2012-03-30, 19:45
Medlem
camejos avatar
Nadal har dragit sig ur pga knäskada läser jag på twitter.
Citera
2012-03-30, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av camejo
Nadal har dragit sig ur pga knäskada läser jag på twitter.

Hans knäproblem började tydligen redan innan IW så det var bara en tidsfråga innan han skulle tvingas dra sig ur. Man undrar hur detta ska påverka hans grussäsong? Han har ju en hel del poäng att försvara där, han kan ju faktiskt rasa utanför top 4 om han blir borta en längre period.
Citera
2012-03-30, 23:52
Medlem
Andy Murray har fått två WO i samma turnering! Raonic först och nu Nadal, aldrig hört talas om det innan?
Hur allvarligt skadad Nadal är vet vi ju inte, han har ju spelat både dubbel och singel i både Key Biscayne och Indian Wells, varför göra det om man är knäskadad?
Citera
2012-03-31, 11:09
Medlem
Nadal's knän är just den faktorn som gör att jag inte tror på honom för framtiden, jag tror inte att han kommer att spela på ATP-touren särskilt länge till, det har jag redan sagt. Men vi får se hur det går, saken är den att det finns ingen som kan laga knän, är de trasiga så är de trasiga. Jag tror fortfarande att han har mycket att hämta på grus om han kan spela men har väldigt svårt att se att han kommer bli etta igen, tycker att Djokovic har drömläge att ta en äkta grand slam i år.

Citat:
Ursprungligen postat av Alessandro
Andy Murray har fått två WO i samma turnering! Raonic först och nu Nadal, aldrig hört talas om det innan?
Hur allvarligt skadad Nadal är vet vi ju inte, han har ju spelat både dubbel och singel i både Key Biscayne och Indian Wells, varför göra det om man är knäskadad?

Det ironiska är att han var den utav toppspelarna som hade den klart tuffaste lottningen, men som det blev så blev hans lottning den allra bästa
Senast redigerad av terribilis 2012-03-31 kl. 11:13.
Citera
2012-03-31, 12:49
Medlem
Kitzbühels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alessandro
Man byter bollar var 8e game tror jag det är, alla bollar är nya inför matchen.

När uppvärmningen börjar öppnar man två nya rör bollar, de används under uppvärmningen och sedan under 7 games. Då byter man till två nya rör som sedan används i 9 games och byts var 9e game under matchens gång.
Citera
2012-03-31, 12:57
Medlem
Cilangs avatar
Hoppas Nadal kommer tillbaka direkt. Och hoppas att han fortsätter att spela dubbel! Faktiskt väldigt underhållande spelstil i dubbel, står och nöter forehand cross och när han är vid nät så står han så nära nätet han kan och bara dunkar ner bollen allt han har. Mer sådant
Se och njut, spanjorerna mot rumänen och Sveriges stolthet: http://www.youtube.com/watch?v=d1ofGzw8TXo

Paes/Stepanek - Mirnyi/Nestor inatt. Den MÅSTE dom visa, det är ju trots allt final. Gissar på att Leander och Radek vinner. De är enligt mig världens bästa dubbelpar just nu.
Citera
2012-03-31, 14:03
Medlem
MeTaLRubEuSs avatar
Fan att Eurosport bara hade WTA och inte ATP-matcherna ifrån Miami...
Citera
2012-03-31, 16:59
Medlem
Cilangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeTaLRubEuS
Fan att Eurosport bara hade WTA och inte ATP-matcherna ifrån Miami...

Eurosport visar aldrig ATP. Enda gångerna de visar herrtennis är i Australien Open, Roland Garros och US open. Canal plus har ensamrätt på ATP i Sverige från 2011-2013 (det är väl bara Stockholm Open de inte har). Dessutom visar cp Wimbledon.
Citera
2012-03-31, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cilang
Eurosport visar aldrig ATP. Enda gångerna de visar herrtennis är i Australien Open, Roland Garros och US open. Canal plus har ensamrätt på ATP i Sverige från 2011-2013 (det är väl bara Stockholm Open de inte har). Dessutom visar cp Wimbledon.

De har faktiskt två ATP-turneringar utöver grand slam-turneringarna också. Det är Doha och Queens.
Citera
2012-03-31, 21:15
Medlem
Djokovic mot Murray alltså. Ska bli intressant. Dock om Djokovic så klart spelar som han gjorde under 2011 kommer Murray inte ha någon chans, även om han spelar sin bästa tennis.
Citera
2012-03-31, 21:18
Medlem
Cilangs avatar
Fan vad besviken jag blir. Är det så jävla svårt att visa dubbel? Det är ju final?!
Senast redigerad av Cilang 2012-03-31 kl. 21:21.
Citera
2012-04-01, 13:19
Medlem
MeTaLRubEuSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cilang

Som terribilis sa så har de ett par till men det är väldigt få. Skönt att de har 3 av 4 Grand Slams, hoppas att det kommer fortsätta så.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in