2012-05-15, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cilang
Fast en av anledningarna till att det inte är lika populärt är ju att dubbeln inte får någon som helst tid i media. Bryan/Bryan tror jag skulle bli riktigt populära om de bara fick chansen att visa upp sig. Sen har vi ju även vår enda världsspelare i just dubbel, det borde vara lite intressant för Svensson kan man tycka.
Rättighetsskäl är det inte, ATP har ju tydligen lovat att de ska TV-sända alla dubbelfinaler i masters.

Nja det beror nog mest på att stjärnorna undeviker att spela dubbel som sagt. Det var annat förr i tiden då spelare som McEnroe och Edberg för att nämna två, spelade dubbel, då var det nog mer populärt. Skulle Federer, Nadal spela dubbel i alla fall 10 turneringar per år så skulle intresset öka lavinartat, det kan jag lova. Tyvärr så går det inte i dagens tennis, schemat är för hårt helt enkelt, de skulle inte klara prestera på den nivå de vill i singel om de skulle spela så mycket dubbel.

Det enda sättet man kan göra är att införa nya regler som gör att alla blir tvungen att spela ett visst antal dubbelturneringar.

Har ATP lovat att sända och inte gör det så är det ju illa givetvis, fast då kanske man ska fråga sig varför de inte håller sitt löfte? Det verkar konstigt faktiskt.
Citera
2012-05-15, 21:24
Medlem
Cilangs avatar
Att de bästa singelspelarna inte spelar dubbel är såklart tråkigt, men om det fick lite mer tid på TVn så tror jag fler hade uppskattat dubbel. Dubbel är lite som hockey och fotboll, vissa föredrar hockey medan andra hellre ser fotboll. Jag föredrar dubbel nio dagar av tio och jag är övertygad om att fler än jag skulle göra det om Svensson bara fick chansen att se dubbel någon gång.
Och att medelåldern är hög känns väl kanske lite sådär, det håller jag med om. Men å andra sidan så är dubbel en mer taktisk sport än singel. I dubbel så är rutinen viktigare än fysiken och rutin får man med åren.

Det är som sagt synd att de bästa singelspelarna inte spelar. Men när de väl gör det (som i Indian Wells) så sänds det ju ändå inte i Sverige.
ATP har enligt Robert Lindstedt lovat att sända alla mastersfinaler. Tycker det är lika konstigt som du att det inte håller sitt löfte.
Citera
2012-05-15, 21:34
Medlem
Tyvärr så tror jag att enda sättet är att antingen göra om schemat eller att införa nya regler som säger att man måste spela ett visst antal dubbelturneringar per säsong. Jag har svårt att se hur man skulle kunna göra på något annat sätt. Skulle man höja prissummorna så det blir lika mycket som i singel så måste man ju höja prisummorna så de blir dubbel så stora, det är ju inte särskilt realistiskt att tro att det ska hända.

Som det är nu så är ju singeltennis och dubbeltennis egentligen två olika sporter i och med att det inte är samma spelare som kontinuerligt spelar.

Personligen så bryr jag mig inte, har aldrig riktigt gillat dubbel, men jag har förståelse för att de som gillar dubbel blir irriterade om de inte sänder en Masters 1000-final. Det är helt sjukt, speciellt om de har lovat att göra det.
Citera
2012-05-16, 11:57
Medlem
Söderling ställer in säsongen.
Citera
2012-05-16, 13:11
Medlem
Det ska bli intressant att höra vad Robin har att säga på måndag.

Synd är det i alla fall för Roland Garros, de förlorar en spelare som vet hur man spelar underbar tennis där. Så det är inte enbart svensk tennis som går miste om något.

Nu när Söderling är borta så kanske Berdych kan skrälla.
Citera
2012-05-16, 15:45
Medlem
camejos avatar
SVT började med att skriva att Robin skulle lägga ner HELA säsongen vilket senare ledde till att Robin var tvungen att dementera via Twitter och Facebook. Sedan ska klåparjournalisten på SVT ha skällt ut Söderling:

Citat:
Robin Söderling ‏ @RSoderling
Blev utskälld av en SVT anställd idag. Känns inte så seriöst att svära åt den man pratar med bara för att man inte får dom svaren man önskar
Expand
Citera
2012-05-16, 16:39
Medlem
Pretenders avatar
Kärt återseende i R3: Berdych vs. Almagro. Don't miss!

Varför kan inte Granollers hålla käften när han spelar? Verkar ha svårt att begripa att han inte är på WTA-touren. Fattar inte hur han kan vara rankad så högt, hands down fulaste tekniken på touren.
Citera
2012-05-16, 17:00
Medlem
camejos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pretender

Varför kan inte Granollers hålla käften när han spelar? Verkar ha svårt att begripa att han inte är på WTA-touren. Fattar inte hur han kan vara rankad så högt, hands down fulaste tekniken på touren.

Förbannat långa stön också, värre än Azarenka och Sharapova. Fult indeed.
Citera
2012-05-16, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av camejo
SVT började med att skriva att Robin skulle lägga ner HELA säsongen vilket senare ledde till att Robin var tvungen att dementera via Twitter och Facebook. Sedan ska klåparjournalisten på SVT ha skällt ut Söderling:

Vilket pinsamt agerande av SVT. Jag trodde att de var "bättre" än så.

Robin skrev ju om Se&Hör också. De verkar, även de, ha kommit med felaktiga uppgifter?
Citera
2012-05-16, 17:29
Medlem
camejos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mordarschnigeln
Vilket pinsamt agerande av SVT. Jag trodde att de var "bättre" än så.

Robin skrev ju om Se&Hör också. De verkar, även de, ha kommit med felaktiga uppgifter?

Se och Hör-tweeten var en jab mot SVT och aftonbladet för att dom publicerar saker som inte stämmer.
Citera
2012-05-16, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av camejo
Se och Hör-tweeten var en jab mot SVT och aftonbladet för att dom publicerar saker som inte stämmer.

Jaha... Så klart. Den hängde inte jag med på.
Citera
2012-05-16, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pretender

Han har mest den höga rankingen för att han har en otrolig förmåga att prestera i Valencia, 500p där. Annars gör han inte så mycket väsen av sig, dock så har han spelat ovanligt bra det senaste året. Då får han en ganska hög ranking pga det.

Hade Söderling uppdaterat sin status lite oftare så hade det kanske inte varit så svårt, fattar egentligen inte varför man inte gör det om man ändå har ett konto twitter och dylikt. Nu kommer jag inte in på såna sidor så jag kan inte se vad som skrivs där men hans hemsida har ju inte uppdaterats sedan han spelade.
Senast redigerad av terribilis 2012-05-16 kl. 19:31.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in