2008-05-29, 20:40
Medlem
Mortal Sins avatar
Med 3 äldre bröder har det aldrig varit några problem de har uppfostrat mig till den alkis jag är idag.
Citera
2008-05-29, 21:00
Medlem
Jag brukade gömma den i någon buske en bit från huset, eller i skogen.. Några gånger hade jag det under sängen, men nervositeten var för stor när jag skulle ta den i ryggsäcken genom hallen och ut
Citera
2008-05-29, 23:30
Medlem
killerwhales avatar
Vi hade ett alkohol-gömställe i skogen där vi grävt ner en sån där grön soptunna i marken och täckt över med jord och löv. Men sen fick väl nån reda på det så nån gång vi kom dit var allt borta. Sen övergav vi tanken. (porrtidningarna rörde dom dock inte)
Citera
2008-05-30, 09:11
Medlem
timpakays avatar
Jag behövde aldrig gömma något då min primära källa för sprit var min morsa. Hon visste att alla ungdomar drack och att jag kunde skaffa sprit hur enkelt som helst så hon ville hellre veta vad det var jag drack än att inte veta det.
Citera
2008-05-30, 11:04
Bannlyst
Hade en övergiven mack 10 meter från huset som man gömmde spriten.
Sen när man kom upp i 15 års åldern så hade man alltid hela mopeden full, fick plats ett flak öl eller 3 st vodka flaskor, helt perfekt
Var dock inte kul när man nästa morgon ska köra någonstans och glömmer att man har 3 liter ren vodka i moppen när man öppnar den och morsan står brevid med en sur blick
Citera
2008-05-30, 22:56
Medlem
Detta blir min första post med denna användare på FB.
Tar detta ett steg längre och inkluderar bilder. Detta gömställe har jag använt sen jag var 14-15 och fungerar underbart. Bor fortfarande hemma (18) och morsan är nykterist så jag tvingas fortsätta smussla med min sprit.

Gömstället är av sådan kaliber att jag blir alldeles till mig av hur bra det är. Jag har en bokhylla av Ek som har en sak med massor av småfack som man skjuter in mellan hyllorna, bakom denna bildas ett perfekt utrymme att gömma sprit på.
Garanterat riskfritt att morsan upptäcker när hon "städar". (Kommer säkert få äta upp dessa ord ) Iaf här är de utlovade bilderna.

http://i28.tinypic.com/2ahcs1s.jpg
Här ser ni bokhyllan med facken.

http://i26.tinypic.com/2q19gsx.jpg
Tar ner den översta hyllan och lägger den på marken, förövrigt en balansakt som kan sluta ganska illa.

http://i30.tinypic.com/2gsijqt.jpg
Utrymmet bakom facket.

http://i27.tinypic.com/erj51i.jpg
Här är spriten (Absolut vodka med turkisk-peppar>Jäger)
Citera
2008-05-31, 10:57
Medlem
Gravity2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dogma
Detta blir min första post med denna användare på FB...
Men fyfan vilket jävla jobb för att gömma och ta fram lite dricka!
Städar din morsa hela ditt rum en gång i veckan eller?
Kasta in skiten under sängen bara!

OnT:
Gömde faktiskt knappt sprit, men när jag var i yngre tonåren (13-14) så tyckte väl farsan inte direkt om att man drack. Så då kastades spriten in i garderoben, längst ner i en back med strumpor. Vilken förälder tittar igenom ungarnas strumplådor liksom?

Minns dock en grej till, var när jag och polarna köpt en platta 7.0or till skolavslutningen i 8an. Ingen ville ha den hemma hos sig, så vi gömde den omsorgsfullt i skogen. Gick bra, men det roliga i hela historien var att när vi kommit till festplatsen och min polare precis spräckt sin första cider så kommer polisen och häller ut precis all hans dricka
Vi två andra var smarta nog att gå därifrån när vi såg polisen, men han tänkte att det skulle se misstänksam ut att gå därifrån
Citera
2008-05-31, 12:45
Medlem
Denoms avatar
Fram till att jag var 15 så blev jag bjuden eller köpte väl ute, från 15 års ålder till 16-17 ungefär så la jag dom bara i mina musiklådor (fyllda med en massa skivor) eftersom jag visste att mina föräldrar knappast skulle kolla igenom dom.

Sedan när jag fyllde 17 (strax innan då) så tyckte jag att det kändes fånigt att gömma så då fick dom stå framme, föräldrarna var väl inte så jätteglada men så länge jag inte drack för mycket (bara på helger) så lät dom mig vara.
Citera
2008-05-31, 22:06
Medlem
mtees avatar
Jag brukade gömma min sprit i skogen. Är uppväxt i småland så skogen var bara ett stenkast bort.
Citera
2008-05-31, 23:30
Medlem
eftersom jag läste en massa massa massa manga så hadde jag ett par högar längst in under skrivbordet.
Ställde upp böckerna i högar så att de bildade ett U mot väggen, stoppade i vattenpipan och spriten och täckte över med störrre böcker.

Härlig tråd. Fönstertekniken har aldrig vart något alternativ dock, men att lägga ut skiten innan päronen kom hem är ju välanvänt.

Att gömma utomhus gjorde man aldrig efter att ha hittat(och stulit) två andra gömmor.
Citera
2008-06-01, 21:36
Medlem
Prövade fönstertekniken igår för att se om jag blivit sämre med åren. Men det visade sig att alkoholsmuggling är som simning, har man en gång lärt sig så glömmer man det aldrig.
Citera
2008-06-01, 21:44
Medlem
tältpinnes avatar
I min ungdom hade vi en laserjolle ståendes i garaget, den fungerade utmärkt att gömma sprit i!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in