2011-08-26, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zteeek
http://www.youtube.com/watch?v=vUuVU03lY1c

Det här skulle inte jag kalla "mediaskygghet" i alla fall

Fast en gång är ingen gång antar jag

Har ju ingenting med media att göra, var ju mitt i en match, tror knappast han tänkte "detta kommer jag få svinmycket rubriker om jag gör, ja det här ska jag göra nån gång i denna match, då kommer jag bli mer känd".

Förövrigt klockrent gjort, skämtar Nadal så får han väl acceptera att någon skämtar tillbaka. Söderling for the win säger jag, jävligt synd att han inte tog hem den matchen, jävligt synd att han inte mognade tidigare än han gjorde för då hade han tagit hem den matchen!
Citera
2011-08-26, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Hoppas verkligen inte Söderling "slappnar av och blir en spexare". Är det något jag gillar med Söderling så är det hans "mediaskygghet". Det finns andra som gillar media, låt de synas där istället. Gillar inte när folk pressas till att göra saker de inte tycker om.

Tom är förkortning för Till Och Med Det var nog så det var tänkt även fast det såg galet fel ut.
Stavas t.o.m så de så. Ja, pressas, Johanna Larsson skriver engelska som en mellanstadie elev på sin
blogg, vet inte om pressats att skriva på engelska?
Citera
2011-08-26, 16:14
Medlem
Zenophobias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alessandro
Andy heter han nog.
Ingen bra natt för di svenske, förluster för Johanna Larsson och Ryderstedt i singel och för Sofia i dubbel.

...och kommentar till klippet? Ett kul Djokovic-klipp för alla som inte har tummen i röven. Då brukar det vara viktigt att leka dryg ordningspolis på ett tennisforum.
Citera
2011-08-26, 20:26
Medlem
Citat:
Stavas t.o.m så de så. Ja, pressas, Johanna Larsson skriver engelska som en mellanstadie elev på sin
blogg, vet inte om pressats att skriva på engelska?

Varför beter du dig som att du inte förstår då om du nu vet hur det stavas Dryghet finns det nog av på detta forum, är väl onödigt att dra hit det också?

Larsson fick ett enda game. Verkar nästan som hon gav upp mentalt, eller kan verkligen en spelare som är rankad utanför 100 spöa henne så hårt? Jag tänkte på att hon fick reda på att hon hade Azarenka i första i US Open, så kanske hon "försvann" lite mentalt för att fokusera på den uppgiften istället, precis som det talades om tidigare i tråden. Eller är hennes lägsta nivå så pinsamt låg?
Citera
2011-08-27, 11:40
Medlem
Eller så tankade hon matchen för att hinna till NYC i tid?
Hursomhelst, Isner verkar vara i toppform en final och en vinst hemma i USA nu i sommar och i ytterligare en final som ej är klar i Salem nu slog Roddick igen i semifinalen, tror han slår Soda i 3e omgången.
Citera
2011-08-27, 20:56
Medlem
Isner tog sin tredje titel i Salem, han kan bli en kandidat till titeln, matchen emot Nadal i första omgången i FÖ var imponerande.
Citera
2011-08-27, 21:23
Medlem
Citat:
Isner tog sin tredje titel i Salem, han kan bli en kandidat till titeln, matchen emot Nadal i första omgången i FÖ var imponerande.

Till vilken titel, US Open? Inte en chans, han komer aldrig vinna en slam. Krävs mycket mer tennis än vad han kan prestera för att vinna GS nuförtiden.

Anledningen till att han alltid spelar bra mot Nadal har ju diskuteras tidigare i tråden och vi kom fram till att det beror på stor del av att Nadal spelar med mycket överskruv så bollen studsar upp högt, vilket inte får lika stor effekt på spelare som är jättelånga och når upp mycket lättare än de flesta andra. Nadal hade även jättestora problem med Karlovic i Indian Wells i år.

Men jag håller med, han spelade väldigt bra mot Nadal. Men han var aldrig nära att vinna, Nadal kontrollerade de två sista seten.

Högsta potential jag ser för Isner är att han kanske kan bli som typ Pim Pim, typ 7-10 i världen men aldrig vinna någon GS, han kan säkert gå långt, typ kvart eller semi men sen tror jag det blir för svårt. Det krävs så mycket idag för att vinna en slam på herrsidan. Men, den som lever får se, det är i alla fall kul att fler spelare spelar bra, speciellt spelare som Isner som har vapen för att slå ut de högst rankade spelarna, det blir ju mer spännande att följa turneringarna.
Citera
2011-08-27, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Till vilken titel, US Open? Inte en chans, han komer aldrig vinna en slam. Krävs mycket mer tennis än vad han kan prestera för att vinna GS nuförtiden.

