Citat:
Ursprungligen postat av Alessandro
Isner tog sin tredje titel i Salem, han kan bli en kandidat till titeln, matchen emot Nadal i första omgången i FÖ var imponerande.
Till vilken titel, US Open? Inte en chans, han komer aldrig vinna en slam. Krävs mycket mer tennis än vad han kan prestera för att vinna GS nuförtiden.
Anledningen till att han alltid spelar bra mot Nadal har ju diskuteras tidigare i tråden och vi kom fram till att det beror på stor del av att Nadal spelar med mycket överskruv så bollen studsar upp högt, vilket inte får lika stor effekt på spelare som är jättelånga och når upp mycket lättare än de flesta andra. Nadal hade även jättestora problem med Karlovic i Indian Wells i år.
Men jag håller med, han spelade väldigt bra mot Nadal. Men han var aldrig nära att vinna, Nadal kontrollerade de två sista seten.
Högsta potential jag ser för Isner är att han kanske kan bli som typ Pim Pim, typ 7-10 i världen men aldrig vinna någon GS, han kan säkert gå långt, typ kvart eller semi men sen tror jag det blir för svårt. Det krävs så mycket idag för att vinna en slam på herrsidan. Men, den som lever får se, det är i alla fall kul att fler spelare spelar bra, speciellt spelare som Isner som har vapen för att slå ut de högst rankade spelarna, det blir ju mer spännande att följa turneringarna.