2008-06-01, 21:45
Bannlyst
längst in i garderoben. noobställe men vafan, jag var sen och obrydd.
Citera
2008-06-01, 22:36
Medlem
Själv hade jag en stor bokhylla fullproppad med böcker. Bakom alla böcker fanns det såklart ett litet utrymme att gömma sina hemska blandningar och smuggelsprit. Fungerade hela tiden och blev aldrig påkommen.
Citera
2008-06-01, 22:48
Medlem
Skogen mina vänner, skogen. I brist på vänner med eget boende funkar skogen alltid. Den stora granen bakom förrådet har också varit väldigt välanvänd genom åren.

Grymt skön tråd!
Citera
2008-06-01, 22:50
Bannlyst
I gargaet.
Mycket bra
Citera
2008-06-02, 13:18
Bannlyst
drack en liter vodka och spydde sönder hela rummet så man kan säga att jag "glömde bort" att gömma den.
Citera
2008-06-02, 16:46
Bannlyst
Var det bara jag som hade fest hemma för det mesta?
Citera
2008-06-02, 20:09
Medlem
Torins_sons avatar
Har kört med allt. Första gången jag fick tag på alkohol gömde jag den bakom en påse på rummet . Som tur var hann jag dricka upp den innan någon fick för sig att städa. Efter det blev det skogen för mig med. Hade snott öl och sprit av föräldrarna när vi var i skärgården (vilken idiot jag var..), looten la jag i en påse som snabbt blev sönderhackad av måsar. Sniglarna kröp in under natten och till helgen myntade jag uttrycket "snigelöl" (burkarna var så hala så man kunde inte hålla i dem). Gömde även sprit i ett skåp på Centralen, men bara i några timmar eftersom jag skulle på alkoholfri konsert . Senast var det byrålådan, men nuförtiden gömmer jag den inte längre.
Citera
2008-06-02, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vonSlyna
Ja...hur gjorde ni egentligen när ni som unga bodde hemma och gömde alkoholen för era föräldrar? Hur gjorde ni när ni skulle ta med den ut från huset utan att övervakande föräldrar märkte det? Låt oss diskutera gamla minnen från förr.

Det var enkelt, jag drack inte alkohol i några mängder (läs: hade aldrig känt av det) innan jag började på KTH. Men eftersom mamma aldrig insåg att jag faktiskt kom hem full från festerna så tyckte jag att det skulle vara synd att förstöra hennes fina bild när jag handlat sprit på en finlandsbåt när jag var 19.

Så jag lade helt enkelt flaskorna i ett utrymme under den nedersta lådan i mitt skrivbord på mitt rum. Där var det aldrig någon som tittade, och det var enkelt att komma åt om man visste var man skulle leta. Att ta ut dem var heller inga problem. Stäng dörren, ta ut flaskorna och stoppa i ryggsäcken (jag hade ändå ofta med min teknologoverall i ryggsäcken jag jag skulle på KTH-fest). Gå hemifrån. Klart.
Citera
2008-06-03, 22:25
Medlem
Snidares avatar
Jag hade en låda lite större än en vanlig herr-tidning, ca 2 dm djup, försedd med hänglås, som jag tillverkade i 7:an eller 8:an med avsikt att gömma just Slitz och Moore för moralpolisen i huset.

Tidningarna fick snart ta plats längst bak i garderoben för att ge plats åt tyngre grejer. Nyckeln till lådan hängde bakom en anslagstavla i mitt rum, och själva lådan var placerad inuti ett TV-bord från Ikea med smart förvaring och tonat glas. Ingen som någonsin ens anat min smarta lösning
Citera
2008-06-04, 20:07
Medlem
Hade mitt i en väska under sängen.

När jag skulle ut på kvällen tog jag det och ställde ut det igenom fönstret.
Citera
2008-06-04, 23:04
Medlem
krypmetodens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dogma
Detta blir min första post med denna användare på FB.
Tar detta ett steg längre och inkluderar bilder. Detta gömställe har jag använt sen jag var 14-15 och fungerar underbart. Bor fortfarande hemma (18) och morsan är nykterist så jag tvingas fortsätta smussla med min sprit.

Gömstället är av sådan kaliber att jag blir alldeles till mig av hur bra det är. Jag har en bokhylla av Ek som har en sak med massor av småfack som man skjuter in mellan hyllorna, bakom denna bildas ett perfekt utrymme att gömma sprit på.
Garanterat riskfritt att morsan upptäcker när hon "städar". (Kommer säkert få äta upp dessa ord ) Iaf här är de utlovade bilderna.

http://i28.tinypic.com/2ahcs1s.jpg
Här ser ni bokhyllan med facken.

http://i26.tinypic.com/2q19gsx.jpg
Tar ner den översta hyllan och lägger den på marken, förövrigt en balansakt som kan sluta ganska illa.

http://i30.tinypic.com/2gsijqt.jpg
Utrymmet bakom facket.

http://i27.tinypic.com/erj51i.jpg
Här är spriten (Absolut vodka med turkisk-peppar>Jäger)

haha
Citera
2008-06-05, 13:13
Medlem
ugge_das_boots avatar
Drack inte när jag bodde hemma, så det var enkelt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem