2008-05-27, 10:11
Medlem
Devilrys avatar
Det smidigaste har alltid varit att låta en vän ha drickat.
Annars har den lilla skogen bakom mitt hus fungerat rätt ok som gömställe.
Citera
2008-05-27, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vonSlyna
Ja...hur gjorde ni egentligen när ni som unga bodde hemma och gömde alkoholen för era föräldrar? Hur gjorde ni när ni skulle ta med den ut från huset utan att övervakande föräldrar märkte det? Låt oss diskutera gamla minnen från förr.

Personligen sparade jag alla gamla skokartonger när jag köpte skor. Dessa fick stå på trav i min garderob och givetvis hade jag flaskor i dom understa. När jag sedan skulle ut och festa så la jag alltid flaskan i en påse, öppnade fönstret (bodde i villa) och ställde ut. Sedan fort ut genom dörren för att plocka upp påsen och gå raskt iväg till festen.

Det dummaste minnet var när jag låste in ett flak öl på en av t-centralens myntboxar. Priset för att öppna boxen var 30 kr / dygn. Efter fem dagar så var det inte så billigt ur min ekonomiska synvinkel.

SÅ, hur gjorde NI under er ungdoms glada dagar?

Garaget, eller i ett skåp på rummet där märkte dom aldrig, då kunde jag ta någon öl hemma eller ta ut dom till garaget om jag hade planerat att dra ut.

dummaste, i min kyl.

hade lite saker i en högtalare också, "som jag skulle laga åt en kompis"
Senast redigerad av Munah 2008-05-27 kl. 12:28.
Citera
2008-05-27, 12:29
Medlem
west113s avatar
Tills jag flyttade hemifrån hade jag min dyra sprit i en låst skrivbordslåda. Nyckeln låg skickligt gömd på ett eller annat gömställe, exempelvis bakom ett skåps ena ben, där det var mörkt, trångt och misstanksfritt. Kul tråd!
Citera
2008-05-27, 12:29
Medlem
RM12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krypmetoden
när man hade bränt klart 50 liter så la man in det på rummet och sa till morsan att om hon rör det blir det smäll, det funka för mig

Måste varit en jävla brännare det.
Citera
2008-05-27, 12:52
Medlem
Ravekommisionens avatar
I början av karriären gömde man det i skogen som ligger typ 50 meter från huset. Ibland gick det väl att lägga det inne hos brorsan. Sen körde man väl under sängen eller i garderoben. När man skulle smuggla ut det så tog man det i ryggsäcken och sa att det var chips och läsk man hade med sig till filmkvällen hos polaren. Det är tre våningar ner till marken så att slänga ut det genom fönstret var inte aktuellt direkt, men gjorde det någon vinter. Burkarna flög ut ur påsen och hamnade i en snödriva så man var tvungen att gräva fram dem.

Sen man blev myndig bryr sig päronen bara över att jag har för mkt sprit hemma, har lyckats samla på mig en del från lite resor så man får ha lite framme i taget.
Citera
2008-05-29, 11:26
Medlem
Har faktiskt aldrig behövt gömma min alkohol. Jag hade inte direkt min egen alkohol när jag började dricka i ettan, utan det jag gjorde var att jag bitvis tömde farsans Ouzo. Han märkte inte ett smack! Inte förrän den var helt tom kom han på mig, dock sa han inte mer än "ajabaja" och "jag hoppas du sköter dig". Sen dess har jag mer eller mindre alltid sagt att jag ska ut och supa och sen har jag skött mig själv.
Citera
2008-05-29, 12:04
Medlem
CosMoes avatar
Hade en vespa modell äldre med ett stort jävla förvaringsutrymme under dynan, var alltid förberedd på fest och inga problem eller misstankar om något.

Nackdelen skulle dock vara att det blev ju ett antal fyllekörningar på den där tiden
Citera
2008-05-29, 12:34
Medlem
mongrels avatar
Härlig tråd!