Anledningen till att han alltid spelar bra mot Nadal har ju diskuteras tidigare i tråden och vi kom fram till att det beror på stor del av att Nadal spelar med mycket överskruv så bollen studsar upp högt, vilket inte får lika stor effekt på spelare som är jättelånga och når upp mycket lättare än de flesta andra. Nadal hade även jättestora problem med Karlovic i Indian Wells i år.

Men jag håller med, han spelade väldigt bra mot Nadal. Men han var aldrig nära att vinna, Nadal kontrollerade de två sista seten.

Högsta potential jag ser för Isner är att han kanske kan bli som typ Pim Pim, typ 7-10 i världen men aldrig vinna någon GS, han kan säkert gå långt, typ kvart eller semi men sen tror jag det blir för svårt. Det krävs så mycket idag för att vinna en slam på herrsidan. Men, den som lever får se, det är i alla fall kul att fler spelare spelar bra, speciellt spelare som Isner som har vapen för att slå ut de högst rankade spelarna, det blir ju mer spännande att följa turneringarna.
Matematiskt en chans på 128...
Visst jag tror på Federer, men Isner har ett spel som kan räcka långt, har större repetoar än Pimx2, t.ex varit i final i Belgrad på grus, vad är Pimx2 bästa resultat på grus? Att Djokovic och Tsonga har varit skadad precis innan US Open underlättar också.
Annars gläds jag åt att Rezaï varit i final i Dallas WTA, hon har inte haft det lätt med en psykotisk far ifrån Iran, fan att så många på damtouren har sinnessjuka fäder. Tänk er själva om Sofias far skulle attackera henne innan Oz open och mordhotat Sofias pojkvän? På herrsidan så kan jag bara komma på Marats pappa (även Dinaras) som helt enkelt fick förbud av resten av familjen att följa med på touren, gjorde bort sig för mycket. Morsan fick resa med istället.
Senast redigerad av Alessandro 2011-08-28 kl. 00:05.
Citera
2011-08-28, 14:52
Medlem
Citat:
Visst jag tror på Federer, men Isner har ett spel som kan räcka långt, har större repetoar än Pimx2, t.ex varit i final i Belgrad på grus, vad är Pimx2 bästa resultat på grus? Att Djokovic och Tsonga har varit skadad precis innan US Open underlättar också.
Annars gläds jag åt att Rezaï varit i final i Dallas WTA, hon har inte haft det lätt med en psykotisk far ifrån Iran, fan att så många på damtouren har sinnessjuka fäder. Tänk er själva om Sofias far skulle attackera henne innan Oz open och mordhotat Sofias pojkvän? På herrsidan så kan jag bara komma på Marats pappa (även Dinaras) som helt enkelt fick förbud av resten av familjen att följa med på touren, gjorde bort sig för mycket. Morsan fick resa med istället.

Matematik fungerar inte på allting, allting är inte logiskt

Jag tror inte Djokovic var riktigt skadad, bara sliten?

Nadal är i alla fall utvilad, det borde Federer vara också, de har ju inte spelat så mycket som de brukar den senaste tiden. Nadal har visserligen haft två tuffa matcher, Verdasco och Dodig, men det var ju ett bra tag sedan nu. Tsongas skada har jag ingen koll på faktiskt, hoppas det inte är nåt allvarligt? Kommer han till start så borde det väl inte vara det, han kan säkert spela sig i form. Berdych tror jag blir farlig, han spelade bra i Cincinatti, hoppas han känner sig fräsch i axeln nu.
Citera
2011-08-28, 20:01
Medlem
Del Potro ska spela Stockholm Open. Det tycker jag är bra, jag hoppas att jag får se en final mellan honom och Söderling där, då lär det smälla ordentligt i den lilla hallen
Citera
2011-08-28, 21:05
Medlem
Bjurras avatar
Citat:

Vilken matematik skulle det vara?
Citera
2011-08-30, 17:22
Medlem
Zukvalj2s avatar
Ikväll runt kl 21.00 kör Djokovic igång med irländaren Conor Niland. Blir nog slarvsylta.

Gissar på 6-1 6-2 6-2
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in