2012-02-07, 11:52
Medlem
Kitzbühels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Ja och alla tyskar är Nazister också eller?

Nej ge dig nu. Det där resonemanget är befängt.

Klart det förekommer dopning, men jag tror att tennisen är relativt ren om man jämför med andra sporter som t.ex friidrott, cykel, kraftsporter osv.

Tennis spelas hela året med oannonserade dopningstester, det är annat om man sysslar med en sport där man tävlar mer sällan för då är det enklare att dölja dopning.

Tennis, med alla dess miljoner i prispengar. VARFÖR skulle tennisen vara förskonad från doping? Varför? Gentlemansport i vita gubb-byxor, väst och keps? Tror inte det va?

Klart det snaskas preparat i topp-tennisen.

Troligen ligger många dopingpreparat som intages av de allra bästa på prototypstadiet och är okända för kontrollanter. Svårt att upptäcka om man inte vet om en produkt..

Vissa av "topp-preparaten" ska visst enbart gå att upptäcka genom en muskelbiopsi
Citera
2012-02-07, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kitzbühel

Tennis, med alla dess miljoner i prispengar. VARFÖR skulle tennisen vara förskonad från doping? Varför? Gentlemansport i vita gubb-byxor, väst och keps? Tror inte det va?

Klart det snaskas preparat i topp-tennisen.

Troligen ligger många dopingpreparat som intages av de allra bästa på prototypstadiet och är okända för kontrollanter. Svårt att upptäcka om man inte vet om en produkt..

Vissa av "topp-preparaten" ska visst enbart gå att upptäcka genom en muskelbiopsi

Men om du ska citera mitt inlägg så kan du väl åtminstone läsa det. Shit...
Citera
2012-02-07, 13:41
Medlem
Citat:
Sånt som händer när man inte tar vara på sina unga spelare. Jag tycker det är helt otroligt att en spelare som Ryderstedt inte hade varit med i DC förens förra året (inte för att han är ung men han borde varit med tidigare). Man kan inte satsa på avdankade gamla spelare som knappt har spelat tennis på 10 år. Fel av Wilander och Enqvist att inte ta ut yngre spelare till DC mycket tidigare.

När Lindell inte fick chansen ens i detta läget så är det väl ganska lätt för honom att byta flagga antar jag. Dessutom så har han säkert bättre träningsmöjligheter där, han är väl grusspelare så ett varmt klimat är väl att föredra.
På den punkten är vi helt ense, var det inte en annan som höll till i Australien som provade att spela för Sverige och sen bytte tillbaka?
Citera
2012-02-07, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alessandro
På den punkten är vi helt ense, var det inte en annan som höll till i Australien som provade att spela för Sverige och sen bytte tillbaka?

Jo det stämmer, kommer dock inte ihåg namnet på honom.

Någon som minns vad han heter?
Citera
2012-02-07, 13:48
Medlem
Kitzbühels avatar
Citat:
Men om du ska citera mitt inlägg så kan du väl åtminstone läsa det. Shit...

Ja? Vad hade jag missat? Någon dold text eller? Du V I L L I N T E tro det förekommer doping inom tennisen, men det gör det tyvärr. Sen, visst, jämfört med cyklingen så är det väl rätt rent, men det är väl typ alla idrotter om man jämför med tex cykling
Senast redigerad av Kitzbühel 2012-02-07 kl. 13:52.
Citera
2012-02-07, 13:50
Medlem
Kitzbühels avatar
Citat:
Jo det stämmer, kommer dock inte ihåg namnet på honom.

Någon som minns vad han heter?

Roligare tema det här,,

Nick Lindahl heter han. Född i Malmö, men föräldrarna, en Svensk pappa och indonesisk mamma, flyttade till Australien när Nick var 3 månader gammal. Han lackade ur totalt på svensk tennis i samband med DC-träningarna inför Sovjetmatchen förra året då han inte ens blev mött på Arlanda och SvTF inte ens fixade hotell till honom i samband med träningslägret
Citera
2012-02-07, 14:24
Medlem
Kitzbühel, du verkar ha uppenbara lässvårigheter, det står ganska tydligt vad jag menar, hur man kan tolka det som dig är en gåta.

Ett tips. Om du verkligen vill avslöja eventuell mörkläggning av dopningsfall så borde du granska NHL.
Citera
2012-02-07, 15:39
Medlem
Castlevanias avatar
Citat:
Klart det förekommer dopning, men jag tror att tennisen är relativt ren om man jämför med andra sporter som t.ex friidrott, cykel, kraftsporter osv.

Tennis spelas hela året med oannonserade dopningstester, det är annat om man sysslar med en sport där man tävlar mer sällan för då är det enklare att dölja dopning.

Bra, då är vi överens. Relativt ren skulle jag inte säga. Tar vi argentinarna tror jag inte det är en tillfällighet att dom tappat i toppen. Vi har bara Del Potro kvar i topp 20. Canas, Coria, Chela, Puerta och Hood var några som satte dopning i system och åkte dit.

