2016-07-21, 17:22
Medlem
christallqhulaaas avatar
jag tycker martin klizan är underskattad. riktig hög kapacitet när han är i form,kan han vinna i umag oxå?
Citera
2016-07-21, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av christallqhulaaa
jag tycker martin klizan är underskattad. riktig hög kapacitet när han är i form,kan han vinna i umag oxå?

Håller med dig,grym högstanivå

edit:men i veckan vinner han ej
Citera
2016-07-22, 09:25
Medlem
Saknar James Blake som fan, alltid underhållande att kolla på. Inte många som mäter sig med hans forehand när han väl fick det att stämma, tempot under spel och mellan bollarna.

Alldeles för ojämn men som sagt, det var kul att kolla på.
Citera
2016-07-22, 14:31
Medlem
Stretade på bra Ymer. Räddade otaliga matchbollar för att ta det till tiebreak, men var själv aldrig riktigt nära att få övertaget eller ta ett set. 4-6, 6-7.
Citera
2016-07-22, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Stretade på bra Ymer. Räddade otaliga matchbollar för att ta det till tiebreak, men var själv aldrig riktigt nära att få övertaget eller ta ett set. 4-6, 6-7.

Tycker jag han gjorde,i början tyckte jag han var med rätt bra ändå innan Lopez kom igång , i 2:a set tyckte jag han spela bra, men Elias kämpade på,fick applåd av Lopez efter han hade räddat 4 matchbollar där vid 5-6 också.
Men som sagt man ser ju att det är väldigt långt kvar om han ska bli topp 50 ens, men lite hopp kan man väl ha ändå.
borde ge lite självförtroende inför resten av året ändå.
Citera
2016-07-22, 17:24
Medlem
Castlevanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NickLidstrom
Saknar James Blake som fan, alltid underhållande att kolla på. Inte många som mäter sig med hans forehand när han väl fick det att stämma, tempot under spel och mellan bollarna.

Saknar jänkare som Blake, Fish och Roddick. Starka karaktärer och mer underhållande att titta på än dagens bleka (i dubbel bemärkelse) amerikaner som Querrey, Isner, Sock och allt vad de heter. Hoppet står till den nya generationen. Taylor Fritz är lovande.
Citera
2016-07-22, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Castlevania
Saknar jänkare som Blake, Fish och Roddick. Starka karaktärer och mer underhållande att titta på än dagens bleka (i dubbel bemärkelse) amerikaner som Querrey, Isner, Sock och allt vad de heter. Hoppet står till den nya generationen. Taylor Fritz är lovande.

Sock är inte så tråkig se på tycker jag, bra tyngd i slagen stundtals.
Citera
2016-07-22, 18:26
Medlem
Castlevanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Sock är inte så tråkig se på tycker jag, bra tyngd i slagen stundtals.

Han kan slå hårt, inte minst med sin hästspark till serve. Med den serven borde han få ut mer av sin tennis men det saknas nåt... Gör sig bäst i dubbel för närvarande. Kan mycket väl gå i Max Mirynis fotspår.
Citera
2016-07-22, 18:29
Medlem
Citat:
Han kan slå hårt, inte minst med sin hästspark till serve. Med den serven borde han få ut mer av sin tennis men det saknas nåt... Gör sig bäst i dubbel för närvarande. Kan mycket väl gå i Max Mirynis fotspår.

Nu är han ju inte jättegammal än ,så får väl se, några år på sig ta ett steg till.
Citera
2016-07-22, 19:19
Medlem
Är inte Sock lite för klen från backhandsidan då? Var längesedan jag såg honom nu men förut så var det en massa springa runt och slå. Det går inte om man inte är lika snabb som Nadal typ. Blir liksom svårt att vinna stora titlar om ens backhand inte håller måttet.
Citera
2016-07-22, 19:25
Medlem
Citat:
Ja bara instämma, tråkigt att de alla har slutat. Minns hc säsongen 09 eller 10 när Fish var så jävla bra turneringarna upp mot US OPEN.

Roddicks final i Wimbledon 09 mot Federer var episk, kunde gått hur som helst. Även om jag är stort Federer fan, så hade jag fan kunnat unnat honom den vinsten.

Sen att inte glömma Roddicks presskonferenser.
Citera
2016-07-22, 20:00
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Nu är han ju inte jättegammal än ,så får väl se, några år på sig ta ett steg till.

Precis, Sock är 23 år och rankad som nummer 26 i världen för tillfället. Han borde kanske satsa 100% på singel istället för att spela dubbel med sin polare från Kanada (Pospisil). Tycker hans forehand är snäppet vassare än serven. Hans sämsta grundslag, hans akilleshäl är backhand, den är inte stabil alltså.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in