2011-07-12, 21:49
Bannlyst
Trist att ATP slutade med race-rankingen, minns faktiskt när jag kollade på den på text-tv och så tänkte jag varför två rankingar? I efterhand så känner jag dock att dom jättegärna hade fortsatt med den. Dom kanske tänkte samma som jag att det inte behövdes två rankingar, den tankeöverföringen ångrar jag, blev typ verkar det som vidskepligt där, borde skriva och föreslå ändring till ATP
Citera
2011-07-12, 21:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gag Halfrunt
Dessutom har Nick Lindahl bestämt sig för att börja spela för Australien igen.

http://en.wikipedia.org/wiki/Nick_Lindahl

Å andra sidan känns det väl inte som någon större förlust, även om han var Sverigetvåa under några veckor i början av året. Som bäst var han 187:a i världen i maj 2010, men efter ett uselt 2011 har han fallit till 393:e plats på ATP-rankingen idag. Med tanke på att han fyller 23 den här månaden är han nog inte mycket att tro på i alla fall...

Lindahl har varit skadad kanske sen han spelade senast läste jag på Eurosport tror jag
Citera
2011-07-12, 21:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av zteeek
Inga problem. Jag håller helt och hållet med dig att det är för trist att inte finns någon eller några bakom Söderling.

Man skulle kunna göra det lätt för sig och säga att det beror på att intresset är dött i landet, men det stämmer absolut inte. På min lilla hemort finns det tre tennisbanor. Den ena är igenbommad sedan tre år tillbaka, den andra är privatägd och den tredje är öppen för allmänheten. På den tredje banan är det i princip alltid folk som spelar på sommaren, mest ungdomar faktiskt. Så intresse finns det verkligen bland ungdomarna. Problemet är att dessa ungdomar egentligen sysslar med någon annan sport som t.ex. fotboll, hockey etc och lirar bara tennis för att det är kul. Om förbundet från tidig ålder kunde få alla dessa ungdomar att vilja satsa på tennis istället för fotboll och hockey så vore det guld värt. Om man kunde få till en dialog med lågstadieskolorna att de istället för att ta med barnen ut i skogen så kunde man ta med de till närmaste tennisbana och låta barnen få prova på lite tennis. Jag menar, på vintrarna tar man med barnen till ishallen och åker skridskor. Det finns som sagt mycket som kan göras bättre med barnen i de riktigt låga åldrarna.

Tyvärr så finns det även för få tennisklubbar och för få tennisbanor i Sverige. Närmaste klubb ligger ca 7 mil från min hemort. Fler klubbar och fler banor. Även fler tennisgymnasium för elitsatsande vore välkommet. Detta vet jag dock att man håller på och arbeta hårt med

Finns så mycket mer och säga egentligen, men detta är vad jag kom på så här på rak arm.

Lindell går ju framåt hela tiden på rankingen och det är det faktiskt flera andra svenskar som gör i singel, dessutom går Lindstedt och Siljeström framåt på dubbeln, ja tycker idet helt klart ser lovande ut, ni får tycka att jag överdriver men jag tycker som jag gör
Senast redigerad av kukukukusjkin 2011-07-12 kl. 21:58.
Citera
2011-07-12, 22:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Alessandro
Stannat av är väl bra beskrivning, för klen fysik om du frågar mig.

Tomic väger inte mycket heller sett till hans längd, men Berta ser ganska kort ut tycker jag, vet dock inte hur lång Daniel är. Hursomhelst unnar jag alla spelare lycka och hoppas faktiskt att alla håller på så länge som möjligt, tycker det bara är kul med veteraner, hoppas alltså att Clijsters fortsätter, vet inte om Henin kan eller vill komma tillbaks, Kimiko Date-Krumm är 41 i år och är lysande sett till hennes ringa ålder (om nu ringa betyder mycket, är osäker)
Senast redigerad av kukukukusjkin 2011-07-12 kl. 22:04.
Citera
2011-07-12, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kukukukusjkin
Lindell går ju framåt hela tiden på rankingen och det är det faktiskt flera andra svenskar som gör i singel, dessutom går Lindstedt och Siljeström framåt på dubbeln, ja tycker idet helt klart ser lovande ut, ni får tycka att jag överdriver men jag tycker som jag gör
Brunström är bättre än Siljeström. Sen tycker jag det är kul att Ryderstedt kämpar vidare, 7e vunna matchen i ATP sammanhang är ju inte så mycket att skryta med, men man får hoppas det lossnar.
Lindahl är nog mest en grusgnetare, fast inte tillräckligt bra ännu.
Citera
2011-07-12, 22:30
Medlem
Citat:
Tomic väger inte mycket heller sett till hans längd, men Berta ser ganska kort ut tycker jag, vet dock inte hur lång Daniel är. Hursomhelst unnar jag alla spelare lycka och hoppas faktiskt att alla håller på så länge som möjligt, tycker det bara är kul med veteraner, hoppas alltså att Clijsters fortsätter, vet inte om Henin kan eller vill komma tillbaks, Kimiko Date-Krumm är 41 i år och är lysande sett till hennes ringa ålder (om nu ringa betyder mycket, är osäker)
Tvärtom ringa betyder låga ålder. Date-Krumm spelar bäst på gräs. Henin är nog slut, hennes arm pallar inte mera.
Citera
2011-07-13, 00:57
Medlem
Castlevanias avatar
Citat:
Trist att ATP slutade med race-rankingen, minns faktiskt när jag kollade på den på text-tv och så tänkte jag varför två rankingar? I efterhand så känner jag dock att dom jättegärna hade fortsatt med den. Dom kanske tänkte samma som jag att det inte behövdes två rankingar, den tankeöverföringen ångrar jag, blev typ verkar det som vidskepligt där, borde skriva och föreslå ändring till ATP

