2012-07-07, 01:27
Medlem
Nej usch för tre set i en grand slam, det skulle ju ta bort hela grejen med en grand slam ju.

Dock så tycker jag de ska ta bort långa set, de har ju redan tagit bort det i de fyra första seten. Har man spelat så jämnt i fem set så kan matchen lika gärna avgöras med två bollar. Tycker USO har gjort helt rätt i detta.

Dessutom så borde nätserv tas bort också, nätrullar räknas ju i övriga spelet. Jag kan inte se nån bra anledning till varför det ska vara kvar faktiskt.
Citera
2012-07-07, 12:38
Medlem
Cilangs avatar
http://www.expressen.se/sport/tennis/lindstedt-kampar-konstant-med-smartan/

Det finns alltså risk att möta bröderna Ryans i första omgången
Citera
2012-07-07, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bjurra
Wilander verkade lite mätt efter 1988. Sen blev han också spelaren som alla ville slå och det passade honom inte alls, jag tror han ville vara lite av en underdog.

Sen kanske Wilanders liv vid sidan om tennisen inte var helt förenlig med elitidrott
Citera
2012-07-07, 17:01
Medlem
Swoggernauts avatar
Jag vet ju att gräs är snabbast och grus långsammast, men hur är underlagen i AO och i USO? Är de två lika "lagom" sinsimellan? Vilken spelstil gynnas där?
Citera
2012-07-07, 17:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Swoggernaut
Jag vet ju att gräs är snabbast och grus långsammast, men hur är underlagen i AO och i USO? Är de två lika "lagom" sinsimellan? Vilken spelstil gynnas där?

US Open tror jag oftast varit snabbast men senast på tror jag faktiskt det var långsammare än Australian, långsammast kanske på riktigt länge tror jag. Om jag nu har rätt, är inte så jättesäker iaf.
Citera
2012-07-07, 18:06
Medlem
valleros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kukukukusjkin
US Open tror jag oftast varit snabbast men senast på tror jag faktiskt det var långsammare än Australian, långsammast kanske på riktigt länge tror jag. Om jag nu har rätt, är inte så jättesäker iaf.
Gräs är det snabbaste underlaget. Hardcourt kan vara allt från långsam till snabb men aldrig snabbare än gräs.
Citera
2012-07-07, 18:30
Medlem
sanctissimuss avatar
Serena Williams femte seger i wimbledon efter att polskan Agnieszka slagits ut med 2-1 i set...

källa
Citera
2012-07-07, 19:03
Medlem
Swoggernauts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sanctissimus
Serena Williams femte seger i wimbledon efter att polskan Agnieszka slagits ut med 2-1 i set...

källa

Man säger väl inte "slagits ut" om det är final...
Citera
2012-07-07, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kukukukusjkin

Bollen studsar högre i AO än i USO och därför tror jag att AO kan klassas som långsammare än USO.
Citera
2012-07-07, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
Gräs är det snabbaste underlaget. Hardcourt kan vara allt från långsam till snabb men aldrig snabbare än gräs.

Hardcourt kan vara snabbare än gräs, dock så studsar bollen alltid lägst på gräs, vilket gör det extra snabbt.
Citera
2012-07-07, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Hardcourt kan vara snabbare än gräs, dock så studsar bollen alltid lägst på gräs, vilket gör det extra snabbt.

jo finns vädig snabb hard court också, sen har dom ju dragit ner farten lite på wimbledon banorna senaste ¨åren
Citera
2012-07-07, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
jo finns vädig snabb hard court också, sen har dom ju dragit ner farten lite på wimbledon banorna senaste ¨åren

För att inte tala om vissa mattor som de har haft inomhus, inte konstigt att en spelare som Söderling är bland världens genom tiderna bästa inomhusspelare med tanke på det, hans spelstil är ju perfekt för snabba underlag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in