2012-06-17, 17:13
Medlem
Någon som såg vad som hände i Queens? Nalbandian diskad för att ha sparkat en reklamskylt som träffade linjedomaren. Tydligen.

Starkt gjort av Haas att slå Federer, lite lustigt är att sist Federer var i final i Halle så föll han också mot en gammal storspelare, Hewitt. Det verkar som att det är bra att välja Halle om man ska göra comeback. Haas har ju visserligen imponerat redan innan, nu har han slagit, Tsonga, Berdych och Federer, bra gjort.
Senast redigerad av terribilis 2012-06-17 kl. 17:17.
Citera
Medlem
Mich13s avatar
Sjukt kul med Haas! Han var ju med redan när jag spelade tennis som liten!
Hoppas han tar med sig spelet till Wimbledon, med lite flyt i lottningen kan han nog ta sig ett par rundor!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bjurra
Tänk er att svenska landslaget kvalar in till VM 2014 men svenska fotbollsförbundet vägrar låta laget åka till Brasilien för att de inte varit topp 8 senaste fyra mästerskapen.

Eller hur, varför har man ens kvalgränser? Ska man skicka vem man vill ändå så kan man väl fullständigt skita i kvalgränser.
Citera
2012-06-17, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mich13
Sjukt kul med Haas! Han var ju med redan när jag spelade tennis som liten!
Hoppas han tar med sig spelet till Wimbledon, med lite flyt i lottningen kan han nog ta sig ett par rundor!

Mer än ett par rundor, han kan gå till semi igen tror jag om allt stämmer, fast då måste verkligen allt stämma och så måste han få en bra lottning som sagt.
Citera
2012-06-17, 17:28
Medlem
Mich13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Mer än ett par rundor, han kan gå till semi igen tror jag om allt stämmer, fast då måste verkligen allt stämma och så måste han få en bra lottning som sagt.

Ja, för mot topp-4 tar han inte tre set. Men vore kul!
Annars hoppas jag på Berdych, men tror nog vi får se gamla vanliga i semi.
Citera
2012-06-17, 17:29
Medlem
camejos avatar
Citat:
Någon som såg vad som hände i Queens? Nalbandian diskad för att ha sparkat en reklamskylt som träffade linjedomaren. Tydligen.

Starkt gjort av Haas att slå Federer, lite lustigt är att sist Federer var i final i Halle så föll han också mot en gammal storspelare, Hewitt. Det verkar som att det är bra att välja Halle om man ska göra comeback. Haas har ju visserligen imponerat redan innan, nu har han slagit, Tsonga, Berdych och Federer, bra gjort.

Jepp, han sparkade skylten som utgör linjedomarens box. Sällan skådat psykbryt. Det finns youtube, skulle länkat men jag sitter skriver detta från mobilen.
Citera
2012-06-17, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av camejo
Jepp, han sparkade skylten som utgör linjedomarens box. Sällan skådat psykbryt. Det finns youtube, skulle länkat men jag sitter skriver detta från mobilen.

Oj finns det redan där?! Ska söka, tack för tipset.

Citat:
Ursprungligen postat av Mich13
Ja, för mot topp-4 tar han inte tre set. Men vore kul!
Annars hoppas jag på Berdych, men tror nog vi får se gamla vanliga i semi.

Man vet aldrig, Murray kanske han kan rå på, för han har inte visat någon bra form den senaste tiden. Fast det är nog större chans att någon annan plockar bort toppspelarna sedan kan Haas slå dem, det är nog hans bästa chans.
Citera
2012-06-17, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av camejo

det har ju varit lite ont om tennispsykopater sen Köllerer försvann, Nallen försöker säkert bara fylla tomrummet som uppstått
Citera
2012-06-17, 18:44
Medlem
Cilangs avatar
http://www.youtube.com/watch?v=YQ2ssjDKWvk
http://www.youtube.com/watch?v=S-cNlFTVSX4

Nalbandian när han sparkar till domaren. Idiotiskt gjort, men jag kan ändå inte undvika att tycka synd om grabbfan. Alla har väl tappat humöret nån gång, han hade bara jävligt otur att det satt en människa just där. Men idiotiskt att inte tänka på det som sagt...
Citera
2012-06-17, 18:55
Medlem
Det var ju ingen domarattack, det var en attack på ett föremål och det slutade olyckligt.

Gäller att hålla ihop mentalt när man spelar tennis helt enkelt.

Helt rätt att han blev diskad dock, han verkar inte tycka att han borde blivit det själv. Vilket jag kan tycka är ganska patetiskt, skulle jag varit honom så skulle jag bara accepterat förlusten och bett om ursäkt.
Senast redigerad av terribilis 2012-06-17 kl. 18:58.
Citera
2012-06-17, 19:29
Medlem
Doftpelargons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cilang
Nalbandian när han sparkar till domaren. Idiotiskt gjort, men jag kan ändå inte undvika att tycka synd om grabbfan. Alla har väl tappat humöret nån gång, han hade bara jävligt otur att det satt en människa just där. Men idiotiskt att inte tänka på det som sagt...
Citat:
Det var ju ingen domarattack, det var en attack på ett föremål och det slutade olyckligt.

Gäller att hålla ihop mentalt när man spelar tennis helt enkelt.

Helt rätt att han blev diskad dock, han verkar inte tycka att han borde blivit det själv. Vilket jag kan tycka är ganska patetiskt, skulle jag varit honom så skulle jag bara accepterat förlusten och bett om ursäkt.
Han visste mycket väl att domaren satt där och har någon som helst slutledningsförmåga så förstår han mycket väl att om han mottar en spark mot den skylten så är risken överhängande att domaren också blir skadad. Om det är något det inte är så är det synd om honom. Idiotiskt.

Jag tycker det närmast är att likställa vid en attack på domaren. Detta måste beivras på något sätt som verkar preventivt. Blir förmodligen en rätt rejäl avstängning men frågan är hur pass stark den preventiva verkan blir av den sådan avstängning.
Citera
2012-06-17, 19:51
Medlem
Bjurras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doftpelargon
Jag tycker det närmast är att likställa vid en attack på domaren. Detta måste beivras på något sätt som verkar preventivt. Blir förmodligen en rätt rejäl avstängning men frågan är hur pass stark den preventiva verkan blir av den sådan avstängning.

Jag tror inte det blir någon avstängning.

Nallen borde skickas på anger management, inte första gången han är vårdslös och slänger och sparkar saker kring sig. Höll på att träffa en linjedomare med sin spade i AO.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in