Började dricka regelbundet i 15-16-årsåldern, så det var egentligen bara under 2 år som det verkligen fanns behov av att gömma saker.
I alla fall: hade under hela min uppväxt en fantastisk säng. Den hade ett stort utrymme under, men stod ändå inte på ben, utan var som en låda med hålet underst. Låter virrigt, men jag tror ni fattar. Därunder kunda man gömma vad som helst, morsan städade aldrig där. Nackdelen var att man var tvungen att lyft upp skrället när saker skulle ställas in eller plockas ut.
När det skulle ut och supas smugglade jag alltid ut alkoholen på morgonen på väg till skolan, då var det nämligen legitimt att ha med sig en stor och välfylld ryggsäck

Därefter gömdes hela rasket i en skogsdunge, och som någon skrev, iglarna var ju en nackdel
En annan smuggelmetod som använts, om än inte primärt mot föräldrarna, är att hälla sprit i plastpåsar och stoppa i kallingarna. Detta var det enda sättet att få in skiten på alkoholfria ungdomsdiscon. Ni kan tro att det var en kamp att få ner pissljummen sprit med pungdoft utan groggvirke på en toalett, men det var värt det 15 minuter senare
Under särskilt intensiva perioder, exempelvis Göteborgskalaset men även Gothia Cup-veckan och påskhelgen, var vi alltid några kompisar som hyrde förvaringsskåp på centralen. Där stod flak med Cristian dansk pilsner staplade på varandra och trängdes med smäckra Zaranof-flaskor och gärna ett par stockar snus (en något yngre kamrat tordes inte ha skiten hemma

), vilken syn det var för en 16-åring!!
Jävlar alltså, vilken nostalgitråd. Återkommer garanterat nästa gång jag är full!