• 1
  • 2
2008-05-25, 01:42
Medlem
Bytingens avatar
Först vill jag säga, jag tänker inte bryta mot regel "1.01. Reklam och annonsering är förbjuden" Så jag skippar lägga upp min blogg, fast skulle vara trevligt med lite tittare.

Lite kort om bloggen, skriver flitigt, 2-3 gånger per dag, har haft cirka 30-45(snitt) unika besökare engång i tiden, bestämde mig för att sluta - drog upp bloggen för ett par dagar sen redan 6 unika! ohyeah!

Nu är frågan, hur får jag fler unika besökare? hur ska jag marknadsföra mig själv? när jag menar unika syftar jag på folk jag verkligen inte känner, vill inte ha mina vänner läsa min blogg.

bör jag göra en marknadsföringsplan? målgrupp osvosv?
Hoppas ni förstår vad jag menar, är så pass trött att jag måste sova!
Senast redigerad av Bytingen 2008-05-25 kl. 01:44.
Citera
2008-05-27, 16:50
Bannlyst
1. Gör upp en klar och tydlig målgrupp
2. Kolla upp nämnda målgrupps internet-vanor, alltså var brukar dem surfa på.
3. Välj ut en eller två hemsidor du tror/vet att din målgrupp brukar vara inne på.
4. Ta kontakt med sidans ägare för att få möjlighet att kunna annonsera ut din blogg.

Eller så kan du satsa på en stark "mouth to mouth" marketing och se till att dina besökare tipsar andra om just din blogg.
Citera
2008-05-27, 18:41
Medlem
Bytingens avatar
Bra tanke!

Tack, ska försöka på det =)
Citera
2008-05-27, 21:27
Medlem
Axells avatar
Jag tycker du ska starta en sådär 20 trådar på fragbite och säga att du har en blogg och så länkar du till den i varje tråd som du startat. Då får du garanterat besökare och så får du antagligen ditt IP spärrat på fragbite.
Citera
2008-05-30, 16:12
Medlem
Bytingens avatar
Haha, mycket smart idé
Citera
2008-05-31, 16:40
Bannlyst
Du måste även kolla upp vad som är just din USP (uniqe selling point) om du ska hitta din målgrupp.

Pm:a mig gärna och berätta hur det har gått
Citera
2008-05-31, 18:02
Medlem
Bytingens avatar
Det är mycket och göra ATM, skriver blogg lite halvt sådär. Frånome måndag ska jag börja spamma i olika forums osvosv..

Jag ska skriva ner allt imorgon sen på måndag börjar jag.
Citera
2008-05-31, 21:54
Medlem
Dennos avatar
Tror inte spam av forum ger så mycket. Det vore bättre om du sökte upp bloggar i samma ämne och fick till lite länkbyten.
Citera
2008-06-01, 00:04
Medlem
lycklig_mans avatar
Läs "principles of marketing" av Philip Kotler
Citera
2008-06-01, 13:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bytingen
Först vill jag säga, jag tänker inte bryta mot regel "1.01. Reklam och annonsering är förbjuden" Så jag skippar lägga upp min blogg, fast skulle vara trevligt med lite tittare.

Lite kort om bloggen, skriver flitigt, 2-3 gånger per dag, har haft cirka 30-45(snitt) unika besökare engång i tiden, bestämde mig för att sluta - drog upp bloggen för ett par dagar sen redan 6 unika! ohyeah!

Nu är frågan, hur får jag fler unika besökare? hur ska jag marknadsföra mig själv? när jag menar unika syftar jag på folk jag verkligen inte känner, vill inte ha mina vänner läsa min blogg.

En sak som lär ge dig en hel del läsare, det är att registrera ett par användare här på forumet och starta en massa trådar där du kan skriva tex.

Kolla vilken höjdarblogg jag hittat
Vad är det för ljushuvud som skrivit denna blogg?
Jag tror jag hittat den bästa bloggen jag läst
Personen bakom den här bloggen borde få nobelpriset
Skåda den här bloggen, vilket mästerverk
Spana in det här, jag har hittat något magiskt

Gör så mycket reklam du hinner innan du blir avstängd, kör hårt.
Citera
2008-06-02, 08:52
Medlem
En bra början är att registrera dig på ett antal bloggportaler, min blogg har varit uppe på 15-20 st i snart ett år och jag har en 30 000 besökare i månaden, det gick ganska snabbt i början faktiskt.
Citera
2008-06-02, 10:57
Medlem
tinasluts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bytingen

Punkt ett måste bli att bestämma dig för vilka det är du vill ska besöka din blogg. Med andra ord hitta din nisch. En signatur med länk till bloggen ger alltid några extra besökare och accepteras i de flesta sammanhang, t ex här på Flashback. Om du skriver inlägg i olika intresseforum där likasinnade samlas så kan du på detta sätt få in många besökare.

Det viktigaste tror jag är att ha något att säga och veta till vilka man vill säga det. Om bloggen är för ofokuserad så tappar den lätt i intresse.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in