Citat:
Ursprungligen postat av Castlevania
Bra, då är vi överens. Relativt ren skulle jag inte säga. Tar vi argentinarna tror jag inte det är en tillfällighet att dom tappat i toppen. Vi har bara Del Potro kvar i topp 20. Canas, Coria, Chela, Puerta och Hood var några som satte dopning i system och åkte dit.
Oannonserade dopningstester är ingen garanti. Det går att smita undan och missa dom. Se bara på Söderling som varnats för att ha missat kontroller. Så det går att dölja. Nu säger jag inte att Söderling var dopad. Han hade giltiga skäl till att han missade kontrollen hävdar han. Det väljer jag att tro på. Däremot visar det på bräckligheten och att det går att utnyttja systemet för de som vill.
Jag fattar inte varför tennis skulle vara ett stort undantag då det gäller dopning. Och varför det är så känsligt för vissa att inse att det förekommer dopning. Har ni druckit för mycket mellanmjölk?
Det kan inte vara lätt när argumenten tryter. Jag föreslår att du håller dig till ämnet. Vill du sprida dina konspirationsteorier finns det ett annat delforum.
Jaha, så nu är det
jag som sprider konspirationsteorier?
Notera att jag skrev "eventuell" i fetstil, varför tror du jag valde det ordet i fetstil? Tänk på det du.
Och det har i högsta grad med ämnet att göra, för det är just det vi diskuterade, hur mycket dopning det var inom tennis, då jämför man ju med andra sporter annars finns det ju ingen måttstock.
Och anledningen jag tror att det är mindre dopning inom tennis än vad det är i de sporter jag har nämnt, inte ishockey utan friidrott, cykel och kraftsporter, längdskidåkning kan jag lägga till på listan också, är så som jag har skrivit angående dopningtester och schemat som de spelar.
Sen finns det mer anledningar till attt jag tror att tennisen är renare än dessa idrotter. Som t.ex att det krävs mer än bara dopning för att bli bäst på tennis. Alltså du kan dopa dig jättemycket men tennis kommer ändå alltid att vara en tekniksport till största del. Har du noll bollkännsla så spelar det ingen roll om du är ett konditionsmonster. Jag vet att man måste ha teknik för alla andra sporter också men inte till den extrema grad som i tennis. Jamför man med längskidåkning och cykel t.ex så är det lättare att komma långt i de sporterna om du dopar dig än vad det är i tennis. Jag hoppas du fattar poängen.
Dock så går väl tennisen emot tider där mer dopning kommer att förekomma, i och med långsammare underlag och mer prispengar, det i sig är ju sånt som triggar dopning. Det är inte att det skulle vara väldigt liten dopning inom tennis som jag säger utan konspirationsteorin (som inte jag startade även fast det helt plötsligt blev jag som var konspirationteoretiker av någon anledning

) som jag är extremt skeptiskt till, pga det inte finns några som helst bevis för det.
Sen håller jag inte med dig om att mina argument tryter. Det är snarare bevis ifrån konspirationteoretikerna som lyser med sin frånvaro.
Sen vill jag även tillägga att det inte bara är pengar som gör att folk dopar sig mycket. Det beror helt och hållet på sportens karaktär. Kollar man på t.ex strongman sporter så är det väl knappast mycket pengar i det jämfört med tennis men alla är dopade mer eller mindre.