2008-06-02, 12:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lycklig_man
Läs "principles of marketing" av Philip Kotler

"An introduction to marketing" är nog den han ska börja med, även den skriven av Kotler
Citera
2008-06-11, 17:18
Medlem
Att få läsare är inte så svårt, det svåra är att få kvar alla läsare. Jag själv hade en blogg med 2000 unika besökare, vi gjorde aldrig någon reklam utan vår nisch var de gyllene sakerna som säljer en blogg; skitsnack, rykten, sarkasm & sex. Det är saker som säljer. Du måste våga dizza folk i din blogg, på så sätt kommer du locka en del läsare. Börja med att dizza lite kända bloggar som blondinbella, kissie, eftersom så pass på många hatar dom kommer du bli höjd till skyarna. Om du bor i en storstad kan du lista lite roliga personer som många känner igen. Driv med invandrare, ett plus är om du själv är invandrare.
Citera
2008-06-13, 00:37
Bannlyst
sex, skvaller, icke-pk och allmännt skitsnack säljer, go for it
Citera
2008-06-13, 04:46
Medlem
Alfons Åbergs avatar
Länka till bloggen vettja!
Citera
2009-03-13, 15:31
Medlem
David Pruttons avatar
Mitt bästa tips är att börja i rätt ände.

Många bloggare tycker jag gör felet att de börjar spamma forum/andra bloggar och göra reklam för sin blogg INNAN de har fått någon kvalité att tala om. Det gäller att man kommit en bra bit på vägen INNAN man lockar folk, det finns inget tråkigare än en blogg som ser halvfärdig ut, är full med stavfel och kanske bara allmänt är ointressant.

Så se till att du själv är helnöjd med layout, format, ev. annonser och allt som har med din blogg att göra. Tänk på att du kanske bara har en chans när du väl lyckas fånga folks intresse, det gäller de blir sugna på mer då!

Att identiefiera ens målgrupp är också värdefullt, vet man vad ens målgrupp beöker för sidor/andra bloggar/communities osv så är det lätt att på ett STILFULLT sätt sprida sin blogg, men det är en balansgång - för mycket spam och det riskerar bita en i svansen.
Citera
2009-03-18, 20:01
Medlem
Hemlig blogg?

jag har en blogg som är hemlig på det sätt att folk jag känner får inte läsa den förutom en väldigt litens lutan grupp på 3 pers. Det är väldigt svart att marknadsföra en hemlig blogg. Så min kompis sa att man skulle använda sig sidor som denna för att göra det. Jag tror ni kommer kunna få en underhållande läsning på autopiloten.blogg om inte får ni väl lyncha mig. Ni bör inte kolla in den om ni gillar mode, dagens outfits och vilka jag träffade i helgen. Det är den nakna bloggen! Enjoy och ha en superdag!
Citera
2009-03-18, 21:36
Bannlyst
kör hårt bara! skriv comment i andras bloggar i samma kategori
Citera
2009-03-18, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mercedes444
jag har en blogg som är hemlig på det sätt att folk jag känner får inte läsa den förutom en väldigt litens lutan grupp på 3 pers. Det är väldigt svart att marknadsföra en hemlig blogg. Så min kompis sa att man skulle använda sig sidor som denna för att göra det. Jag tror ni kommer kunna få en underhållande läsning på autopiloten.blogg om inte får ni väl lyncha mig. Ni bör inte kolla in den om ni gillar mode, dagens outfits och vilka jag träffade i helgen. Det är den nakna bloggen! Enjoy och ha en superdag!

En idé om du vill marknadsföra din blogg är ju att länka till en adress som funkar.

Sedan så blir den ju inte så hemlig om du marknadsför den.
Citera
2009-03-19, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mercedes444
Byt textsnitt och bakgrundsfärg. Det var även väldigt lite mode, dagens outfits och naket.

Helt enkelt en blogg i mängden som inte kommer orka följa då den inte tillför något.
Citera
2009-03-19, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wabbit
Läste fel vad den skulle innehålla.
Men frågan är varför du skriver en blogg. Vad vill du kommunicera? Utan något speciellt blir du inte ens en i mängden. Det är inget som lockar läsarna att läsa din blogg.

Vad handlar din blogg om då? Jag tycker personligen att bloggandet generellt måste utvecklas och bli mer intressant. Jag är inte intresserad vad du käka för middag och hur din träning gick. Jag är intresserad av att läsa roliga historier sjuka saker som hände dig i helgen osv. Det måste ju finnas fler som jag som är intresserade av att läsa det som verkligen hände
Maila gärna din bloggadress till mig!
Citera
2009-03-24, 02:10
Medlem
TorrentMannens avatar
Något jag inte såg att någon tipsa om och som är det viktigaste är att bloggen indexeras på Google.se så klicka på länken och lägg till din blogg där om du inte reddan fixat det och satsa mycket på att sökmotor optimera din blogg, information om det finns på wn.se och uppdatera bloggen ofta med nya inlägg.

Det svåra är inte heller att få besökare till bloggen utan det är att få besökarna att bokmärka och komma tillbaka till bloggen.
Senast redigerad av TorrentMannen 2009-03-24 kl. 02:12.
Citera
2009-05-28, 00:07
Medlem
JJAANGEs avatar
Skriv dina egna åsikter, kopiera inte från andra och du måste verkligen börja spamma på någon sida för att få läsare, sen utvecklas det och utvecklas de, får du negativ PR så är det bra PR för då vet du att du iallafall haft någon besökare på din sida.

TBH, pma din blogg så får jag se(:
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in