2008-05-26, 00:13
Medlem
Ja...hur gjorde ni egentligen när ni som unga bodde hemma och gömde alkoholen för era föräldrar? Hur gjorde ni när ni skulle ta med den ut från huset utan att övervakande föräldrar märkte det? Låt oss diskutera gamla minnen från förr.

Personligen sparade jag alla gamla skokartonger när jag köpte skor. Dessa fick stå på trav i min garderob och givetvis hade jag flaskor i dom understa. När jag sedan skulle ut och festa så la jag alltid flaskan i en påse, öppnade fönstret (bodde i villa) och ställde ut. Sedan fort ut genom dörren för att plocka upp påsen och gå raskt iväg till festen.

Det dummaste minnet var när jag låste in ett flak öl på en av t-centralens myntboxar. Priset för att öppna boxen var 30 kr / dygn. Efter fem dagar så var det inte så billigt ur min ekonomiska synvinkel.

SÅ, hur gjorde NI under er ungdoms glada dagar?
Citera
2008-05-26, 00:16
Medlem
Eftersom mina föräldrar litade på mig så behövde jag aldrig gömma någon alkohol.
Citera
2008-05-26, 00:22
Medlem
Jag brände sprit från att jag var 16, och den alkoholen förvarade jag i PET-flaskor i garderoben, eller på vinden som jag hade dörren till i mitt rum. När jag fyllde 18 så slutade jag såklart gömma spriten.
Citera
2008-05-26, 00:22
Medlem
:Ericuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caine777
Eftersom mina föräldrar litade på mig så behövde jag aldrig gömma någon alkohol.
Samma för mig. Tråkigt - och tillför inte denna tråden så mycket - men sant.
Citera
2008-05-26, 01:40
Medlem
Ugly_Bobs avatar
Samma sätt som TS - skokartonger i hylla/garderob. Sen innerfickan på en dunjacka på vintern och ut genom fönstret för att hämtas på vägen ut på sommaren. Efter att jag bustades en gång påväg ut blev det i stället så att man gömde flaskan i en lövhög på en allmän tomt en 30 m från huset när föräldrarna var och jobbade, och sedan plockade upp den påväg ut på kvällen.
Citera
2008-05-26, 01:56
Medlem
Cousin Cocaines avatar
Jag hade en äkta 50-tals radio (fungerade ej) som prydnad, skruvade loss bakplattan och vips! fick man plats med en helrör tequila.
Citera
2008-05-26, 02:01
Medlem
Kolagubbens avatar
Typ samma, ställa ut genom fönstret sen plocka upp det när man drar ut , annars hade vi ett förråd som var avkiljt från huset så där kunde man gömma spriten bakom bildäck osv och sen gå o hämta när man skulle iväg
Citera
2008-05-26, 02:02
Medlem
snuffomans avatar
Jag stoppade bara ner det i närmsta byrålåda. Varför göra saker komplicerat? När man gick ut så var det väska + tygkassar runt flaskorna för att förhindra klirr. De fattade ju nog vad jag pysslade med men det var inget de brydde sig nämnvärt om.
Citera
2008-05-26, 02:05
Medlem
SnuFFs avatar
Hade pringles-rör ! skitbra ifall man har spritflaskor.

ifall det var öl så la jag dom bara under sängen.. det var sällan så att päronen letade igenom ens rum.
Citera
2008-05-26, 03:21
Medlem
det med fönstret känner jag igen ^^
men även att man drog dem under jackan osv.
vart jag gömde det, nja var inte så stor risk att mina päron skulle gå in på mitt rum, pga. jag är väldigt lat och mitt rum är inte det fräschaste så ställde dem i min bokhylla xD
Citera
2008-05-26, 09:24
Medlem
Trollols avatar
Sprit lade jag i en låda i skrivbordet och öl under sängen. Ifall jag införskaffat större mängder hade jag en vän som bodde i en egen liten stuga med goda förvaringsutrymmen
Citera
2008-05-26, 15:07
Medlem
krypmetodens avatar
när man hade bränt klart 50 liter så la man in det på rummet och sa till morsan att om hon rör det blir det smäll, det funka för mig
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in