Oannonserade dopningstester är ingen garanti. Det går att smita undan och missa dom. Se bara på Söderling som varnats för att ha missat kontroller. Så det går att dölja. Nu säger jag inte att Söderling var dopad. Han hade giltiga skäl till att han missade kontrollen hävdar han. Det väljer jag att tro på. Däremot visar det på bräckligheten och att det går att utnyttja systemet för de som vill.

Jag fattar inte varför tennis skulle vara ett stort undantag då det gäller dopning. Och varför det är så känsligt för vissa att inse att det förekommer dopning. Har ni druckit för mycket mellanmjölk?

Citat:
Ett tips. Om du verkligen vill avslöja eventuell mörkläggning av dopningsfall så borde du granska NHL.

Det kan inte vara lätt när argumenten tryter. Jag föreslår att du håller dig till ämnet. Vill du sprida dina konspirationsteorier finns det ett annat delforum.
Senast redigerad av Castlevania 2012-02-07 kl. 16:05.
Citera
2012-02-07, 15:54
Bannlyst
Tittar på Safarova - Kerber nu, och Safarova har de där otroligt små shortsen. Sen har hon alltid en tennisboll i fickan. Varför har tennisspelare det, i alla fall när de har små shorts där tennisbollen ser ut och störa
Citera
2012-02-07, 16:48
Medlem
Hyser ett visst hopp för RS och Marseille eftersom han finns kvar på spelarlistan men mkt kan ju förståss hända på ett par veckor..............
Citera
2012-02-07, 17:24
Medlem
Cantonalegends avatar
Hoppas Söderling kommer tillbaka, svensk tennis behöver honom!!
Citera
2012-02-07, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Castlevania
Bra, då är vi överens. Relativt ren skulle jag inte säga. Tar vi argentinarna tror jag inte det är en tillfällighet att dom tappat i toppen. Vi har bara Del Potro kvar i topp 20. Canas, Coria, Chela, Puerta och Hood var några som satte dopning i system och åkte dit.

Oannonserade dopningstester är ingen garanti. Det går att smita undan och missa dom. Se bara på Söderling som varnats för att ha missat kontroller. Så det går att dölja. Nu säger jag inte att Söderling var dopad. Han hade giltiga skäl till att han missade kontrollen hävdar han. Det väljer jag att tro på. Däremot visar det på bräckligheten och att det går att utnyttja systemet för de som vill.

Jag fattar inte varför tennis skulle vara ett stort undantag då det gäller dopning. Och varför det är så känsligt för vissa att inse att det förekommer dopning. Har ni druckit för mycket mellanmjölk?

Det kan inte vara lätt när argumenten tryter. Jag föreslår att du håller dig till ämnet. Vill du sprida dina konspirationsteorier finns det ett annat delforum.

Jaha, så nu är det jag som sprider konspirationsteorier?

Notera att jag skrev "eventuell" i fetstil, varför tror du jag valde det ordet i fetstil? Tänk på det du.

Och det har i högsta grad med ämnet att göra, för det är just det vi diskuterade, hur mycket dopning det var inom tennis, då jämför man ju med andra sporter annars finns det ju ingen måttstock.

Och anledningen jag tror att det är mindre dopning inom tennis än vad det är i de sporter jag har nämnt, inte ishockey utan friidrott, cykel och kraftsporter, längdskidåkning kan jag lägga till på listan också, är så som jag har skrivit angående dopningtester och schemat som de spelar.

Sen finns det mer anledningar till attt jag tror att tennisen är renare än dessa idrotter. Som t.ex att det krävs mer än bara dopning för att bli bäst på tennis. Alltså du kan dopa dig jättemycket men tennis kommer ändå alltid att vara en tekniksport till största del. Har du noll bollkännsla så spelar det ingen roll om du är ett konditionsmonster. Jag vet att man måste ha teknik för alla andra sporter också men inte till den extrema grad som i tennis. Jamför man med längskidåkning och cykel t.ex så är det lättare att komma långt i de sporterna om du dopar dig än vad det är i tennis. Jag hoppas du fattar poängen.

Dock så går väl tennisen emot tider där mer dopning kommer att förekomma, i och med långsammare underlag och mer prispengar, det i sig är ju sånt som triggar dopning. Det är inte att det skulle vara väldigt liten dopning inom tennis som jag säger utan konspirationsteorin (som inte jag startade även fast det helt plötsligt blev jag som var konspirationteoretiker av någon anledning ) som jag är extremt skeptiskt till, pga det inte finns några som helst bevis för det.

Sen håller jag inte med dig om att mina argument tryter. Det är snarare bevis ifrån konspirationteoretikerna som lyser med sin frånvaro.

Sen vill jag även tillägga att det inte bara är pengar som gör att folk dopar sig mycket. Det beror helt och hållet på sportens karaktär. Kollar man på t.ex strongman sporter så är det väl knappast mycket pengar i det jämfört med tennis men alla är dopade mer eller mindre.
Senast redigerad av terribilis 2012-02-07 kl. 18:22.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in