2010-07-11, 23:30
Bannlyst
Det bästa är väl o fylla bloggen med innehåll som folk vill ha.Det kräver ett enormt arbete idag med en sån konkurrens.En genväg är o va med i något program på tv eller liknande typ big brother linda som har fått många läsare.
Citera
2010-07-11, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Warja
Det kanske är lite för direkt. Att skriva sin blogg-adress nere i sin signatur t.ex. är en bra idé. Min blogg har fått tre gånger så mycket besökare som vanligt. Antagligen för att jag skriver i musikdelen av detta forum jag nyss blivit medlem i. Musikintresserade besöker min blogg efter som den handlar om musik, rättare sagt klassisk musik. Hitta din målgrupp och erbjud dem att besöka din blogg. Inte spama folks inkorg.
Nu menade jag ett PM till mig, inte till alla andra.
Citera
2010-07-11, 23:40
Medlem
Warjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nallex
Nu menade jag ett PM till mig, inte till alla andra.

Jaså! Du gillar att läsa bloggar? Jag missuppfattade dig! I stand corrected.

Du är välkommen in på besök
Citera
2010-09-13, 19:34
Medlem
Ciaoos avatar
Till alla som har skrivit om sina hemliga bloggar på det här forumet, Pm;a mig med dom. Would love to read
Citera
2010-11-09, 00:33
Medlem
156.Thelemas avatar
Jag bumpar upp den här tråden då jag skulle vilja ha tips på hur man marknadsför en mer seriös politisk blogg, inte bara i Sverige utan även internationellt. Det verkar tyvärr vara väldigt enkelt att få läsare om man skriver om att man dricker chailatte och vilken ögonskugga man köpt, men skriver man om mer seriösa saker så är det svårt att nå fram till rätt målgrupp.
Citera
2010-11-09, 09:04
Medlem
Motleys avatar
Klassar mig fortfarande som en "glad amatör", men ett ett tips är ju att försöka klättra på Google för att få fler besökare. (helst till toppen, annars kvittar det nästan.) Har skrivit ett långt inlägg om hur jag har gjort iallafall:

"Så hamnar du etta på Google": http://musikpromotiononline.blogspot...pa-google.html
Citera
2010-11-19, 00:30
Medlem
TheBusters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Motley
Klassar mig fortfarande som en "glad amatör", men ett ett tips är ju att försöka klättra på Google för att få fler besökare. (helst till toppen, annars kvittar det nästan.) Har skrivit ett långt inlägg om hur jag har gjort iallafall:

"Så hamnar du etta på Google": http://musikpromotiononline.blogspot...pa-google.html

Snygg marknadsföring där med en helt korrekt länkning för att dra besökare, så skall det se ut.
Citera
2010-12-02, 14:44
Medlem
femmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Motley

Ju mer länkar man har till sin hemsida/blogg = ju högre upp på Google, svårare än så är det inte?
Citera
2010-12-27, 06:32
Medlem
[quote=Bytingen]Först vill jag säga, jag tänker inte bryta mot regel "1.01. Reklam och annonsering är förbjuden" Så jag skippar lägga upp min blogg, fast skulle vara trevligt med lite tittare.

Jag har en blogg som vuxit fort och det är genom att provocera, har stötande namn, länkar det här och där typ på FB, BDB, KAMRAT osv och försöker att göra lite roliga inlägg. Viktigaste av allt tycker jag att lägga upp mycket bilder man kan och skriva så lite text som möjligt. Det är liksom inte många som pallar att läsa ett inlägg på en A4 sida liksom.
Citera
2010-12-30, 00:12
Medlem
Labiums avatar
Nån som vet vart siimii tagit vägen på blogg.se? Hittar inte det längre.
Citera
2011-01-02, 09:59
Medlem
Nån som upplever att twingly.com är användbart? Om man citerar tidningsartiklar så kan man bli länkad - ibland... Har inte funkat så bra för mig, förutom nån gång. Men jag har ju precis börjat, och vet knappt vad jag skall skriva om. Nu är det på väg att bli iPad-snack mest...
http://50talisten.wordpress.com/
Citera
2011-01-09, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bytingen
Först vill jag säga, jag tänker inte bryta mot regel "1.01. Reklam och annonsering är förbjuden" Så jag skippar lägga upp min blogg, fast skulle vara trevligt med lite tittare.

Asså.. Det står väl att ett undantag är att man får reklama för sin egen hemsida eller blogg?
Så.. vad heter din blogg?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in