Citat:
Ursprungligen postat av Vobbler
Låter som en riktigt sömnpiller. Nåja, Isner är faktiskt ganska rörlig för att vara så lång, men nog lär det bli en servefest. Kanske inte lika illa som Krajicek-Ivanisevic i Wimbledon, men illa nog...

Hehe okej, den matchen missade jag, följde inte tennis stenhårt under just den tiden, i alla fall inte wimbledon.
Vad tyckte du om Isner- Mahut då?

Det är i alla fall den värsta servmatchen jag har sett, även Roddick - Federer i wimbledon-finalen 2009 var ruggigt sömnig ett tag. Mycket effektivt servande av båda speciellt Roddick, även fast han inte hade flest äss så måste han nog ändå ha haft flest vinnande poäng direkt på serven(?) Faktiskt en av de få gånger jag har sett Roddick faktiskt "serva bort" Federer, så nära att det gick hem. Tror aldrig att han vinner wimbledon, synd för honom för han var ruggigt nära där.
Citat:
Ursprungligen postat av camejo
Varför väljer Söderling bort Monte Carlos mastersturnering?
Jag vet inte varför men jag kan tänka mig att det är för att han vill vila, det finns ändå två 1000-turneringar som han åkte ut i första rundan på förra säsongen, så det är ingen panik med att försöka plocka poäng eller så. Han ska spela i Estroil och Barcelona, vilket jag tror är rätt smart, han har 300p att försvara i Barcelona, dvs en finalplats, skulle han missa finalen där så har han ändå en bra chans att vinna i estroil eller ta sig till final, så chansen är god att han försvarar sina 300p innan det är dags för Madrid.
Är en del andra toppspelare som också står över MC, de tar väl chansen attt vila när de får det.