2009-09-07, 15:44
Medlem
Forulfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stuka
Bråk inom DC-laget igen.. än en gång verkar det vara Pim-Pim som trilskas.

Wilander och Nyström säger att Pim-Pim tackat nej till DC-matchen mot Rumänien, Pim-Pim kallar DC-kaptenerna för lögnare och säger att han inte ens blivit tillfrågad. Robert Lindstedt kallar Pim-Pim för en barnunge och verkar vara väldigt förbannad.

Vem ska man tro på?
Pim-Pim har blivit utsatt för kritik förut, bland annat för att han inte vill lyssna på vad folk säger.. inte ens när han tränades av Fidde Rosengren.
Är han utsatt för en komplott här?

Oavsett vem som ljuger och inte så är det jävligt klumpigt att inte kunna sköta det snyggare från Pim-Pims sida. Att böla på bloggen är bara fånigt, konfrontera hellre MW direkt och kör med raka rör, det vinner tennis-Sverige på.

Jag tycker Pim-Pim oavsett vilket ska få vila mot Rumänien, jag tycker det är bättre att släppa fram Daniel Berta och ge honom rutin och förtroende. Rumänien ska besegras med en Söderling i sitt livs form och Robert Lindstedt som dubbelankare. så jag anser att vi absolut kan ge Berta chansen.
Citera
2009-09-07, 18:45
Medlem
Kan nog bli svårt ändå med Crivoi, Tecau, Pavel och Hanescu.

Robert Lindstedt har annars en riktigt bra blogg på http://amqj.se/.
Mkt kul att läsa om spelare och turneringar där.

Pim-Pims blogg är också ganska kontroversiell. Han har mga synpunkter om det mesta inom sportens värld. Sånt är alltid kul.

Ganska barnsligt att bråka om uttagningen. I deras ålder

Verkar vara båda sidor som är lite för prestigefyllda. Pim-Pim verkar ju helt klart ha en hög nivå i sig fortfarande så varför inte ta kontakt och försöka lösa istället för att snacka bredvid.

Är både Söderling och Pim-Pim illa omtyckta eller hamnar Söderling plötsligt i bättre dager nu när det blir bråk om Pim-Pim? Fattar egentligen inte varför 2 spelare som dem inte kan få vara individualister!

Förresten borde inte Koellerer diskas från touren? Han verkar ju hålla på likadant vid varje match.
Citera
2009-09-07, 18:51
Medlem
stukas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xd67
Är både Söderling och Pim-Pim illa omtyckta eller hamnar Söderling plötsligt i bättre dager nu när det blir bråk om Pim-Pim? Fattar egentligen inte varför 2 spelare som dem inte kan få vara individualister!

Det har varit bråk mellan Söderling och DC-laget också, men Robin har ju bytt skepnad på sistone.. nu är han bra kompis med allihop vad jag vet.
Citera
2009-09-07, 19:23
Medlem
Fattar inte vad det är för fel på Köllerers beteende.
Citera
2009-09-07, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stuka
Bråk inom DC-laget igen.. än en gång verkar det vara Pim-Pim som trilskas.

Wilander och Nyström säger att Pim-Pim tackat nej till DC-matchen mot Rumänien, Pim-Pim kallar DC-kaptenerna för lögnare och säger att han inte ens blivit tillfrågad. Robert Lindstedt kallar Pim-Pim för en barnunge och verkar vara väldigt förbannad.

Vem ska man tro på?
Pim-Pim har blivit utsatt för kritik förut, bland annat för att han inte vill lyssna på vad folk säger.. inte ens när han tränades av Fidde Rosengren.
Är han utsatt för en komplott här?

Det finns inga oklarheter. Både Wilander och PP har sagt att den sistnämnde tackade nej till träningslägret inför DC-mötet. DC-kaptenerna ser detta som ett nej till att spela DC medan PP uppenbarligen inte håller med.
Citera
2009-09-07, 21:38
Medlem
Frågan är varför de inte löser denna fråga som män utan antar?!

Det är väl bara att ta diskussionen man mot man och lösa den?
Citera
2009-09-07, 22:09
Medlem
Gag Halfrunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xd67
Frågan är varför de inte löser denna fråga som män utan antar?!

Det är väl bara att ta diskussionen man mot man och lösa den?

Nu verkar just detta också ha hänt, se PimPims senaste blogginlägg:

http://www.pimpimacemanagement.com/pimpim_pim.php

Men ändå...vad är det egentligen för fel på kommunikationen mellan PimPim och övriga DC-laget när det ständigt uppkommer dessa missförstånd? PimPim verkar ju dras till konflikter med DC-laget, precis som Robin gjorde för några år sedan...
Citera
2009-09-07, 22:24
Medlem
Det var ett bra inlägg. Hoppas det löser sig framöver och att de visar att det svenska (lag)stålet slår det mesta.

Pim-Pim skall förstås vara med då han har hög potential fortfarande och verkar vilja spela. Även om han är individualist så hoppas jag att de rutinerade paret Wilander/Nyström kan ta honom också och att även han är fleixbel efter lagets tanke.

Minns när svenska tennisundret slog igenom. Då var det Henke Sundström som gick sin egen väg men laget lyckades bli en vinnande maskin ändå.
Senast redigerad av xd67 2009-09-07 kl. 22:26.
Citera
2009-09-07, 22:30
Medlem
stukas avatar
Måhända är allt ett missförstånd, men det känns som om vissa människor missförstår varandra mer än vanligt..

Det är ju helt klart slitningar mellan Wilander/Nyström och Pim-Pim.. även Lindstedt verkar ju ha haft inre aggressioner mot honom ett bra tag, annars skulle han inte bli så jävla sur direkt?
Citera
2009-09-08, 02:41
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Om man som vuxen man bär smeknamnet Pim-Pim förstår jag att man har problem...
Citera
2009-09-08, 12:52
Medlem
Kitzbühels avatar
Björkman och Djokovic i all ära,, men här har ni kungen av tennis-imitationer. Dessa är så sjukt lika. Obs: kolla hela klippen. Fantastisk humor för oss som sett dessa spelare spela flertalet gånger.

http://www.youtube.com/watch?v=-axkRse79h4

http://www.youtube.com/watch?v=81C-CX-Rqoc
Citera
2009-09-08, 18:03
Medlem
Forulfs avatar
Då var DC-truppen till Rumänienmatchen nominerad, och inte helt oväntat blir det Söderling och Vinciguerra som tar hand om singlarna medan Simon Aspelin och Robert Lindstedt ska lira dubbel.

Jag tycker Sverige ska vara favoriter i den oerhört viktiga kvalmatchen, dock tror jag inte att det avgörs före söndagens singlar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in