2013-03-10, 09:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reggie Hamond
6-2 6-0 Någon som såg denna kross??

Antingen spelade Gulbis helt enastående eller så är det mer ett bevis på att Tipsarevic är helt under isen för tillfället. Visst Tipsarevic är i dålig form men att han enbart lyckades ta två game mot Gulbis känns mer som att snubben är mer än bara i dålig form. I Dubai lyckades han med bedriften att bli nollad av Davydenko i första set. Tipsarevic har alltså rykt i första omgången i fyra turneringar i rad nu. Något står inte rätt till här. Spelar han småskadad eller vad är det frågan?

6-1 6-0 Ännu en match med damtennis siffror. Hur kass var Verdasco? Kan tänka mig att han gjorde typ 50 dubbelfel inte fick in en enda forehand och la ner mer kraft på att se till att håret låg rätt än att fixa till spelet.

Jag älskar verkligen att se Verdasco spela tennis. Han har en hög högstanivå och det finns ingen på touren som har en vackrare forehand....men när han spelar dåligt då kan han vara fruktansvärt rutten alltså.

Såg ingen av matcherna men Verdasco hade i alla fall fyra breakbollar och tog ingen. Jarkko hade 10 och tog hälften. Så många dubbelfel var det inte, tror han gjorde sex st. Jarkko gjorde ett liknande set mot Goffin för någon vecka sedan. Finnen är i bra form verkligen! Kul för jag gillar honom, verkar som en ödmjuk och schysst gubbe. Tror nästan han är lite för snäll för att vinna, han har ett uselt finalfacit ju, vore kul om han klarade vinna fler turneringar. Nu är ju denna turneringen lite för stor troligtvis men mindre turneringar.

Och jo jag hade tippat att Nieminen skulle vinna men siffrorna var överraskande.

John Isner verkar totalt ha tappat sitt fina spel som han hade för ett år sedan. Undrar om inte Tipsarevic är på väg att gå i samma fotspår, det verkar lite skumt alltså.

Hans setförlust mot Davydenko ska man inte klaga så mycket på, setet tog nästan en timme, det var jättejämt trots att Davydenko vann med 6-0
Citera
2013-03-10, 10:08
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Såg ingen av matcherna men Verdasco hade i alla fall fyra breakbollar och tog ingen. Jarkko hade 10 och tog hälften. Så många dubbelfel var det inte, tror han gjorde sex st. Jarkko gjorde ett liknande set mot Goffin för någon vecka sedan. Finnen är i bra form verkligen! Kul för jag gillar honom, verkar som en ödmjuk och schysst gubbe. Tror nästan han är lite för snäll för att vinna, han har ett uselt finalfacit ju, vore kul om han klarade vinna fler turneringar. Nu är ju denna turneringen lite för stor troligtvis men mindre turneringar.

Och jo jag hade tippat att Nieminen skulle vinna men siffrorna var överraskande.

John Isner verkar totalt ha tappat sitt fina spel som han hade för ett år sedan. Undrar om inte Tipsarevic är på väg att gå i samma fotspår, det verkar lite skumt alltså.

Hans setförlust mot Davydenko ska man inte klaga så mycket på, setet tog nästan en timme, det var jättejämt trots att Davydenko vann med 6-0

Väldigt roligt att Nieminen spelar bra tennis. Den mentala biten är så otroligt viktig....Har för mig att jag läste en intervju med honom för ett par år sedan där han sa att han måste börja ta för sig mer på banan, och det är väl det han har börjat att göra mer och mer nu. Men Verdasco ska ändå inte gå av banan med endast ett enda vunnet game. Då måste han har spelat riktigt dåligt. Samma sak med Tipsarevic.

Är dock inte förvånad att Hewitt spöade Isner. Han har bra facit mot honom. Hewitt är en sån himla fighter och bra på att retunera servar. När inte Inser får utdelning på sin serve som han vill då är det lätt att han blir otålig och börjar sprida. Ferrer fick visst tacka för sig mot Kevin Anderson.

Det var som fan. Visst kan man förlora ett relativt jämt set med stora siffror...men att förlora ett set med 6-0 som tar en timme att spela. Med andra ord han kan inte haft marginalerna på sin sida.

Idag har jag äntligen tid att se en del tennis, så det ser jag fram mot. Tsonga vs Blake....Bäddat för pang pang tennis.
Senast redigerad av Reggie Hamond 2013-03-10 kl. 10:11.
Citera
2013-03-10, 11:10
Medlem
pen7s avatar
Lillasyster Radwanska slog Sloane Stephens i två raka. Vore kul om Ula blir lite stabilare i år och klättrar på rankingen.

Errani vs Larsson ikväll kl. 20. Stream finns det också

Citat:
Ben Rothenberg ‏@BenRothenberg
Twelve straight wins for Ernests Gulbis now, and in just 15 days. He's playing even better than he talks, somehow. #bnppo13

Andrew Maller ‏@Amalz7
@DlgntScmbg @benrothenberg guy is no joke. I saw him out at the club the other night

Senast redigerad av pen7 2013-03-10 kl. 11:16.
Citera
2013-03-10, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reggie Hamond
Väldigt roligt att Nieminen spelar bra tennis. Den mentala biten är så otroligt viktig....Har för mig att jag läste en intervju med honom för ett par år sedan där han sa att han måste börja ta för sig mer på banan, och det är väl det han har börjat att göra mer och mer nu. Men Verdasco ska ändå inte gå av banan med endast ett enda vunnet game. Då måste han har spelat riktigt dåligt. Samma sak med Tipsarevic.