Min första flarra vodka gömdes, ganska bristfälligt, i en byrålåda. Naturligtvis dröjde det inte länge förrän farsan hittade den och man fick en föreläsning om alkoholens inverkan på kroppen, varefter den vedervärdiga fulspriten hälldes ut med ett löfte om att morsan inte skulle få veta nåt.

Annars köpte jag sällan sprit. Päronen hade ett välfyllt spritskåp, vilket ledde till en och annan snabbt ihopblandad häxbrygd. Körde med rätt baggy kläder, så att smuggla med lite sprit ut var aldrig nåt problem. När jag hade lyckats komma över ett par flaskor vin eller ett flak öl langades det in i en låda under sängen, fram till att jag var gammal nog att slippa hymla med festandet.
Citera
2008-05-29, 12:52
Medlem
Littlebrews avatar
Spännande tråd :P

Jag och 4 kompisar köpte 2 flaskor vodka (riktig fulvodka) av någon langare och sen köpte vi någon fanta, så stod vi utomhus i en park och blandade det. Sen när vi var klara så ville ingen ta med det hem, så vi gömde det under en massa löv och hämtade det när vi var på väg ut dagen efter =)

And for the record, yes - full blev man!

Detta var när man var 15/16-års åldern. Annars vet jag inte någon speciell plats jag har gömt det på.
Citera
2008-05-29, 13:00
Medlem
Snoppzors avatar
Garderoben i det "överblivna" rummet där massa annan bråte låg. Första gången det skulle smygas var det 12 stycken klingande Heineken. Kommer ihåg att jag separerade vissa flaskor genom att lägga lite papper runt.
Citera
2008-05-29, 17:08
Medlem
Fridaynights avatar
Haha, nostalgin när man såg denna tråden var enorm

Jag var inte så klok när jag var yngre.. Oftast hade man spriten hos nån polare, men såklart den enda gången när jag skulle ha den så la jag några flaskor renat i en påse under sängen.

Givetvis var det JUST den dagen morsan fick städfnatt och skulle dammsuga mitt rum och då såklart under sängen också.. Hon blev lite misstänksam när jag helt plötsligt erbjöd mig att dammsuga hela möget vilket jag aldrig annars hade gjort. Så hon fortsatte med sin business och stötte på några flaskor >.< fick sen höra av farsan att jag skulle vara lite mer "diskret" i fortsättningen^^
Citera
2008-05-29, 20:22
Medlem
Bästa trådstarten på länge!

Började dricka regelbundet i 15-16-årsåldern, så det var egentligen bara under 2 år som det verkligen fanns behov av att gömma saker.

I alla fall: hade under hela min uppväxt en fantastisk säng. Den hade ett stort utrymme under, men stod ändå inte på ben, utan var som en låda med hålet underst. Låter virrigt, men jag tror ni fattar. Därunder kunda man gömma vad som helst, morsan städade aldrig där. Nackdelen var att man var tvungen att lyft upp skrället när saker skulle ställas in eller plockas ut.

När det skulle ut och supas smugglade jag alltid ut alkoholen på morgonen på väg till skolan, då var det nämligen legitimt att ha med sig en stor och välfylld ryggsäck Därefter gömdes hela rasket i en skogsdunge, och som någon skrev, iglarna var ju en nackdel

En annan smuggelmetod som använts, om än inte primärt mot föräldrarna, är att hälla sprit i plastpåsar och stoppa i kallingarna. Detta var det enda sättet att få in skiten på alkoholfria ungdomsdiscon. Ni kan tro att det var en kamp att få ner pissljummen sprit med pungdoft utan groggvirke på en toalett, men det var värt det 15 minuter senare

Under särskilt intensiva perioder, exempelvis Göteborgskalaset men även Gothia Cup-veckan och påskhelgen, var vi alltid några kompisar som hyrde förvaringsskåp på centralen. Där stod flak med Cristian dansk pilsner staplade på varandra och trängdes med smäckra Zaranof-flaskor och gärna ett par stockar snus (en något yngre kamrat tordes inte ha skiten hemma), vilken syn det var för en 16-åring!!

Jävlar alltså, vilken nostalgitråd. Återkommer garanterat nästa gång jag är full!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in