• 3
  • 4
2008-06-03, 22:17
Medlem
Kheperas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2_Thumbs_Up
För det första så var nog det där den sämsta kritiken mot relativitetsteorin jag har sett.
Mycket möjligt. Jag är inte i position av bedöma den.
Citera
2008-06-03, 22:21
Medlem
2_Thumbs_Ups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Khepera
Mycket möjligt. Jag är inte i position av bedöma den.
Ska väl sägas att försvaret för den var ganska bristfälligt det med. Det jag undrar över är varför man känner att man behöver kritisera den över huvudtaget? Den säger att tid och rum inte riktigt är vad man intuitivt förväntar sig. Men vad spelar det egentligen för roll?
Citera
2008-06-03, 22:28
Medlem
Kheperas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2_Thumbs_Up
Ska väl sägas att försvaret för den var ganska bristfälligt det med. Det jag undrar över är varför man känner att man behöver kritisera den över huvudtaget? Den säger att tid och rum inte riktigt är vad man intuitivt förväntar sig. Men vad spelar det egentligen för roll?
Tja, har man invändningar att komma med så är det väl ganska logiskt att man också kommer med dem. Men hur rationella eller irrationella invändningarna är, det kan jag ju tyvärr inte uttala mig om. Jag har ingen djupare kunskap om relativitetsteorin.
Citera
2008-11-15, 00:41
Medlem
Theomanias avatar
En sak jag länge tänkt på när det kommer till subjektivism är dess självmotsägelse. Om man säger att det inte existerar någon objektiv sanning, så kan inte heller just det påståendet vara sant. Eller..?

Jag har länge funderat på den objektiva sanningens existens, men jag kan faktiskt inte riktigt komma runt den här paradoxen. Kan någon förklara hur detta fungerar, jag har nämligen legat sömnlös i ett X antal nätter nu utan att komma på något vidare svar...
Senast redigerad av Theomania 2008-11-15 kl. 00:49.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in