Citat:
Ursprungligen postat av kukukukusjkin
För att ha nåt att skriva. Tror att både Murray och del Potro slams nästa år, Raonic kan gå långt kommande år, även Tomic, minst semi eller final tror jag. Dimitrov och Harrison gissar jag är ytterligare på tillväxt för minst semis, iaf Harrison, Isner tror jag nog kan nå minst semi, Querrey blir en intressant comeback från skada.
Berta hoppas jag kan nå 250-200 minst, tror inte han har sämre fysik en t.ex. Tomic, han verkar rätt kort men det är t.ex. Rochus, Ferrer, Coria, Berankis också. Vill tro att det kan va kanske en mental barriär som gör att han inte varit bättre men jag tycker att han är minst lika lovande som Lindell nu.
Murray tar nog inte en slam, han avslutade säsongen i moll med skada, tror inte hans uppladdning inför Oz open är optimal. Del Potro förlorade båda sina matcher i DC-finalen, nej, jag tror inte han har det som krävs för att vinna en GS till.
Tror mer på Tsonga, han kan slå till i Oz open där han varit i final. Ferrer kan mycket väl också vinna en GS.
Raonic fick avbryta sin comeback i DC i september, nej hans framtid är mycket oviss. Tomic är bra, men lite valpig fortfarande blir för passiv när han leder matcher.
Harrison tror jag inte alls på, Queerey har nog toppat med sin vinst i Queens.
Berta har aldrig vunnit en match på atptouren, Lindell är väl lika usel, nej, juniortennis spelar dom.