Är dock inte förvånad att Hewitt spöade Isner. Han har bra facit mot honom. Hewitt är en sån himla fighter och bra på att retunera servar. När inte Inser får utdelning på sin serve som han vill då är det lätt att han blir otålig och börjar sprida. Ferrer fick visst tacka för sig mot Kevin Anderson.

Det var som fan. Visst kan man förlora ett relativt jämt set med stora siffror...men att förlora ett set med 6-0 som tar en timme att spela. Med andra ord han kan inte haft marginalerna på sin sida.

Idag har jag äntligen tid att se en del tennis, så det ser jag fram mot. Tsonga vs Blake....Bäddat för pang pang tennis.

Jo ett enda game är ju i underkant. Men Verdasco är en usel tennisspelare i mitt tycke, det är ganska vanligt att han tappar/släpper set med 6-1 eller 6-0 i längre matcher över fem set. Dock så är ju ett game på en hel match ovanligt för en spelare som kan spela som honom. Det som gör att jag tycker han är skit som professionell tennisspelare är för att han har sån sjukt dålig attityd och inställning till sporten. Vet inte hur många gånger jag har sett honom släppa set (och då blir det bara max ett game i det setet). Det är sånt som gör att han aldrig kommer att bli en storspelare. Han är raka motsatsen till Nadal och Ferrer, där har du riktiga proffs.

Är inte förvånad att Hewitt vann men hade nog trott att Isner skulle ta sig förbi sin första match ändå, trodde att det skulle bli Hewitt som skulle stå för motståndet också. Nä Isner har totalt tappat det spelet han hade för ett år sedan, han slog faktiskt Hewitt på gräs förra året. För nästan exakt ett år sedan så slog han Federer och Djokovic, nu så har han inte varit i närheten av det spelet på en väldigt lång tid. De andra har inte blivit bättre, det har hänt något med honom. Han har nog nåt sin peak i sin karriär tror jag. Möjligt att han kan nå dit igen men han blir nog aldrig bättre.

Ferrer är inte riktigt i bra form. Tycker det säger mycket om hur bra han är då han har vunnit två turneringar i år och varit i semi i AO. Jag har sagt det förut i denna tråd men Ferrer är inte riktigt lika övermänsklig som han var i princip hela förra säsongen. Jag är inte överraskad att Kevin vann faktiskt med tanke på att Ferrer har värmt upp på grus. Det sjukaste är att Ferrer egentligen tog sig till semi i AO utan att spela sin bästa tennis, så bra är han.
Senast redigerad av terribilis 2013-03-10 kl. 15:41.
Citera
2013-03-10, 20:09
Medlem
Jag tror ta mig fan att Gulbis går till kvarten, Nadal skyr Federer som pesten på HC och nu har han ett perfekt läge att tanka sig ur en given förlust mot Federer, om han slår Mayer

Gulbis misiler på 220 knyck är inte att leka med
Citera
2013-03-10, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gincan
Jag tror ta mig fan att Gulbis går till kvarten, Nadal skyr Federer som pesten på HC och nu har han ett perfekt läge att tanka sig ur en given förlust mot Federer, om han slår Mayer

Gulbis misiler på 220 knyck är inte att leka med

Själv hoppas jag lite på Wawrinka, han möter Hewitt vilket han kommer att klara av om han spelar smart och om han spelar smart så kan han också äntligen klara av att slå Federer igen. Det vore så härligt att se han sopa banan med Federer för en gångs skull. Jag trodde jag skulle få se det i Stockholm Open men så blev det inte

Gulbis tror jag aldrig orkar gå riktigt långt i denna turnering, men kvartsfinal tror jag är absolut max. Först Seppi sen eventuellt Nadal, det kräver en hel del. Att spela som Rosol gjorde i Wimbledon kommer inte att fungera heller tror jag.
Citera
2013-03-11, 22:13
Medlem
Gulbis beter sig som McEnroe och slår sönder racket och tjafsar med domaren men behåller lugnet och släpper inte matchen
Citera
2013-03-12, 02:24
Medlem
pen7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Gulbis beter sig som McEnroe och slår sönder racket och tjafsar med domaren men behåller lugnet och släpper inte matchen
Citat:
Ursprungligen postat av Ben Rothenberg
Gulbis said he broke that racquet because a fan asked him to break one and give him it pre-match. "I like to give back."

..
Citera
2013-03-12, 09:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pen7
..

Härlig kille detta, roliga att följa även om hans tennis kanske inte är så rolig alltid

Trevliga fjärderundor på nedre halvan klara nu hittills.

Berdych - Gasquet
Simon - Anderson
Nadal - Gulbis
Federer - Wawrinka

Citera
2013-03-12, 23:35
Medlem
pen7s avatar
Mr. Sharapova har 4-1 på Djokern i första set.
Och varmt utav helvete är det också, dags för taktisk inkallning av trainern snart Djoko?

EDIT superchoke av Dimitrov när han servar för första set. 4!!!! dubbelfel

EDIT2 Dimitrov i slutet av första set: video
Senast redigerad av pen7 2013-03-13 kl. 00:04.
Citera
2013-03-13, 00:03
Medlem
Starkt av Haas att komma tillbaka. 5-4 i underläge, för att sedan krossa spanjoren i tiebreak.
Senast redigerad av Nigeralia 2013-03-13 kl. 00:15.
Citera
2013-03-13, 00:54
Medlem
pen7s avatar
Kommer den så kallade "nya generationen" ATP-spelare som Dimitrov, Tomic, Raonic, Harrison etc. nån gång rå på dom gamla drakarna? Eller måste vi vänta en generation till innan nån slår sig in på top 4?

Överjävla uselt f.ö. att det inte är nån kamera på bana tre när Kirilenko möter Aga. Kirilenko upp 4-1
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in