2014-02-15, 17:23
Medlem
barnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alessandro
Hewitt vann en ATP 250 iår och i DC spelade han bra.

Du är den enda människan på jorden som tycker Tsonga är bra just nu.
Citera
2014-02-15, 19:50
Medlem
Inget större fel på Tsonga nu, han är inte i fullt slag men knappast någon katastrof. Ingen besvikelse, tycker man det så har man nog lite orimliga förväntningar på honom. Tror dock att han får det svårt att komma tillbaka till topp8. Berdych spelar bra och Ferrer tror jag inte kommer att vika ner sig, det ska väl vara om Del Potro får problem med sin handled och/eller Murray med sin rygg, annars tror jag han får det svårt att nå tillbaka till topp8 igen.

Hewitt har spelat bra tennis den senaste tiden.
Citera
2014-02-15, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av barnet
Hewitt är inte ens bra. Och han blev totalt utspelad av Federer och nu mot Mayer i Rotterdam.

Hewitt har fortfarande en hög högsta nivå,han spelar dock inte så många turneringar längre, men han har en förmåga anpassa spelet mot sin motståndare, det är en tuff motståndare fr vem som helst.

edit: lite kul säga att en spelare som varit värdsetta och vunnit 27 atp titlar inte ens är bra :P visst han är långt ifrån lika bra som när han var som bäst, men han kan fortfarande spela tennis.
Senast redigerad av pederN 2014-02-15 kl. 21:54.
Citera
2014-02-16, 10:27
Medlem
barnets avatar
Jag tycker ni alla lever lite "in the past", men det är ert val.

Finaldag idag, jag ser nog mest fram emot Ferrer-Fognini i Buenos Aires. Tror Berdych tar Cilic i en jämn tresättare.
Citera
2014-02-16, 13:04
Medlem
Citat:

Finaldag idag, jag ser nog mest fram emot Ferrer-Fognini i Buenos Aires. Tror Berdych tar Cilic i en jämn tresättare.

:P jag gillar Hewitt , tycker han är kul titta på , mycket därför jag tycker han är bra också hehe.
Citera
2014-02-16, 19:21
Medlem
Citat:

Berdych körde över honom, semi i Oz open, vinstraden i DC fortsatte och nu en titel i Rotterdam, bra start på den långe tjecken.
Citera
2014-02-16, 19:38
Medlem
barnets avatar
Berdych spelar jävligt stabilt just nu, gör få misstag. Fognini viker återigen ner sig mot Ferrer, den grabben behöver en mental coach.
Citera
2014-02-16, 19:44
Medlem
Äntligen vann Berdych en titel igen och en rätt så stor inomhustitel också. Ska bli intressant och se om han kan fortsätta att vinna titlar och bygga upp självförtroende därefter. Han spelade faktiskt bra i AO, vore kul om han blev mer konkurrenskraftig i grand slams. Att vinna fler mindre titlar är själva grunden för det.

Citat:

Hewitt kan fortfarande spela bra tennis, dock inte lika konsekvent som förr. Någon GS-vinnare blir han ju aldrig igen, men han kan definitivt slå väldigt bra spelare (alla i världen på en bra dag) han är en jobbig jävel att spela emot helt enkelt.

Att säga att en spelare "inte ens är bra" som bevisligen har spelat bra, vunnit titlar, spelat finaler och nått långt i grand slams den senaste tiden är ju ditt val. Men du bör nog inte förvänta dig att folk ska hålla med dig.
Senast redigerad av terribilis 2014-02-16 kl. 19:48.
Citera
2014-02-17, 06:49
Bannlyst
Citat:
Berdych spelar jävligt stabilt just nu, gör få misstag. Fognini viker återigen ner sig mot Ferrer, den grabben behöver en mental coach.

Fognini är bortom räddning, han är så otroligt rädd för toppspelarna. Han vägrade ju nästan spela mot Djokovic i A.O, bara tramsade sig på plan.

Lite magi från Dustin Brown:

https://www.youtube.com/watch?v=jOXp7AhCAPQ#t=41

Man saknar ord, även om det var en hel del flyt

Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Nyfiken på att se om Cilic kan slå sig in på topp10 i år, han har verkligen gjort en fin comeback hittills bortsett från ett litet bakslag i AO efter sin avstängning. Han var faktiskt i riktigt fin form där i Wimbledon också innan han blev avstängd för en struntgrej så han är nog revanschsugen. Gasquet ser ju onekligen väldigt tveksam ut just nu och Del Potro vet man inte riktigt vad som kommer att hända med, det kan mycket väl gå åt helvete för honom med sin karriär om han inte får ordning på sin handled. Samma sak gäller egentligen Murray, fortsätter hans rygg att spöka så kan det gå utför ganska snabbt.

Cilic är min absoluta favoritspelare och jag hade verkligen velat se honom som topp 10 spelare igen, men jag kan inte se det, inte i år i alla fall. Speciellt inte med Ivanisevic som tränare.
Senast redigerad av URBANARTS89 2014-02-17 kl. 06:59.
Citera
2014-02-17, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av URBANARTS89
Cilic är min absoluta favoritspelare och jag hade verkligen velat se honom som topp 10 spelare igen, men jag kan inte se det, inte i år i alla fall. Speciellt inte med Ivanisevic som tränare.

Varför tror du inte det då?

Det är klart man hade ju gärna sett typ Magnus Norman träna honom eller nån annan coach med bra meriter men Ivanisevic kan väl vara ett lyft för honom? Han är trots allt den bästa kroaten genom tiderna så det kan ju vara lite tändvätska för Cilic att försöka gå om honom.

Ljubicic har ju gjort ett bra jobb med Raonic t.ex. Då är ändå Cilic en spelare med lite högre potential tycker jag. Han är mer stabil i grundspelet.

Konkurrensen är inte på overklig nivå runt 10-strecket just nu, topp8 så krävs det en viss speciell nivå men att bli 9-10 är fullt möjligt för ganska många spelare just nu. Dem som ligger där är ganska svajiga i sitt spel sett över en hel säsong. Cilic är en spelare som har en viss jämnhet i sitt spel, jag tror han kan slå sig in där igen, det var synd att han blev avstängd, han tappade mycket på det.
Citera
2014-02-17, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av URBANARTS89
Fognini är bortom räddning, han är så otroligt rädd för toppspelarna. Han vägrade ju nästan spela mot Djokovic i A.O, bara tramsade sig på plan.

Lite magi från Dustin Brown:

https://www.youtube.com/watch?v=jOXp7AhCAPQ#t=41

Man saknar ord, även om det var en hel del flyt

Brown är riktigt sevärd spelare faktiskt ,rolig spelstil.
Citera
2014-02-18, 21:32
Medlem
P.Gs avatar
Söderling kallar till PK imorgon.

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/tennis/article18391444.ab
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem