2009-06-04, 17:25
Bannlyst
Jag har 2000 läsare per dag, och det efter att bara ha bloggat ett par veckor. Jag har kommenterat blogginlägg hos andra som jag tycker är intressanta, PINGAT! och haft min URL i min signatur på olika forum. Så de verkar vara en bra början iaf =)
Citera
2009-08-08, 20:27
Bannlyst
Som någon tidigare nämnde så är ett bra sätt att skriva (pinga) på andras bloggar. Jag försöker att skriva på bloggar som liknar min egen blogg. Om jag tex skriver om Pingis bollar så kanske det inte är så bra att pinga blondin bellas blogg. Du kanske får några som kikar in, men fråga är hur många som stannar kvar.
Citera
2009-08-11, 02:16
Medlem
Privatpers0ns avatar
Hm kanske ska ta upp mitt bloggande igen, har inte lagt en rad på några veckor
Citera
2009-09-05, 02:14
Medlem
ni som har 2000 besökare per vecka till exempel tjänar ni några pengar på det? Hur många besökare måste man ha per/vecka eller månad för att det ska börja ge lite slantar? Spelar kategorin på blogg någon roll där, alltså betalar en blogg om någonting speciellt mer än en generell om ni förstår vad jag menar...
Citera
2009-09-10, 19:30
Medlem
stargate31s avatar
Bruk twingly - komenter og diskuter nyheter

Hvis du i bloggen din skriver om en viktig sak, noe som engasjere deg - og som samtidig er i nyhetene (eks dn.se - de bruker twingly) - link til saken og ping bloggen din på twingly. Du vil få mange besøk på bolggen din da

Hvis du velger saker som er av stor interesse, får du ekstra mange besøkende
Citera
2009-10-28, 17:15
Medlem
kittycaats avatar
skriv om sex, humor, drama ochnågot annat som intresserar dig
Citera
2010-02-15, 23:50
Medlem
Lilijas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av veneno
Som någon tidigare nämnde så är ett bra sätt att skriva (pinga) på andras bloggar. Jag försöker att skriva på bloggar som liknar min egen blogg. Om jag tex skriver om Pingis bollar så kanske det inte är så bra att pinga blondin bellas blogg. Du kanske får några som kikar in, men fråga är hur många som stannar kvar.

Att kommentera någon annans blogg är inte att pinga...

Pinga gör man när man (manuellt eller automatiskt) skrivit ett nytt blogginlägg.
Några exempel på sidor där man kan pinga sin blogg:

http://nyligen.se/pinga.php
http://bloggping.com/
http://www.twingly.com/ping2
http://bloggportalen.se
Citera
2010-03-21, 21:21
Bannlyst
Registrera dig på aftonbladets blogg grejs. Då kan folk lättare googla din blogg.
Citera
2010-03-23, 18:29
Medlem
Offtopic:
Citat:
Ursprungligen postat av lycklig_man
Läs "principles of marketing" av Philip Kotler

FYFAN; är precis klar med den kursen, (har tentan imorgon :P) Värsta jävla bok jag läst.. fyttihelvette va svårt den är!

Ontopic:

Du kan ju köpa reklamtjänster som löser allt åt dig, finns företag som hjälper dig med reklamplats och framlyftning på ex google.
Citera
2010-07-10, 21:48
Medlem
Warjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tinaslut
Punkt ett måste bli att bestämma dig för vilka det är du vill ska besöka din blogg. Med andra ord hitta din nisch. En signatur med länk till bloggen ger alltid några extra besökare och accepteras i de flesta sammanhang, t ex här på Flashback. Om du skriver inlägg i olika intresseforum där likasinnade samlas så kan du på detta sätt få in många besökare.

Det viktigaste tror jag är att ha något att säga och veta till vilka man vill säga det. Om bloggen är för ofokuserad så tappar den lätt i intresse.

Jag besöker din blogg nu så det var nog smart ;-)
Citera
2010-07-11, 14:32
Medlem
Skicka PM om ni vill ha fler besökare till er blogg
Citera
2010-07-11, 23:10
Medlem
Warjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nallex
Skicka PM om ni vill ha fler besökare till er blogg

Det kanske är lite för direkt. Att skriva sin blogg-adress nere i sin signatur t.ex. är en bra idé. Min blogg har fått tre gånger så mycket besökare som vanligt. Antagligen för att jag skriver i musikdelen av detta forum jag nyss blivit medlem i. Musikintresserade besöker min blogg efter som den handlar om musik, rättare sagt klassisk musik. Hitta din målgrupp och erbjud dem att besöka din blogg. Inte spama folks inkorg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in