Citat:
Ursprungligen postat av Cilang
Fast bättre sent än aldrig att ändra. Jag tror fortfarande han kan bli bra och jag tycker han ska satsa hårt i några år till och spela mer dubbel vid sidan av singeln. Dels är det utvecklande och sen så har han mycket större potential där. När han är klar med singeln ska han satsa på dubbel. Jag tror han kan bli riktigt högt rankad i dubbel.
Exakt, det är aldrig för sent att ändra på sig. Söderling ändrade också på sig sent och sen blev han bland de bästa spelarna i världen. Den enda skillnaden mellan honom och Ryderstedt är bara att Robin har högre potential, innan han änrdade sig så var han topp30 i världen. Ryderstedt är topp300. Ändrar han på sig så har han möjligheter att bli en topp100-spelare i ett par år. Men som sagt, det är svårt om han inte har råd med någon bra tränare. Ju högre potential du har ju lättare är det att få tag på en tränare som vill satsa på en, Söderling hade ju den fördelen med att ha hög potential så han hade inga problem att hitta bra tränare.
Tennisen ser väldigt annorlunda ut i dag än vad den gjorde förr, det är mer spelare som slår igenom sent. Isner är inte heller särskilt ung egentligen och han är som bäst nu, Fish och Melzer är två andra som har nått sin topp på senare år vid en ganska "hög" ålder den senaste tiden.
Det är faktiskt så att det är svårare att nå toppen om du är ung nu. Men som sagt det är lättare om man har hög potential för då finns det fler tränare som vill träna en.