Citat:
Ursprungligen postat av Reggie Hamond
6-2 6-0
Någon som såg denna kross??
Antingen spelade Gulbis helt enastående eller så är det mer ett bevis på att Tipsarevic är helt under isen för tillfället. Visst Tipsarevic är i dålig form men att han enbart lyckades ta två game mot Gulbis känns mer som att snubben är mer än bara i dålig form. I Dubai lyckades han med bedriften att bli nollad av Davydenko i första set. Tipsarevic har alltså rykt i första omgången i fyra turneringar i rad nu. Något står inte rätt till här. Spelar han småskadad eller vad är det frågan?
6-1 6-0 Ännu en match med damtennis siffror. Hur kass var Verdasco? Kan tänka mig att han gjorde typ 50 dubbelfel inte fick in en enda forehand och la ner mer kraft på att se till att håret låg rätt än att fixa till spelet.
Jag älskar verkligen att se Verdasco spela tennis. Han har en hög högstanivå och det finns ingen på touren som har en vackrare forehand....men när han spelar dåligt då kan han vara fruktansvärt rutten alltså.
Någon som såg denna kross?? Antingen spelade Gulbis helt enastående eller så är det mer ett bevis på att Tipsarevic är helt under isen för tillfället. Visst Tipsarevic är i dålig form men att han enbart lyckades ta två game mot Gulbis känns mer som att snubben är mer än bara i dålig form. I Dubai lyckades han med bedriften att bli nollad av Davydenko i första set. Tipsarevic har alltså rykt i första omgången i fyra turneringar i rad nu. Något står inte rätt till här. Spelar han småskadad eller vad är det frågan?
6-1 6-0 Ännu en match med damtennis siffror. Hur kass var Verdasco? Kan tänka mig att han gjorde typ 50 dubbelfel inte fick in en enda forehand och la ner mer kraft på att se till att håret låg rätt än att fixa till spelet.
Jag älskar verkligen att se Verdasco spela tennis. Han har en hög högstanivå och det finns ingen på touren som har en vackrare forehand....men när han spelar dåligt då kan han vara fruktansvärt rutten alltså.
Såg ingen av matcherna men Verdasco hade i alla fall fyra breakbollar och tog ingen. Jarkko hade 10 och tog hälften. Så många dubbelfel var det inte, tror han gjorde sex st. Jarkko gjorde ett liknande set mot Goffin för någon vecka sedan. Finnen är i bra form verkligen! Kul för jag gillar honom, verkar som en ödmjuk och schysst gubbe. Tror nästan han är lite för snäll för att vinna, han har ett uselt finalfacit ju, vore kul om han klarade vinna fler turneringar. Nu är ju denna turneringen lite för stor troligtvis men mindre turneringar.
Och jo jag hade tippat att Nieminen skulle vinna men siffrorna var överraskande.
John Isner verkar totalt ha tappat sitt fina spel som han hade för ett år sedan. Undrar om inte Tipsarevic är på väg att gå i samma fotspår, det verkar lite skumt alltså.
Hans setförlust mot Davydenko ska man inte klaga så mycket på, setet tog nästan en timme, det var jättejämt trots att Davydenko vann med 6-0