Ja, fatta pennan och skriv ett par rader till ATP på studs. Dom har säkert funderat i dina tankebanor alla dagar i veckan.
Citera
2011-07-13, 01:08
Medlem
Castlevanias avatar
Citat:

Jag håller med Björkman. Hans ranking går framåt men inte hans spel. Hans spel har knappt utvecklas sen ifjol. Vi ska nog inte hoppas alltför mycket på Lindell. Hoppas jag har fel men men.
Citera
2011-07-13, 11:25
Bannlyst
Att sköta gräsplaner i tennis behöver väl knappast vara svårare än fotbollsplaner, förresten kan jag inte fatta varför gräset är så avnött på tennisplanerna där bak, skulle spelarna röra sig så mycket och intensivt att det inte ens är mening att odla nytt gräs där som täcker för det måste dom väl göra på fotbollsplaner där man nästan aldrig ser nåt avnött gräs
Citera
2011-07-13, 13:36
Medlem
Funkes avatar
Citat:
Att sköta gräsplaner i tennis behöver väl knappast vara svårare än fotbollsplaner, förresten kan jag inte fatta varför gräset är så avnött på tennisplanerna där bak, skulle spelarna röra sig så mycket och intensivt att det inte ens är mening att odla nytt gräs där som täcker för det måste dom väl göra på fotbollsplaner där man nästan aldrig ser nåt avnött gräs

Är ingen expert på varken tennisplaner eller fotbollsplaner men jag tror det är enormt stor skillnad på gräset. Har du testat att studsa en tennisboll på en vanlig gräsmatta? Den studsar väldigt lågt och dessutom väldigt snett. En tennisplan måste vara extremt hård (för att vara en gräsmatta) och extremt jämn för att bollen inte ska studsa åt helvete. En fotbollsplan kan se väldigt jämn och vältäckt ut men om du kollar på exempelvis Premier League under vintermånaderna och de gör en inzoomning på gräsmattan så ser den förjävlig ut.

Jämför dessa båda bilder.
Bild 1
Bild 2

Gissa vilken som tillhör vilken sport
Citera
2011-07-13, 13:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Funke
Är ingen expert på varken tennisplaner eller fotbollsplaner men jag tror det är enormt stor skillnad på gräset. Har du testat att studsa en tennisboll på en vanlig gräsmatta? Den studsar väldigt lågt och dessutom väldigt snett. En tennisplan måste vara extremt hård (för att vara en gräsmatta) och extremt jämn för att bollen inte ska studsa åt helvete. En fotbollsplan kan se väldigt jämn och vältäckt ut men om du kollar på exempelvis Premier League under vintermånaderna och de gör en inzoomning på gräsmattan så ser den förjävlig ut.

Jämför dessa båda bilder.
Bild 1
Bild 2

Gissa vilken som tillhör vilken sport

Gräset är kanske 2mm på tennisbanor men kanske 2cm eller mer på fotbollsplaner tydligen vilket jag förstår med tanke på bollens storlek
Citera
2011-07-13, 14:20
Bannlyst
Tycker Båstad ska uppgraderas till iaf 500 status, vet inte om Dubai och Shanghai är populärare på 500 och 1000 nivån. Swedish Open är väl närmast kanske en legendarisk turnering med tanke på 9 raka 1a placeringar som populäraste 250 turneringen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in