2013-10-12, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Förhoppningsvis så skickar han upp honom på läktaren. Hade varit kul att se Pim Pim pimma in några bollar i huvudturneringen.

Ja ,jag tror slår han Bachinger så kvalar han in , då möter han Arvidsson eller dzumhur/Garanganga i kvalfinalen.
Citera
2013-10-12, 14:55
Medlem
theRulerOfBethoss avatar
Del Potro briljerar enormt just nu. Så länge han undviker misstag så spelar han mer eller mindre ut Nadal och det finns ingenting Nadal kan göra åt det. I det här setet visar delpo hur hög högstanivå han verkligen har, och om han lyckas bli jämn på den här nivån så kan han mycket väl bli bäst i världen, så hög klass håller hans spel när det är som bäst.
Citera
2013-10-12, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av theRulerOfBethos
Del Potro briljerar enormt just nu. Så länge han undviker misstag så spelar han mer eller mindre ut Nadal och det finns ingenting Nadal kan göra åt det. I det här setet visar delpo hur hög högstanivå han verkligen har, och om han lyckas bli jämn på den här nivån så kan han mycket väl bli bäst i världen, så hög klass håller hans spel när det är som bäst.

Ja,helt sjukt som han spelar.
Citera
2013-10-12, 16:01
Medlem
Det blir alltså "Japan vs Kina" i finalen. Segraren i Tokyo mot segraren i Beijing alltså

Spännande och kul att det blir lite omväxling, inte roligt och se samma spelare i final varje gång. Han har en bra chans nu Del Potro. Nån gång så kommer han vinna sin första masters 1000. Helt sjukt att han inte har en sån titel ännu. Om det inte blir imorgon så tror jag han har otroligt bra möjligheter att fixa det i Paris om två veckor.
Citera
2013-10-12, 16:05
Medlem
Citat:

Det är just det som är så svårt. Så svårt att jag inte ens tror att det går, inte under en lång tid i alla fall. Spelare som Djokovic och Nadal bygger sitt spel på mycket högre säkerhet.

När man har det spelsättet som Del Potro har så är det så otroligt mycket enklare att göra misstag. Det tillhör spelstilen mer helt enkelt. Just därför så tror jag inte att han kommer att bli etta. Däremot så kan han blir trea eller tvåa tror jag definitivt.

Sen är det givetvis så att han kan bli etta också, men då måste spelare som spelar den typen av tennis som Djokovic, Nadal och Murray gör försvinna från världstoppen.

Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Är det någon som sett Fred Simonsson spela förresten? han verkar ju va Sveriges svar på Mcenroe ,han har visst en väldig talang,men direkt han missar en boll blir han helt galen :P han har inte psyket alltså ,men det kan ju ändras.

Antingen så har han just precis det som krävs eller så har han det inte. Ilska är bara ett uttryck, alla människor är kapabla till det. Det är hur man hanterar sina känslor som är det viktiga. En idrottsman som aldrig blir frustrerad är en idrottsman som aldrig kommer att bli bland de bästa i världen. För då finns det ingen vilja, förväntning eller passion för det man gör. Utan det så är man noll om vi snackar professionell idrott.
Senast redigerad av terribilis 2013-10-12 kl. 16:11.
Citera
2013-10-12, 18:31
Medlem
svenska matcher i kvalet imorgon : Fred Simonsson -Sekulic, pim-pim - Bachinger, Ymer - Copil, Arvidsson - Dzumhur , Rosenholm - Mathieu , en svensk kvalfinal klar alltså ,Simonsson eller Sekulic , sen blir det kul se vad Ymer kan göra mot Copil , 6-0 6-3 för Ymer idag, och sen får man hoppas på Pim Pim.
Citera
2013-10-12, 20:43
Medlem
Citat:
JMDP har haft feber under tävlingen därför han inte spelade dubbel.
Angående Raonic spelschema så är jag övertygad att han hoppar över San Jose eftersom Kanada har DC i Japan. Då åker hans ena 250-turnering.
I huvudturneringen har Markus.E dragit Kenny De Schepper ifrån Frankrike, blir en tuff första match.
Senast redigerad av Alessandro 2013-10-12 kl. 20:56.
Citera
2013-10-13, 03:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alessandro
JMDP har haft feber under tävlingen därför han inte spelade dubbel.
Angående Raonic spelschema så är jag övertygad att han hoppar över San Jose eftersom Kanada har DC i Japan. Då åker hans ena 250-turnering.
I huvudturneringen har Markus.E dragit Kenny De Schepper ifrån Frankrike, blir en tuff första match.

San Jose är nerlagd.

Tuff match för Eriksson men det är det vem han än möter, en bra lottning ändå, det kunde ha blivit värre.

Citat:
Ursprungligen postat av pederN
svenska matcher i kvalet imorgon : Fred Simonsson -Sekulic, pim-pim - Bachinger, Ymer - Copil, Arvidsson - Dzumhur , Rosenholm - Mathieu , en svensk kvalfinal klar alltså ,Simonsson eller Sekulic , sen blir det kul se vad Ymer kan göra mot Copil , 6-0 6-3 för Ymer idag, och sen får man hoppas på Pim Pim.

Copil har en rätt så hård serve om jag inte minns fel. Kan bli svårt för Ymer det. Vore kul om han lyckades skrälla. Vore bra för turneringen om det kom in två eller tre spelare i huvudturneringen.
Senast redigerad av terribilis 2013-10-13 kl. 03:09.
Citera
2013-10-13, 10:44
Medlem
Vobblers avatar
Nu blir det åka av, ska bli intressant att se om Delpo ser lika vass ut som igår.
Citera
2013-10-13, 11:32
Medlem
Svårt spela som mot Nadal varje dag, kanske inte så konstigt med en reaktion.
Citera
2013-10-13, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
San Jose är nerlagd.

Tuff match för Eriksson men det är det vem han än möter, en bra lottning ändå, det kunde ha blivit värre.

Copil har en rätt så hård serve om jag inte minns fel. Kan bli svårt för Ymer det. Vore kul om han lyckades skrälla. Vore bra för turneringen om det kom in två eller tre spelare i huvudturneringen.

haha nej ,det ska mycket till om han slår han .rutinen vet du också , nej vi får hoppas på Pim Pim ,han har nog chansen.
Citera
2013-10-13, 11:46
Medlem
Rosenholm vann första set mot Mathieu :O 6-3

edit: Mathieu lämna wo i andra set , så då blir det troligen Nils Langer i kvalfinal för Rosenholm.
Senast redigerad av pederN 2013-10-13 kl. 12:01.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in