Vet ej om ni förstod problemet med det tomtefader och Ayn Rand nämnde:
"Den ena är den objektiva sanningen, definierad och avslöjad av människan, oftast gestaltad i relationen mellan sats och värld."
"Truth is the product of the recognition (i.e., identification) of the facts of reality. Man identifies and integrates the facts of reality by means of concepts"
För att dessa ska stämma innebär det att man måste bekräfta verklighetens existens. Om världens existens endast antas som sann för att därefter bygga vidare på argumentet att sanning är det som stämmer överrens med världen blir denna sanning fortfarande osäker och inte säker kunskap.
För att utöka denna skepticism, det som CurryCurre nämnde om Husserl beträffande vad man upplever anser jag även vara osäkert. Låt säga att det vi tror oss själva verkligen uppleva egentligen är någon sorts 3 dimensionellt uppspelat videoband som vi själva är en del utav. Här skulle vi och det vi upplever endast vara en blott illusion - inte någonting som egentligen finns eller upplevs/upplever. Detta låter såklart inte som sunt förnuft men eftersom det faktiskt
är en möjlighet så förflyttas detta ifrån helt säker kunskap till ett antagande.
För att nämna någonting som jag inte hoppas uppfattas som Ad Hominem argument (även om det kanske är det

). Min korta erfarenhet utav Kheperas blogg samt inlägg på Flashback ger mig en känsla att Khepera har någon sorts religiöst band till Ayn Rand, nästan likt en dogmatisk föreställning (många andra på forumet har en sådan relation till t ex utilitarism eller nihilism) där allt skall speglas genom detta trånga spektrum trots att tänkandet och filosofin är så mycket bredare och mer underbar. Hoppas ingen tar illa upp utav min invändning utan avser endast uppmuntran till självkritik samt utveckling.