2012-04-15, 13:38
Medlem
Levi.xps avatar
och där totalkrashar Ljubicic ut ur Monte Carlo Masters och ut ifrån ATP Touren. Han är nu tennispensionär.. Tack för allt!
Citera
2012-04-15, 14:13
Medlem
Helmärkligt, Mikhail Kukshukin seedad 2a enligt, http://www.atpworldtour.com/Scores/schedule.aspx?EventId=410
Nu fattar jag, seedad 2a i kvalet...
Citera
2012-04-15, 16:21
Medlem
Cilangs avatar
Tråkigt förresten att Carl Bergman har slutat. Tror han kunde ha blivit bra om han fortsatte satsa i några år till.
Citera
2012-04-15, 17:32
Medlem
25, nja, då är nog lite sent att bli en topp-100 spelare, http://www.eurosport.se/tennis/davis-cup/2009/carl-bergman-lagger-av_sto3232982/story.shtml
Citera
2012-04-15, 20:04
Medlem
Cilangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alessandro
25, nja, då är nog lite sent att bli en topp-100 spelare, http://www.eurosport.se/tennis/davis-cup/2009/carl-bergman-lagger-av_sto3232982/story.shtml

Jag tycker det är feltänk. 25 år är ingen ålder alls och hans kurva går fortfarande uppåt. Okej om han hade någon annan dröm i livet som krävde en ung ålder, men han ska ju tydligen bli tränare? Då är det väl mer värt att testa i några år till.
Citera
2012-04-15, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cilang
Fast bättre sent än aldrig att ändra. Jag tror fortfarande han kan bli bra och jag tycker han ska satsa hårt i några år till och spela mer dubbel vid sidan av singeln. Dels är det utvecklande och sen så har han mycket större potential där. När han är klar med singeln ska han satsa på dubbel. Jag tror han kan bli riktigt högt rankad i dubbel.

Exakt, det är aldrig för sent att ändra på sig. Söderling ändrade också på sig sent och sen blev han bland de bästa spelarna i världen. Den enda skillnaden mellan honom och Ryderstedt är bara att Robin har högre potential, innan han änrdade sig så var han topp30 i världen. Ryderstedt är topp300. Ändrar han på sig så har han möjligheter att bli en topp100-spelare i ett par år. Men som sagt, det är svårt om han inte har råd med någon bra tränare. Ju högre potential du har ju lättare är det att få tag på en tränare som vill satsa på en, Söderling hade ju den fördelen med att ha hög potential så han hade inga problem att hitta bra tränare.

Tennisen ser väldigt annorlunda ut i dag än vad den gjorde förr, det är mer spelare som slår igenom sent. Isner är inte heller särskilt ung egentligen och han är som bäst nu, Fish och Melzer är två andra som har nått sin topp på senare år vid en ganska "hög" ålder den senaste tiden.

Det är faktiskt så att det är svårare att nå toppen om du är ung nu. Men som sagt det är lättare om man har hög potential för då finns det fler tränare som vill träna en.
Senast redigerad av terribilis 2012-04-15 kl. 21:22.
Citera
2012-04-15, 23:48
Medlem
Cilangs avatar

Håller med i allt du säger. Fast jag tycker tennisförbundet kunde pröjsa när det gäller tränare. Tycker man bör satsa pengar på de som är bra nu (Ryderstedt, Rosenholm, Eleskovic mfl.) istället för att satsa på femtonåringar som "kommer blir bra" men som istället kanske slutar när de är 20. Betala en tränare till de bra grabbarna!
Citera
2012-04-16, 09:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Exakt, det är aldrig för sent att ändra på sig. Söderling ändrade också på sig sent och sen blev han bland de bästa spelarna i världen. Den enda skillnaden mellan honom och Ryderstedt är bara att Robin har högre potential, innan han änrdade sig så var han topp30 i världen. Ryderstedt är topp300. Ändrar han på sig så har han möjligheter att bli en topp100-spelare i ett par år. Men som sagt, det är svårt om han inte har råd med någon bra tränare. Ju högre potential du har ju lättare är det att få tag på en tränare som vill satsa på en, Söderling hade ju den fördelen med att ha hög potential så han hade inga problem att hitta bra tränare.

Tennisen ser väldigt annorlunda ut i dag än vad den gjorde förr, det är mer spelare som slår igenom sent. Isner är inte heller särskilt ung egentligen och han är som bäst nu, Fish och Melzer är två andra som har nått sin topp på senare år vid en ganska "hög" ålder den senaste tiden.

Det är faktiskt så att det är svårare att nå toppen om du är ung nu. Men som sagt det är lättare om man har hög potential för då finns det fler tränare som vill träna en.
Fast det var inte Ryderstedt jag menade utan C.Bergman. Fish och Melzer har haft möjlighet att träna emot bra spelare under lång tid, det gör skillnad. Isner är lång och det tar längre tid att bli bra med koordinationen då.
Citera
2012-04-16, 09:24
Medlem
Citat:
Jag tycker det är feltänk. 25 år är ingen ålder alls och hans kurva går fortfarande uppåt. Okej om han hade någon annan dröm i livet som krävde en ung ålder, men han ska ju tydligen bli tränare? Då är det väl mer värt att testa i några år till.
Fast det krävs ekonomi till det, troligtvis därför han slutar.
Citera
2012-04-16, 10:45
Medlem
Citat:

Håller med i allt du säger. Fast jag tycker tennisförbundet kunde pröjsa när det gäller tränare. Tycker man bör satsa pengar på de som är bra nu (Ryderstedt, Rosenholm, Eleskovic mfl.) istället för att satsa på femtonåringar som "kommer blir bra" men som istället kanske slutar när de är 20. Betala en tränare till de bra grabbarna!

Ligger lite i det du säger. Framgång föder framgång, det gäller att ha förebilder. Fast nu är ju tennis en individuell sport så man kan ju ha vem som helst som förebild och man är inte beroende av att andra ska vara lika bra som en själv. Men det underlättar ju om man spelar i den högsta divisionen i DC. Om man får chansen där så får man ju bättre motstånd och då blir det ju lättare att utvecklas. Så det är ju viktigt att ha en bra topp i sitt land också. Men jag tycker ändå att det är rätt att de satsar mest på de yngre i dagsläget, men jag håller samtidigt med att de borde satsa mer på de som är bäst just nu också. Det är inte direkt brist på kunskap. Med tanke på Sveriges historia i denna sport så är det inte acceptabelt att de är så dåliga som nu faktiskt.
Citera
2012-04-16, 11:51
Medlem
Pretenders avatar
MC = våren har officiellt anlänt.

Djokovic en något tuffare lottning än Nadal, som har en möjlig QF mot Almagro/Lopez och en SF mot Tsonga/Tipsarevic. Djoko har sannolikt Murray i SF och Ferrer i QF. Men upplagt för en final som alla vill se.

F ö, Donald Young blir ganska utklassad.
Citera
2012-04-16, 12:26
Medlem
Isner kan inte räkna med sin final i 250-turneringen på grus i USA, han har onekligen många bra resultat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in