2012-01-11, 18:10
Medlem
Azzo14s avatar
implying att alla behövde gömma spriten
(Nej jag har inte WT föräldrar men jag började inte dricka när jag var 13 och var inte totalt efterbliven så de hade ingen anledning att ora sig när jag väl började dricka)
Citera
2012-01-11, 19:41
Medlem
BRZMs avatar
När jag hade fixat alkohol lämnade jag påsen utanför mitt rumsfönster. Sen när jag kom in så öppnade jag fönstret och tog in det. Sen hamnade det under sängen, långt in, bakom skridskolådor och annat.
Citera
2012-01-11, 19:45
Bannlyst
Jag hade personligen inte behov av att gömma alkohol. Men kommer ihåg att en polare gömde sin 70cl sprit i pikachu's rektum när vi var 14. Var en nalle av den större storleken som han lät göra ett hål där analen ska vara. Sen stoppade han upp den.

Här
Citera
2012-01-12, 13:20
Medlem
Hade en braskamin i rummet som användes som barskåp
Citera
2012-05-19, 15:54
Medlem
Tjenare FBare
Mina föräldrar vet om att jag dricker alkohol men självklart tycker dom inte om det. Och jag dricker jämt sprit(för det är lätt att gömma) vilket jag har tröttnat på nu och har då kommit på en extremt bra idee för att gömma öl!

Jag har en ganska stor säng och på undersidan är det som 1 "hål" i vardera ände som sträcker sig över hela kanten. Dom här hålen syns inte från sidan av sängen.
jag tänkte då att om man tar spännband och hänger över plankorna som håller upp madrassen och sedan hänger upp plattan i dem ( den kommer hänga 15cm ovanför backen). För då kan morsan städa utan att en platta öl plötsligt tittar fram när hon flyttar sängen och damsugaren går under plattan!

bild på sängen underifrån:
http://www.bilddump.se/bilder/20120519134111-90.227.244.54.bmp

En upphängd platta
http://www.bilddump.se/bilder/20120519134930-90.227.244.54.bmp
Självklart har jag plattan in mot väggen så man inte ser den från sidan

Vad säger ni fb:are? tror ni detta kommer funka?
Senast redigerad av LehtoHD 2012-05-19 kl. 16:16.
Citera
2012-05-19, 16:02
Medlem
Du har nog inte läst reglerna, det är 18årsgräns på flashback. Tyvärr så kommer nog en moderator banna dig.

När jag var yngre så gömde jag mitt krök i ett övergivet hus, instoppad i en kudde i gaderoben eller i min dåvarande tvättkorg.
Citera
2012-05-19, 18:12
Medlem
Absiniss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rudimentarperson
Du har nog inte läst reglerna, det är 18årsgräns på flashback. Tyvärr så kommer nog en moderator banna dig.

När jag var yngre så gömde jag mitt krök i ett övergivet hus, instoppad i en kudde i gaderoben eller i min dåvarande tvättkorg.

Ser inte att han skrivit att han är under 18? Hans föräldrar kanske inte tycker om att han dricker även ifall han är 18+? Och det är deras hus och deras regler så dom kan ju säga att han inte får ha starköl hemma utan bara folköl?

Själv brukade jag ha spriten hos en kompis som fick ta med sig det ut på kvällen. Drack inte så ofta när jag va yngre dock. Hade jag det hemma stoppade jag det i gaderoben eftersom jag endå fick städa mitt rum själv spelade det ingen roll. Svåra va att få ut det.
Citera
2012-05-19, 21:13
Medlem
retepm.s avatar
Blandade läsk och sprit i stora PET-flaskor som ett äkta WT.
Citera
2012-05-19, 21:17
Medlem
200kgs avatar
Minns att jag brukade lägga spritflaskor och liknande i en buske i närheten av huset där jag bodde.
När jag visste att jag var hemma själv kunde jag lägga spritflaskor under skrivbordet där det finns ett litet utrymme, och lådor med bärs har man ju också gömt under soffan och sängen ett x antal gånger.
Citera
2012-05-24, 19:41
Medlem
RockRebels avatar
Gömde aldrig, hade allt hos en polare. Sedan när man skött sig och visat att man kunde hantera det fanns det inga problem att ha det öppet hemma heller.
Citera
2012-05-25, 18:40
Medlem
Miztais avatar
Jag är arton år, så egentligen borde jag ju inte nödvändigtvis gömma alkoholen, men gör det ändå av bekvämlighet. Även om jag är myndig och sköter mig själv och allt det där, så känner jag ändå inget behov av att skylta med ölflak på rummet. Det kan nog bli lite diskussioner om att man inte ska dricka för mycket, vart jag har fått tag på det osv. I alla fall så har jag, under min säng, två fina förvaringslådor i plast. Här har jag alla mina kläder, men i den ena så är det en hel del plats, perfekt plats för ett flak öl!
Jag bor på den övre (entréplanet) av de två våningar vi har i huset, och mina föräldrar hänger mest på nedervåningen, så det är inga problem att bara ta med sig ett gäng burkar i en påse/väska och gå hemifrån när det vankas festligheter Jag är som sagt 18 och borde kanske inte behöva smyga så mycket, de vet ju att jag dricker på krogen och annars med, men jag vet inte riktigt om de har koll på att jag har dricka hemma och känner inte att de nödvändigtvis behöver veta det heller.
Grym tråd!
Citera
2012-05-27, 15:19
Medlem
DigitalCucumbers avatar
Började inte dricka/festa förrän jag var ~16, och bodde då mestadels hos min farsa. Han brydde sig inte så mycket, bara jag inte blev för full och inte drack starksprit, som man dock gjorde. Men det visste inte han. Men det jag hade hemma hade jag i lådan under sängen, under massa gammalt skit.

Men sedan när jag började festa, så köpte farsan cider från systemet till mig. När jag nästan var 18 var det helt normalt. När familjen var på Bordershop i Tyskland köpte jag några vodka och några flak cider, som han "köpte ut".
Senast redigerad av DigitalCucumber 2012-05-27 kl. 15:27.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in