2010-05-23, 10:27
Medlem
Bjurras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av derstatic
Fulast forehand ägs av Marin Cilic.

Ja, men blir förvånad varje gång det inte blir en ramträff.
Citera
2010-05-24, 19:05
Medlem
Embas avatar
Någon som såg Söderlings öppningsmatch? Har jag förstått det rätt så såg han betydligt fräschare ut nu än de senaste veckorna?
Citera
2010-05-25, 17:48
Medlem
zizacons avatar
Vet inte upp det varit uppe, är väl inte helt nytt men skrevs om det i skräpblaskan idag iaf: http://www.aftonbladet.se/sportbladet/tennis/article7183712.ab

Att damerna för ett par år sedan fick igenom "lika lön för lika arbete" inom tennis. Är det inte fånigt?

Visst haltar Holms resonemang lite med speltiden vilket jag tycker är fånigt, men va fan vilka är det som drar publik, vilka är det som drar in pengarna egentligen, vilka är det som trots allt spelar bäst tennis som folk vill se? Herrarna naturligtvis.

Jag menar om damerna vill ha det precis lika och exakt samma förutsättningar så kan de ju spela i herrklassen i så fall och åka ut i första omgången med 6-0 6-0 6-0 mot någon kvalspelare.
Citera
2010-05-25, 19:00
Medlem
gbajerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zizacon
Vet inte upp det varit uppe, är väl inte helt nytt men skrevs om det i skräpblaskan idag iaf: http://www.aftonbladet.se/sportbladet/tennis/article7183712.ab

Att damerna för ett par år sedan fick igenom "lika lön för lika arbete" inom tennis. Är det inte fånigt?

Visst haltar Holms resonemang lite med speltiden vilket jag tycker är fånigt, men va fan vilka är det som drar publik, vilka är det som drar in pengarna egentligen, vilka är det som trots allt spelar bäst tennis som folk vill se? Herrarna naturligtvis.

Jag menar om damerna vill ha det precis lika och exakt samma förutsättningar så kan de ju spela i herrklassen i så fall och åka ut i första omgången med 6-0 6-0 6-0 mot någon kvalspelare.

Lön bör baseras på hur väl man utför sitt arbete så därför bör inte damerna få samma lön som herrarna om vi ska vara rättvisa.
Citera
2010-05-25, 19:31
Medlem
Castlevanias avatar
Citat:

Ja, det är dumt. Lika lön = samma villkor, kan man tycka. De kan gott få spela 5 setare i GS och få slita om segrarna. Många fruntimmer tjänar också enorma pengar på sitt extraknäckande som modell. Så i slutändan tjänar Sharapova mfl mer än herrarna.
Citera
2010-05-25, 21:54
Medlem
Citat:

Äh, dom spelar 4 turneringar tillsammans inom samma organisation grand slam och jag tror dom flesta hade spelat gratis där, resten är på respektive tour
ATP och WTA. Tycker inte det är speciellt viktig fråga.
Citera
2010-05-25, 21:57
Medlem
Blir mer och mer imponerad av John Isner, han verkar som en balanserad person och att med en sån stor kropp så måste man ta det lugnt och vara metodiskt annars går man lätt sönder.
Querry led tydligen av hemlängtan efter 5 veckor i europa, däremot Isner han tar grussäsongen som något han har nytta av. Grus är bra för då får jag slå mer i höfthöjd och dessutom får jag mer tid att spela
defensivt, tycker han i senaste intervjun jag läste med honom.
Dessutom så är grus bra träning för fötterna, en annan intressant åsikt.
Citera
2010-05-25, 23:24
Medlem
Boceks avatar
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/tennis/article6828403.ab

Någon som har tillgång till artikeln eller kan fixa den på något sätt. Finns inte en chans att jag köper det där plus grejen.
Citera
2010-05-26, 10:48
Medlem
Ingen som har söderling - dent matchen livstreamad gratis?
Citera
2010-05-26, 11:07
Medlem
Andrew Martins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mikeni
Ingen som har söderling - dent matchen livstreamad gratis?

Varsågod:

http://www.livescorehunter.com/Livescores/Livescore-Tennis.html
Citera
2010-05-26, 11:16
Medlem
vinternoll-2s avatar
Robin får till ett break redan i första gem. Gött
Citera
2010-05-26, 11:20
Medlem
vinternoll-2s avatar
Pinsamt dåligt av Dent.