Citat:
Ursprungligen postat av
theRulerOfBethos
Del Potro briljerar enormt just nu. Så länge han undviker misstag så spelar han mer eller mindre ut Nadal och det finns ingenting Nadal kan göra åt det. I det här setet visar delpo hur hög högstanivå han verkligen har, och om han lyckas bli jämn på den här nivån så kan han mycket väl bli bäst i världen, så hög klass håller hans spel när det är som bäst.
Det är just det som är så svårt. Så svårt att jag inte ens tror att det går, inte under en lång tid i alla fall. Spelare som Djokovic och Nadal bygger sitt spel på mycket högre säkerhet.
När man har det spelsättet som Del Potro har så är det så otroligt mycket enklare att göra misstag. Det tillhör spelstilen mer helt enkelt. Just därför så tror jag inte att han kommer att bli etta. Däremot så kan han blir trea eller tvåa tror jag definitivt.
Sen är det givetvis så att han kan bli etta också, men då måste spelare som spelar den typen av tennis som Djokovic, Nadal och Murray gör försvinna från världstoppen.
Citat:
Ursprungligen postat av
pederN
Är det någon som sett Fred Simonsson spela förresten? han verkar ju va Sveriges svar på Mcenroe ,han har visst en väldig talang,men direkt han missar en boll blir han helt galen :P han har inte psyket alltså ,men det kan ju ändras.
Antingen så har han just precis det som krävs eller så har han det inte. Ilska är bara ett uttryck, alla människor är kapabla till det. Det är hur man hanterar sina känslor som är det viktiga. En idrottsman som aldrig blir frustrerad är en idrottsman som aldrig kommer att bli bland de bästa i världen. För då finns det ingen vilja, förväntning eller passion för det man gör. Utan det så är man noll om vi snackar professionell idrott.