret, men det är möjligt att Ingvar fungerar utmärkt i det lägre tempot som det programmet har, och jag antar att Björn Hellberg och de tävlande är mer lättkontrollerade än F&F. Filip och Fredrik däremot måste kunna vara spontana för att vara bra, men det låter ju inte Ingvar dem vara, han vill ju ha allt ljus på sig själv och göra ett klassiskt lekprogram. Frågan är varför han inte kunde försöka göra ett sådant i SVT istället för där hade det passat bättre.
Citera
2008-09-11, 11:59
Medlem
Var känner jag igen Håkan Rosvall ifrån? Något måste det vara.. gladiatorerna, farmen. nåt sånt. Va fan?
Citera
2008-09-11, 12:17
Medlem
Oneofakinds avatar
Redigt segt program, tyvärr. Oldsberg passar inte in och håller tillbaka F&F från underbara spontana utläggningar om ingenting.

Stör mig på att de visar repriser av varje gren stup i kvarten, trots att inget särskilt hänt. Tur att man kan spola fram skiten iallafall.

Tyckte nästan lite synd om utmanaren i matematikgrenen, han som skulle vara så bra De enda poäng han fick var när F&F svarade fel..
Citera
2008-09-11, 13:08
Medlem
Red Machines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oneofakind
Redigt segt program, tyvärr. Oldsberg passar inte in och håller tillbaka F&F från underbara spontana utläggningar om ingenting.

Deras utläggningar går ju totalt i stå nuförtiden men visst funkar utläggningarna när det inte är en massa grenar som skall avklaras inom en viss tid. Hur skulle programmet se ut om det var 2 grenar och en timmes utläggningar av F&F. Håll dem kort Ingvar!
Citera
2008-09-11, 13:24
Medlem
sebbeharrys avatar
Tycker hela idén känns lite sådär faktiskt.
High chaparall är nog ett av de bästa programmen svensk tv skådat men nu tycker jag att dom börjat komma av sig lite.

Kommer säkert funka att döda lite tid till dock och några skratt här och där lär inte vara omöjligt.
Citera
2008-09-11, 13:53
Medlem
söltas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Red Machine
Deras utläggningar går ju totalt i stå nuförtiden men visst funkar utläggningarna när det inte är en massa grenar som skall avklaras inom en viss tid. Hur skulle programmet se ut om det var 2 grenar och en timmes utläggningar av F&F. Håll dem kort Ingvar!

Man skulle väl förmodligen klippa bort en del av vad de säger, men får de tala till punkt någon enda gång så finns det ju i varje fall en chans att något intressant kan sägas. Sedan hade man kunnat speeda upp allt Oldsberg säger x2 så skulle man spara massa tid. Hälften av vad han säger kan man stryka helt ur programmet med, han behöver ju inte påa varje moment, man hänger med bra i tävlingen ändå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in